cevap ver
1 2 3 4 5 ...
  1. #21

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    paradoks12 öğretmenim, bir önceki yorumumu sizin son son yorumunuzdan önce yollamıştım. gereksizyorumcunun yaptığı yorum kafama yatmamıştı. Son yorumunuzdan galiba anladım. Ama bakteri konusu hala sıkıntılı.

  2. #22

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Öğretmenim yine olmadı. Kafam karıştı. Özellikle 1. ve sonuncu kutu işi bozuyor gibi. Kafamda şekillendiremiyorum. Ayrıca ben şu fibonacci dizisinin sorularla bağlantısını hala tam olarak kurabilmiş değilim. Eski kafalı olduğum için permütasyon- kombinasyondan başkasına kafam ermiyor.

  3. #23

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    Öğretmenim sizi uğraştırıyorum ama ben yine söylediklerimde ısrarcıyım. Sizin de söylediğiniz gibi balonlar zaten bağlı daha neyin durumu inceleniyor? Öğretmenim sorunun aslını tekrar okursanız kolilerin sıra halinde yanyana dizildiği söylenmiş Sizin çözümünüzün doğru olabilmesi için 1 koli ile 3. kolinin yanyana olması gerekir yani bir daire biçiminde yanlış mı anlıyorum? Bakterilerde ise, farklı zamalarda oluşan bakterileri karşılaştırmıyoruz. Herhangi bir bakteri bölününce ortaya iki bakteri çıkyor. Birisi bekleme sürecine girerken diğeri beklemeden üremesine devam ediyor diyor. (Ben demiyorum. Notta diyor. Yanlış mı yorumluyorum?)
    balonlar bağlı ama ipleri bir yandaki kutuya koymamıza yetecek kadar uzun yani her balon kendi kutusuna koyulmak zorunda değil. 1. ile 10. kutunun da komşu olması gerekliliğine gelirsek o daha zor bir soru olurdu heralde (bakmak lazım)

    bakterilrin üremesi durmuysa evet bir bakteri bölününce ana bakteri üremeye devamediyor ama yeni oluşan yavru bakteri 1 saat olgunlaşma süreci geçiriyor. (kabul hangisi yeni sonuçta bölünüyor birbirinin aynısı 2 tahne oluşuyor diyebilisiniz ama soru işte )

  4. #24

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    fibonaccinin balon sorusuyla bağlantısını kısaca açıklamaya çalışalım;
    fk k tane kutu ve k tane balonun bu kutulara yerleştirilmelerinin sayısı olsun

    şimdi bizim sorumuzda 10. kutu ve balona bakalım
    a)10. balon kendi kutusuna koyulursa geriye 9 balon ve 9 tane kendi kutusu kalır
    bu tür duumların sayısı = f9
    b)10. balon 9. kutuya da koyulabilir
    bu durumda 9. balon 10. kutuya koyulmak zorundadı çünkü aksi takdirde tüm balonlar kutulara yerleştirilemez.
    8 balon ve kutu kalmıştır bu durumarınsayısı f8

    10. balon için başka durum olmadığına ve a) ile b) deki durumlar da ayrık olduğuna göre
    f10=f9+f8

    benzer inceleme 9 balon ve kutu için yapılırsa
    f9=f8+f7 gibi fn ler arasında fibonacci ilişkisi olduğu bulunur.

    bizim için gerekli tek şey
    f1ve f2 yi belirlemektir. onu da zaten sayıp bulabiliriz
    f1=1
    f2=2

  5. #25

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Sayın gereksizyorumcu, daha önceden dediğim gibi, ben bakteri sorusunu daha önceden çözmüştüm ama burada sanki biraz mantık hatası var gibi geliyor bana. Orayı aşamadığım için soruya yoğunlaşamıyorum. Balon sorusunun mantığını nihayet tam olarak çözdüm ama bu sefer de fibonacciye takıldı kafam. Sayılar tutuyor ama aralarındaki ilşkiyi kuramadım. Yine daha önceden dediğim gibi siz fibonacci tekniğini çok iyi kavramışsınız. Ben yeni tanışıyorum. Bir ara sizden fibonacci ile ilgili şöyle okkalı bir yorum bekliyorum. Özellikle hangi tür sorular fibonacci tekniği ile çözülebilir. Gene belirtmiştim. Siz bu soruların çözümünde fibonacciyi ön plana çıkarıyorsunuz. Ben permütasyon-kombinasyon yolu ile çözmeye çalışıyorum. Şimdilik sadece 1. soruyu çözdüm. Yani 1. soru için 2 farklı çözüm ortaya çıkarmış olduk. Eminim diğer sorular için de alternatif bir çözüm vardır. Eğer fibonacciyi kafama yatırabilirsem, bundan sonra o tekniği de alternatif teknik olarak kullanmak isterim.

  6. #26

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Sayon gereksizyorumcu, özellikle şu ayrıklık olayı bir, bir de f(10)=f(9)+f(8) toplamı kafama yatmıyor. Sözlü olarak ifade edildiğinde mantıklı gibi geliyor ama işleme dökünce ters geliyor bana. Yani 10 balonun yerleştirme sayısının 9 balon+ 8 balon yerleştirmesi nin mantığını çözemedim. Sayı olarak tutuyor gibi ama ilişkiyi kuramayınca benim kafama yatmıyor.

  7. #27

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Hocam her soruyu permutasyon-kombinasyonla çözebilirsiniz sadece o yol uzun olur. mesela 100 basamaklı bir merdiveni çıkma durumlarını parça parça ayııp çözmek bir insan için imkan dahilinde değildir sanırım.

    fiboncci tekniği değil de rekürans bağıntı ya da rekürans diziler diyelim. problemin bir sonraki adımında oluşan durumların sayısı kendinden daha ufak ya da önceki adımlarda oluşan durum sayısıyla ilişkiliyse sorunun çözümünde bir rekürans bağıntı kullanmamız işimizi kolaylaştıracaktır. bu soruların oluşturulmasında fibonacciye benzemesi istenmiş o yüzden öyle sayılar verilmiş ama mesela ilk soru için denseydi ki çocuk 1-2 ya da 3 basamak çıkabiliyor artık soru fibonacci olmazdı
    fn=fn-1+fn-2+fn-3 bağıntısı oluşurdu.

    ya da ne bileyim bakteri her seferinde 2 ye değilde 3 e bölünseydi ve yavrular yine 1 saat bekleseydi
    fn=fn-1+2.fn-2 bağıntısı oluşudu bunu çözümlemek gerekirdi

  8. #28

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Sayon gereksizyorumcu, özellikle şu ayrıklık olayı bir, bir de f(10)=f(9)+f(8) toplamı kafama yatmıyor. Sözlü olarak ifade edildiğinde mantıklı gibi geliyor ama işleme dökünce ters geliyor bana. Yani 10 balonun yerleştirme sayısının 9 balon+ 8 balon yerleştirmesi nin mantığını çözemedim. Sayı olarak tutuyor gibi ama ilişkiyi kuramayınca benim kafama yatmıyor.

    şimdi bizim sorumuzda 10. kutu ve balona bakalım
    a)10. balon kendi kutusuna koyulursa geriye 9 balon ve 9 tane kendi kutusu kalır
    bu tür duumların sayısı = f9
    b)10. balon 9. kutuya da koyulabilir
    bu durumda 9. balon 10. kutuya koyulmak zorundadı çünkü aksi takdirde tüm balonlar kutulara yerleştirilemez.
    8 balon ve kutu kalmıştır bu durumarınsayısı f8

    10. balon için başka durum olmadığına ve a) ile b) deki durumlar da ayrık olduğuna göre
    f10=f9+f8
    10. balon için tüm durumları inceleyip sayılarını topluyoruz.

  9. #29

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Zamanla anlamayı umuyorum. Size bir şey diyim mi ? Üniversitede fibonacciyle aramın iyi olduğunu hatırladım. 14 sene geçti aradan hepsini unutmuşum. Nasıl bir unutmaysa, yeniden kafama yerleştirmek için nerdeyse beyin kanaması geçiricem.

  10. #30

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Eğer fibonacciyi kafama yatırabilirsem size bir teşekkür borcum olacak. Bunca yıldan sonra bu konuyu yeniden karşıma çıkardığınız için.

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 
1 2 3 4 5 ...

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. sayma sayıları
      cantor, bu konuyu "Özel matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 08 Kas 2013, 21:05
    2. 3 tane üçgende alan 2 tane uzunluk sorusu
      mmorwen, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 7
      : 28 Eyl 2013, 20:34
    3. sayma kuralları
      zac, bu konuyu "11. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 10
      : 11 Şub 2013, 15:30
    4. Sayma Kuralları
      mertcem, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 25 Ara 2011, 23:24
    5. Sayma kuralları
      halil2, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 27 Mar 2011, 21:52
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları