Yapılmayacak bir şey değil ki , ezberlemeye çalışırsan kuralları olcağı bu olur![]()
Bak 2 < 4 diyelim , 1/2 > 1/4 olacaktır.İşler dışlar yapmıyorum.Pay - Payda durumuna getiriyorum.
x+y=11 ise, y=11-x
x.(11-x)=30
x²-11x+30=0
x=5 v x=6
y=6 v y=5
MatematikciFM öğretmenimiz yukarıdaki şekilde çözümü yazmış zaten.
İyi günler.
Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)
9.Sınıfım ya tubicik.Hocamın dediği gibi diskriminantını bulmak gerekebilir.
Ya şöyle diyelim ki , x.y = 20
x+y = 9 dediğinde hemen 4.5=20 diyoruz x=5 veya 4 y=4 veya 5 diyoruz dimi.Hemen deneyerek yaptık ama eğer bu reel sayı olsaydı ozaman farklı olacaktı.Onu demek istedi hocamız.
hayır ezberlemeye degil anlamaya calısıyorum.sonucta yaptıgını haa böyle yapmıs böyle yapmalıyım demekle degil nasıl yaptıgınla ilgilniyorum
2 < 4 , 1/2 > 1/4 bunun böyle oldugunu biliyorum..sadece içler dıslar carpımının büyüklük küçüklük işlemlerinde kullanılıdıgını bilmiyordum..yapılabiliniyormuydu bunu sordum..
neyse ..
”Bedenin kölesi olan hiç kimse özgür değildir..”
Seneca - De Finibus
Yok , yanlış anladıysan özür dilerim öyle demek istemedim.Yani dediğim şu , 2<4 ise , 1/2 > 1/4 olur değil mi ? Bunu deneyerek bulabilirsin.Şaka anlamında dedim , ciddi anladın sanırım özür dilerim tekrar
Burada (İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemlerin Kökleri - Delta Formülü) hepsi var canım.
ax²+bx+c=0
denkleminde
diskriminant(delta)=b²-4ac
olarak bulup kökleri bulabiliyorsun.
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!