cevap ver
1 2 3 4 ...
  1. #11

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Hayır bu şekilde 38 buluyorum, zaten gereksizyorumcu hocamla aynı düşünmediğimiz kesin, benim düşündüğüm şekildeyse 94 olması gereken sınırın üstünde bir sonuç, tabi soru hangi şekilde sorulmuş anlamış değilim

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    bence soru oldukça açık , ardışık eleman içeren altkümelerin sayısı soruluyor.

    bu tür altkümelere bikaç örnek verirsek
    {0,1} , {0,1,5} , {1,2,3} , {1,2,5,6} , ...

    benzer bi soruyu daha önce çözmediysen bunu çözdüğünde bulacağın sonuç şok edici olabilir o yüzden ben bi ipucu vereyim soruyu kendin çözmeye çalış

    her zaman dediğimi yine tekrarlıyorum;
    soru sizi zorluyor mu? daha küçük sayılarda cevaplar neye benziyor , ne şekilde durumlar ortaya çıkıyor bakmakta fayda vardır.

    ipucu: küçük sayılarda ardışık eleman içerenlere değil de içermeyenlere bakın bakalım sayılar neye benziyor?

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Hocam ardışık "iki" sayı içeren demiş, ardışık sayılar içeren dememiş ki... Bu durumda {1,2,3} yanlış olmaz mı?

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    {1,2,3} ardışık 2 sayı içeriyor

  5. #15

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    şimdi bir de 7 eleman yerine daha fazlası için soruyu yazarsak tam olur

    mesela {0,1,2,3,...,25} kümesinin altkümelerinin kaçında ardışık sayı bulunur?
    Valla sayın gereksizyorumcu, net sonucu bulamadım.
    Ben bu soru için bulduğum formülü yazayım. Hesaplamak isteyen varsa kolaylık olur.

    n elemanlı {0,1,2.....n-1} kümesinin altkümelerinin kaçında ardışık sayı bulunur?

    ki=n-2.(i-1)

    n çift ise, t=n/2

    n tek ise, t=(n-1)/2
    olmak üzere,

    =n+1+
    t
    i=2
    [ki.(ki+1)]/2
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  6. #16

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Hocam siz ardışık "en az iki" sayı bulunur sorusunun cevabını veriyorsunuz, ama net bir sayı verilmiş sadece 2 tane olması isteniyor bence, ben bu şekilde anladım soruyu, tamamen sorunun yazımından kaynaklı bir sorun yaşıyorum

  7. #17

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    n=5 için cevabın 19 olması lazım

    k₂=3
    n tek , t=2

    ∑=3.4/2=6 oluyor
    sonuç da 5+1+6=12 oluyor

  8. #18

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Hocam siz ardışık "en az iki" sayı bulunur sorusunun cevabını veriyorsunuz, ama net bir sayı verilmiş sadece 2 tane olması isteniyor bence, ben bu şekilde anladım soruyu, tamamen sorunun yazımından kaynaklı bir sorun yaşıyorum
    ardışıklık zaten 2 taneden az ile simgelenemeyeceği için soru öyle yazılmış bence 2 yazmasına hiç gerek yoktu
    eğer senin dediğin gibi bişey kastedilmiş olsa soruda "tam olarak ardışık 2 sayı bulunur" , "ardışık 2 sayı bulunur ama ardışık 3 sayı bulunmaz" vb ifadeler olmalıydı.

    bi de soruya diğer tarafından bakalım
    "altkümelerin kaçında ardışık 2 sayı bulunmaz?" deseydi toplama içinde 3 ardışık sayı bulunan altkümeleri dahil eder miydik? sonuçta onlarda ardışık 2 sayı yok 3 sayı var.

  9. #19

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Valla sayın gereksizyorumcu, net sonucu bulamadım.
    Ben bu soru için bulduğum formülü yazayım. Hesaplamak isteyen varsa kolaylık olur.

    n elemanlı {0,1,2.....n-1} kümesinin altkümelerinin kaçında ardışık sayı bulunur?

    ki=n-2.(i-1)

    n çift ise, t=n/2

    n tek ise, t=(n-1)/2
    olmak üzere,

    =n+1+
    t
    i=2
    [ki.(ki+1)]/2
    özür,

    iki hata yapmışım.

    ki=n-2.(i-1)

    n çift ise, t=n/2

    n tek ise, t=[(n-1)/2]+1
    olmak üzere,

    =2n-(n+1+
    t
    i=2
    [ki.(ki+1)]/2)



    Yani bu formülde, ardışık sayı içermeyen altkümeler bulunup, tüm altkümelerden çıkarılıyor.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  10. #20

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    n=5 için cevabın 19 olması lazım

    k₂=3
    n tek , t=2

    ∑=3.4/2=6 oluyor
    sonuç da 5+1+6=12 oluyor
    formülde ufak iki hata yapmışım.
    cevap 19 çıkıyor.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 
1 2 3 4 ...

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Kümeler
      çlşkn, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 26 Eki 2013, 20:39
    2. kümeler
      pinarrim19, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 17 Eki 2012, 18:12
    3. kümeler
      izmirboy, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 8
      : 25 Tem 2012, 19:20
    4. Kümeler
      naknac, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 19 Tem 2012, 17:10
    5. Kümeler
      naknac, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 18 Tem 2012, 16:26
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları