1. #1

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    permütasyon-olasılık-sayılar

    1)"PERMÜTASYON" kelimesinin harfleri ile hiçbir harf kendi yerinde olmayacak şekilde kaç farklı dizilim yapılabilir.

    2)3 öğretmen 2 mimar 2 mühendis yuvarlak bir masaya aynı meslek grupları yanyana OLMAMAK şartıyla kaç değişik şekilde oturabilir?


    3)1′ den başlayarak sayılar tek tek karekök içinde yazılıp katlanarak bir kutu içerisine atılıyor.Kutudan sırası ile tek tek kart çekiyoruz.Elimizde kesinlikle bir irrasyonel sayı olabilmesi için en az 8888 adet kart çekmemiz gerekiyor ise bu kutu içerisine yazılıp atılan en büyük sayı en fazla kaç olabilir?
    Taş kırılır ,Tunç erir.Ama Türklük ebedidir.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

    Biyomedikal Mühendisliği

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Cevap 1.
    Tüm harfler farklı olduğu için "hiçbir harf kendi yerinde olmayacak" ifadesi işimizi fazla zorlaştırmaz.
    11 tane harfi sıralı olarak dizicez. 11!
    hiçbir harf kendi yerinde olmayacak ifadesi sadece "PERMÜTASYON" diziliminde olduğu için
    11!-1

    Sadece 1. soruyu çözebildim. Üzgünüm...

  3. #3

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    emin değilim şöyle çözdüm bilmiyorum doğrumu

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    1.
    forumu aradım ama tam istediğimi bulamadım. Buna benzer bikaç soruyu önceden çözmüştük. cevap
    11!/e değerine en yakın tamsayı
    bi bakın özel soruların içinde kesin bulacaksınız. arattığınızda çözümü bulamazsanız yeniden yazarız ama gerek kalmayacağını düşünüyorum.


    2.
    şimdi kağıt kalemle detaylı bi şekilde incelememiz lazım buna sonra bakalım, ben bakana kadar biri çözer nasılsa :-)

    3.
    Tamkareler rasyonel diğerleri de irrasyonel olacağından elimizde en fazla 8887 tamkare varmış yani 8888² elimizde olamaz. 1 eksiği en büyük sınırımızdır.

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    emin değilim şöyle çözdüm bilmiyorum doğrumu
    Çözüm yolun doğru , ama 3 öğretmen, 3 mimar , 2 mühendise göre çözmüşsün. 2 mimar varmış. O zaman 2!.3.2.5.4=240 olur.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  6. #6

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Diğer
    Çözüm yolun doğru , ama 3 öğretmen, 3 mimar , 2 mühendise göre çözmüşsün. 2 mimar varmış. O zaman 2!.3.2.5.4=240 olur.
    tamam anladım galiba

    1. adım

    öğretmenleri oturttuk (3-1)!=2

    2. adım

    2 mimarın öğretmenlerin aralarına oturtuyoruz, 1. mimar 3 yerden birine ikincisi 2 yerden birine

    3.2

    3. adım

    2 tane mimar oturuyor , 3 tane değil. 3 tane olan onların oturma ihmalı olan yerler.

    1. mühendis için 5 boşluk kalıyor, 2. mühendis için 4 boşluk kalıyor

    5.4
    toplam 2.3.2.5.4 =240

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    1.

    Sabri Hocam 1.Soruda İçerme dışarmayla


    2 harfin yanyana geldiği durumlar.-C(11,2).11!.2!
    3 harfin yanyana geldiği durumlar.+(11,3).10!.3!
    4 Harfin yanyana geldiği durumlar.-C(11,4).9!.4!

    vs.vs

    Çözüme ulaşsak olur mu?
    Bana olur gibi geldi.
    Ayrıca bu Kaos düzeninin bi mantığı var mı?

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    evet olur zaten 1/e de oradan geliyor. bulduğunuz ifade 1/e nin seri açılımıdır.

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    evet olur zaten 1/e de oradan geliyor. bulduğunuz ifade 1/e nin seri açılımıdır.
    mm..Tamam hocam.

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    2.Soruda da bi içerme dışarma seziyorum
    Hatta olmasın , olursa çok uzatmış olcaz.


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Permütasyon - Polinom - Olasılık - Karmaşık Sayılar Sorularım
      AYARcom, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 10
      : 15 May 2012, 07:58
    2. Olasılık-permütasyon
      jenny, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 28
      : 08 May 2012, 21:17
    3. Olasılık-permütasyon
      jenny, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 06 May 2012, 14:33
    4. olasılık-permütasyon
      korkmazserkan, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 11
      : 17 Mar 2012, 22:16
    5. olasılık-permütasyon
      mrs.nobody, bu konuyu "12. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 9
      : 07 Şub 2012, 13:46
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları