1. #11

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    polinmolarla, fonksiyonlar arasındaki tek ilişki, polinom şartlarına uyan fonksiyonlara , polinom fonksiyon denmesi.
    Bu da bir cümleyle geçiştiriliyor. Ondan sonrası, polinomların kendi iç konusu.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    Yok canım, polinomlar 2-3 hafta içinde işlenip biten bir konu.
    ben ne kadar işlendiğini bilmiyorum ama foruma ne zaman baksam bi polinom sorusu muhakkak var, sanki bir dönem bununla geçiyormuş havası var. ayrıca kitaplarda yer edinen soru çokluğu da bunu destekliyor. bana garip geliyor bu kadar birbirine benzer soruların bu kadar çok sorulması.makineye versen tıkır tıkır çözer hiç kafa kullanmayı gerektiren bişeye bile rastlamıyorsunuz. yanlış anlaşılmasın polinomlar önemsiz falan demiyorum aksine çok önemli ama anlatılan kısım ve soru çeşitliliği düşünülünce bu kadar uzatmanın anlamı var mı diye ister istemez düşünüyor insan.

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    bir yerde haklısınız. Öğretmenler, ya da belki sistem, polinomlara çok önem verdiği için, öğrenciler de önem vermek zoruna kalıyor.
    Ama emin olun, anlamayan öğrenci yine anlamıyor, yine anlamıyor.
    Anlayabilen için kalıp sorular o kadar basit geliyor, ama kafası basmayan(ya da kafasını vermek istemeyen ) için facia ile sonuçlanıyor.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    ben ne kadar işlendiğini bilmiyorum ama foruma ne zaman baksam bi polinom sorusu muhakkak var, sanki bir dönem bununla geçiyormuş havası var. ayrıca kitaplarda yer edinen soru çokluğu da bunu destekliyor. bana garip geliyor bu kadar birbirine benzer soruların bu kadar çok sorulması.makineye versen tıkır tıkır çözer hiç kafa kullanmayı gerektiren bişeye bile rastlamıyorsunuz. yanlış anlaşılmasın polinomlar önemsiz falan demiyorum aksine çok önemli ama anlatılan kısım ve soru çeşitliliği düşünülünce bu kadar uzatmanın anlamı var mı diye ister istemez düşünüyor insan.
    Hocam, bu aralar polinom sorularının çok sorulmasının 2 sebebi var aslında 9.sınıftan-10.sınıfa geçen arkadaşlar polinom çalıştıkları için soruyorlar. Ayrıca YGS-LYS öğrencilerinin dershanelerinin çoğunda mat-2 dersinde polinom anlatılıyor bu haftalarda bu yüzden bu kadar yoğunluk

  5. #15

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    bu yoğunluk okulların açıldığı ilk haftalar tavan yapacaktır hocam buna eminim , şimdiden hazırlıklı olalım

  6. #16

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    ben bu haftayı kastetmedim. forumda soruların atıyorum %10 u polinom sorularıdır peki lise matematiğinde polinomun ağırlığı %10 var mıdır?ya da olmalı mıdır?

  7. #17

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Arkadaşlar, ben ne demek istediğimi anlatamamışım.
    Mesele 9. sınıf öğrencilerinin polinom çalışması değil. Mesele 9. sınıf öğrencilerinin polinomların ne kadarını çalıştıkları.
    Merak eden, tanımını, özelliklerini inceler. Gerisini okula bırakır. Biz de yaptık böyle ön çalışmaları. Ama kendilerini kaptırıp işin sonunda kendi boyutlarını aşan sorulara gelip, çözemeyip bir de bu soruları buraya ekleyince açıkçası sinir oluyorum ve çözmüyorum.
    Ve hiç bir uyarı yapmadan çözene de kızıyorum.
    O yüzden benim için önemli olan sorulan bir sorunun, çözülmesi değil, soruyu soran kişinin bunun ne kadarını anlayabileceği.
    Türkçesi, soruyu soran kişinin profili ile, sorunun ağırlığının tutarlılığı.
    Bu iş, forumun prensibine ve kullanım amacına da uygun değil.
    Biz burda, okulda gördüğü konularla ilgili çözemediği soruları çözmek için yardım etmeye çalışıyoruz. Kimseye ön çalışmasında yardım etme gibi, bir lüksümüz yok. Yapmak isteyen varsa karışmıyorum, ama ben yardım etmem.
    Yarın bir gün bir ilkokul öğrencisi çıkıp buraya bir integral sorusu eklese, canım integral öğrenmek istiyor dese, oturup çözücez mi?
    Açıkçası bu tür durumlarda bazen forumda soru çözenlerin de sınandığını düşünüyorum ve sınanmak hiç hoşuma gitmez.

    Şöyle bakıyorum, ya burası üstün zekalıların yeri, ya da ortada başka bir sorun var.

    9. sınıf öğrencisinin türevi sadece, kuvveti öne indir, kuvveti bir eksilt olarak bilmesi konunun ağırlığına hakaret.
    Velhasıl ben bu konuda yobazım.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  8. #18

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    Hocam benim kendi düşünceme göre, kim nasıl isterse öyle çalışsın önemli olan çalışmak, zaten bir öğrenci çalışmak için kendi isteğiyle dersin başına geçiyorsa o öğrenci bu konuyu kaldırabilecek düzeydedir, herkes de böyle yapmaz. 9 dan 10.sınıfa geçen bir öğrencinin polinom çalışması kadar doğal bir şey yok, içinde azim vardır çalışır.
    Belki ben de böyle yaptığım için olaya böyle bakıyor olabilrim. Oturup, türev integral çalışıyorum çünkü sene sonunda zamanım azaldığında zorlanmayım diye.
    Bence öğrenci nasıl istiyorsa öyle çalışmalı.Bu sorgulanmamalı, bu şekilde yapıldığında öğrencilerin çalışma istekleri azalıyor.

  9. #19

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Duygu,

    9. sınıf YGS nin temelini oluşturuyor. 9. sınıfta fonksiyonlar gibi baba bir konu var. sayılar, kümeler cabası. Her üçünde de, işin içinden çıkılamayan sorular var. Çalışma azmi olan, gördüğü konularda kendini geliştirir. Fonksiyonları, sayıları, kümeleri %100 oturtamamış birinin polinomlarla ne ilgisi var.

    Polinomlar örnek sadece. Her öğrenci geçmişte bıraktığı sınıflarda gördüğü konularda uzmanlaşmalı. Artı, eğer biri kendi kendine önçalışma
    yapıp, artık kendisi çözemeyip başkasına sorma ihtiyacı hissediyorsa, kapasitesini doldurmuştur. Şansını zorlamasına gerek yok. Kimsenin arkasından atlı kovalamıyor. Artı, Bugün gereksiz yere polinom çözdürenler, yarın fonksiyonlar, kümeler vb. gibi konlardan soru sorarlarsa şayet, bu sayfanın linkini eklerim. Anlayan anlar herhalde ne demek istediğimi.

    Bak bir olay anlatayım. Tam alakalı değil ama, benzerlik var.
    İlköğretimde 8 lere derse giriyorum. Özel bir sınıfa verdiler beni. Çocukların hepsi dershaneye gidiyor. Hepsi derste harıl harıl test çözüyor.
    Bunları fazla zorlamıyim, ders kitabından sorayım dedim yazılıda. Nasıl olsa, adamlar herşeyi yiyp yutmuş, ders kitabındaki sorular leblebi çekirdek gibi gelir. Ama ne oldu, 75 in üstünde not alan çıkmadı.
    Onlara şu anıyı anlattım. Bu tür durumlarda her zaman anlatırım.
    80 olayları döneminde başbakan olan kişinin danışmanı gazetecilerle sohbet ediyor. Başbakanı soruyorlar, ne düşünüyorsunuz kendisi hakkında diye.
    Diyor ki, Başbakanımız çok bilgilidir, her şeyi bilir, her şeyden haberdardır. Öyle bilgilidir ki, Kızılırmaktaki balıkların kaçı erkek, kaçı dişi onu bile bilir. Yalnız bir kusuru var. Kızılay Meydanında olan olaylardan haberi yok.
    Bilmem ne demek istediğimi anlatabildim mi?
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  10. #20

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    Hocam tabiki onceki konulari halletmeyen birnin sonraki konulara calismasi anlamsiz. Ancak benim soylemek istedigim bir ogrenci 20 soruluk orta derece zorlukta bir testten 18 uzeri dogru yapiyorsa sonraki konuya calismasi nomal demek istedim cunku herkes bir konuda mukemmel bilgiye sahip olamaz ornegin kendimden ornek verirsem trigonometri konusundan binlerce soru cozmus olmama ragmen cozemedigim sorular oluyor ogretmenlerime sordugumda onlar da cozemiyoronlar onlarda kac bin soru cozmelerine ragmen cozemiyor olabiliyorlar bir konuyu tamamen bitirmekmumkun degil

    Hocam artik sistem on calismayi zorunlu hale getiriyor ve bence on calisma konuyu ogretmenden dinlemekten cok daha iyi bu konuda size katilmiyorum ogrenmek isteyen onceden konuyu ogrenmeli basta yazdigim sarta uymak kosulu ile. Aslinda daha cok sey yazmak isterdim ancak telefonda kelimeler kisitli yazma zzorlugundan.


 
1 2 3

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Polinom soruları
      kara657, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 23 Kas 2013, 19:19
    2. Polinom Soruları
      snm466, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 6
      : 02 Kas 2013, 20:44
    3. Polinom soruları
      depprem60, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 13 Eyl 2013, 21:43
    4. Polinom soruları
      _Arda_, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 15 Eki 2012, 19:34
    5. Polinom soruları
      _Arda_, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 14 Eki 2012, 17:04
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları