1. #11

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    Neyse, yine ben hatalı olabilirim. Mert foruma girdiğinde doğru cevabın ne olduğunu söyler.
    baştan söyleyeyim , cevap sizin dediğiniz şekilde çıksa kabul etmem oyunbozanlık yaparım

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Canınız sağ olsun. Ben, ille de benim dediğim doğrudur demiyorum. Doğruyu kim söylüyorsa ona itibar edilsin.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    1.sorunun cevabı 15 öğretmenim hocamız doğru çözdü.

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    1.sorunun cevabı 15 öğretmenim hocamız doğru çözdü.
    Mert, sen buraya her gün 10 civarında soru gönderiyorsun. Biz de bunları, karınca kararınca cevaplıyoruz. Bu kadar çözümün içinde , bir tanesinin bile çözümü ile ilgili bir yorumunu, anlamadığın yerleri sorduğunu, sorguladığını görmedim. Bana göre böyle öğrenme olmaz. Bunu daha önceden de yaptın. Ben, gecenin dördünde, senin sorunun üzerinde kafa patlatıyorsam, bu cahilliğimden değil, sorguladığımdan. İşte öğrenme budur. Sana söylenen cevabı; aslını astarını araştırmadan, sorgulamadan, mantık süzgecinden geçirmeden, daha önceki bilgilerinle karşılaştırmadan, peşin peşin kabul ediyorsan, o zaman kendini kandırıyorsun demektir. Ben artık senin buraya gönderdiğin soruları, öğrenmek maksadıyla gönderdiğine inanmıyorum. Öğrenmenin olmadığı yerde ben yokum.


    Bu sorunun çözümü, benim bildiklerimle taban tabana zıt. Ben senin de olaya böyle bakmanı beklerdim. Mutlak değer konusunu, bir kez daha gözden geçirmeni tavsiye ediyorum sana. İçimde kalmasın bunu da söyliyim. Bu soruyu hazırlayan kişinin, mutlak değerin tanımından haberi yok.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  5. #15

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    saygıdeğer öğretmenim daha önce sorduğum sorularda anlamığım yerleri tekrar sordum. forumda var bakabilirsiniz.ama kafama yatan bir soruyuda benim tartışacak vaktim yok. benim öğrenme amacım olmasa hergün niye o kadar vakit ayırıp soru yazayım.örneğin parabol ile ilgili sorduğum sorular en basit sorular.çünkü parabole yeni başladım ve acemiyim. öyle olmasa en seçme soruları sorar sizi denerim. he bazen tereddütlerim olmuyor deil ama soru üzerinde kafa yordum mu gideriyorum.her küçük ayrıntıyı size sorarak vaktinizi çalmak da istemiyorum.zaten soruların bir kısmını gösterdiğiniz ipucundan yola çıkarak kendim çözüyorum.ama hiç anlamadığım soruyuda dediğiniz gibi körükörüne işaretlemek olmaz tabi.zaten bir kısmını öğretmenlerimiz benden önce davranıp soruyorlar.bu zamana kadar sorularıma kafa patlatıp çözdünüz ne kadar teşekkür etsem azdır.saygısızlık ettiysem kusuruma bakmayın

  6. #16

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Mertciğim, diğer sorular neyse de, bu soruda bana ters gelen bir şey var. Ben öğretmenken bile soruya şüpheyle yaklaşıyorsam, senin bunu haydi haydi yapman lazım. Hiç bir şey sorgulamadan, doğru şıkka bakıp, doğru cevaplanmış dediğin zaman, her şeyden önce, benim burada ayırdığım vakti yok saymış oluyorsun. Gecenin dördünde, senin sorduğun bir soruya yapılan yorumları, muhtemelen okumadan, tek cümleyle, sadece sonuca bakarak yorumlaman benim hoşuma gitmedi. Bu sonucu doğru olarak kabul ettiğinde, beraber neleri de doğru kabul ettiğini bilmen lazım. Benim yorumum yanlış olabilir ama yabana atılacak bir yorum değil, çünkü ben tanımlar üzerinden yorum yapıyorum. En basitinden, fonksiyonu 0 yapan değerleri aldığında, 0 ın bir negatif bir sayı olduğunu da otomatik olarak kabul etmiş oluyorsun. 0 ın ne negatif, ne pozitif bir sayı olduğunu biliyorsundur. Şimdi bu bir çelişki değil mi? Bu çelişkiyi kabul etmezsen, bundan sonra da negatif sayıları sayarken 0 ı da dahil etmek zorunda kalırsın. Benim üzüldüğüm, bir soruya, bugüne kadar öğrendiklerini feda etmen.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  7. #17
    Alp

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Hocam haddime değil ama bence gereğinden fazla ayrıntılara takılıyorsunuz gibi geldi bana. Dediğiniz gibi sıfır ne negatif ne pozitif o yüzden -(0) da +(0) da 0 dır.Bu yüzden |f(1)|=0, -f(1)=-0=0 dır. Bu soru mutlak değer tanımını yordayan bir soru değil. Mutlak değer tanımından gidecek olursak da 0 veya pozitif olduğunda aynen çıkar demişsiniz. 0 ın aynen çıkması - ile çarpılıp çıkmasından bir farkı olmadığı için yapılmış bir yorum gibi geldi bana.Sonuçta;
    |a-a|=a-a=-(a-a) yani 0 ın aynen çıkmasıyla - ile çarpılıp çıkmasının bir farkı yok.
    Sadece kendi fikrimi söylemek istedim

  8. #18

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alp kardeş, ben ne demek istediğimi anlatamadım. Bu tür sorularda, soruyu soran kişi
    x.f(x) ≤0
    x.f(x) ≥0
    f(x) ≥0
    f(x) ≤0
    x.f(x) <0
    x.f(x) >0
    f(x)>0
    f(x) <0
    gibi ifadeler kullanır.
    Burada soruyu soran kişinin ne istediği net olarak bellidir. Ama |f(x)|=-f(x) ifadesinden herkes, f(x)=0 ların da dahil edileceğini anlayabiliyorsa ben hiç bir şey demiyorum.
    Mutlak değer fonksiyonunun tanımı bellidir.
    |f(x)|= f(x), f(x)≥0 ise
    -f(x), f(x)<0 ise

    Bu tanımı bilip, 0 ın işaret almayacağını da bilip, 0 ları da dahil etmek bana ters geldi.


    Sadece şunu söylerim. Ben bu soruyu düşündüğüm mantıkla çözdüğümde , hatalı çözüm yorumuna itiraz ederim.

    Sen bu soruyu bu şekliyle , yazılıda sorsan ve öğrenci benim çözdüğüm gibi çözdüğünde, çözümünü kabul etmeyip, öğrenci de itiraz ettiğinde gelen müfettişe neyi savunabileceğini düşündün mü?
    Bu soru muallaktadır. Peşin peşin 15 i kabul etmeyi ben kabul etmiyorum. Eden varsa kendisi bilir.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  9. #19

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    FEM simetri 2010 ygs matemetik 1 konu anlatım mutlak değer aynen alıntı:
    *|n|={n, n>0 ise}, {0, n=0 ise}, {-n, n<0 ise dir.}

    * Uzaklık negatif olamayacağı için, bir sayının mutlak değeri daima pozitiftir.Mutlak değerli bir ifadenin en küçük değeri 0 (sıfır) dır.

    *|n|≥0 dır.
    sizin bilginizi sınamak haddime deil ama soru çözerken soru bizden ne istiyor dikkat etmek lazım. herşeyde kurama göre hareket etmemeliyiz diye düşünüyorum.MATEMATİKTE ÇELİŞKİNİN PAYI YOKTUR


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. parabol ile ilgili sorular
      mert46, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 20 Oca 2011, 21:16
    2. parabol ile ilgili sorular
      mert46, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 19 Oca 2011, 13:13
    3. parabol ile ilgili sorular
      bilgilicocuk, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 12
      : 16 Oca 2011, 23:55
    4. parabol ile ilgili sorular
      mert46, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 16 Oca 2011, 23:48
    5. parabol ile ilgili sorular
      mert46, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 16 Oca 2011, 11:57
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları