1. #21

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    hocam mesela n=1 ve n=2 için formül ardışık içermeyen altkümeleri 2 ve 3 buluyor mu?

  2. #22

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    hocam mesela n=1 ve n=2 için formül ardışık içermeyen altkümeleri 2 ve 3 buluyor mu?
    hayır, n>3 için formül

    onu eklemeyi unutmuşum.
    ama n>3 için başka bir hata yapmadıysam tüm sayılar için doğru sonuç veriyor.
    n=7 için 94 mesela.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  3. #23

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    mesela n=9 için 89 çıkıyor mu?

  4. #24

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    Doğru cevap: 94.
    Sınav öncesi stresle bir de öğretmen bunu sınavda sorarım deyince bayağı bir uğraşmıştık formül üretmek için.
    Bu arada cidden tebrikler öğretmenim, 28 öğrenci + 5 dershane öğretmeni + 5 olimpiyat öğrencisi gücündesiniz.
    Taktiğiniz için teşekkür ederim, dediğiniz gibi daha küçük alanlarla uğraşmak kolaylaştırıyor.
    Formül işine bir daha bakayım, belki ben de bir şeyler bulabilirim.
    İyi günler.

  5. #25

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Soruyu şimdi anladığıma göre yarın 94'ü bulmak için uğraşabilirim, teşekkürler

  6. #26

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Doğru cevap: 94.
    Sınav öncesi stresle bir de öğretmen bunu sınavda sorarım deyince bayağı bir uğraşmıştık formül üretmek için.
    Bu arada cidden tebrikler öğretmenim, 28 öğrenci + 5 dershane öğretmeni + 5 olimpiyat öğrencisi gücündesiniz.
    Taktiğiniz için teşekkür ederim, dediğiniz gibi daha küçük alanlarla uğraşmak kolaylaştırıyor.
    Formül işine bir daha bakayım, belki ben de bir şeyler bulabilirim.
    İyi günler.
    buna benzer bikaç soruyla önceden uğraşmıştım o yüzden biraz avantajlı başlamış olabilirim , bahsettiğin kişilere özellikle de hocalarımıza haksızlık yapmayalım. ayrıca da öğrenci ve öğretmenleri sınıflandırmanız da gecenin gırgırı. olimpiyat öğrencilerini öğrencilerden , dershane öğretmenlerini de öğretmenlerden ayrı görmek biraz garip

    Soruyu şimdi anladığıma göre yarın 94'ü bulmak için uğraşabilirim, teşekkürler
    94 ü değil de 25 li soruyu bulmaya çalışsan, bak ipucu sayısını da arttırıyorum
    https://www.matematiktutkusu.com/for...cil-lazim.html (bu sorunun cevabı acil lazım)

  7. #27

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    Tabi, onlar işin gırgırı. Ayrıca o öğretmenler de doğru cevabı bulabilmekle beraber açıklamasını yanlış yapmışlardı. Malesef sınavda yaptığımızı açıklamamız gerektiği için ben yanlış sayarak işin içine heyecan kattım.
    Ben formülü çok merak ediyorum, MatematikFM öğretmenimiz yazmış, bakalım n < 3 için de geçerli yapabilecek miyiz?
    İyi günler.

  8. #28

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    mesela n=9 için 89 çıkıyor mu?
    Olmadı sayın gereksizyorumcu.

    O formül sadece n=3,4,5 için geçerli.

    n=6 ve 7 için doğru kullanabileceğimiz formül şöyle.

    ki=n-2.(i-1)

    n çift ise, t=n/2

    n tek ise, t=(n-1)/2
    olmak üzere,


    =2n-[(n-2).(n-1)/2+
    t
    i=2
    ki
    j=1
    j.(j+1)/2]




    Bu formülle 94 bulunuyor.

    n>7 için formüle ekleme gerekiyor.
    Muhtemelen seri gibi bir şey çıkacak. o da işi kombinasyona ***ürüyor.

    Zannedersem , sizin öbür sorudaki çözüm, genel çözüm. onu da formülleştirdim.

    Ama tebrik ederim çok iyi düşünmüşsünüz. Beyninize sağlık
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  9. #29

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Doğru cevap: 94.
    Sınav öncesi stresle bir de öğretmen bunu sınavda sorarım deyince bayağı bir uğraşmıştık formül üretmek için.
    Bu arada cidden tebrikler öğretmenim, 28 öğrenci + 5 dershane öğretmeni + 5 olimpiyat öğrencisi gücündesiniz.
    Taktiğiniz için teşekkür ederim, dediğiniz gibi daha küçük alanlarla uğraşmak kolaylaştırıyor.
    Formül işine bir daha bakayım, belki ben de bir şeyler bulabilirim.
    İyi günler.
    canım, herkesin bilgi dağarcığı farklı olabilir.
    benim yapabileceğimi onlar yapamayacağı gibi, onların yapabildiği soruları da ben yapamayabilirim.
    Bilgi paylaşımı da bunun için zaten. Herkesin ortak paydada buluşabilmesi için.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  10. #30

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    n>7 için formüle ekleme gerekiyor.
    Muhtemelen seri gibi bir şey çıkacak. o da işi kombinasyona ***ürüyor.

    Zannedersem , sizin öbür sorudaki çözüm, genel çözüm. onu da formülleştirdim.
    hocam link verdiğim konudaki çözüm eleman sayısı belli olan altkümeler için bi formül veriyor zaten. bu sorudaki gibi tüm altkümeler işin içine girince sonuç tahmin ettiğinizden çok sade ve ne alaka dedirtecek bişey.


 
1 2 3 4 5

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Kümeler
      çlşkn, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 26 Eki 2013, 20:39
    2. kümeler
      pinarrim19, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 17 Eki 2012, 18:12
    3. kümeler
      izmirboy, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 8
      : 25 Tem 2012, 19:20
    4. Kümeler
      naknac, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 19 Tem 2012, 17:10
    5. Kümeler
      naknac, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 18 Tem 2012, 16:26
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları