1. #1
    bcg

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    faktöriyel-asal çarpanlara ayırma

    1- (15! + 19!)12/49= 10n .A denklemine göre n in alabileceği en büyük değer kaçtır? cevap:3
    2 -a,b,c birer rakam 4.a!=b!.c! olduğuna göre a+b+c en çok kaç olabilir? cvp:8 ben 15 buldum ama

    3- 0!+1!+2!+3!...+57! toplamının 144 ile bölümünden kaln kaçtır? cvp:10

    4- 6! : (-6+12-18+24-30+...+120) işleminin sonucu kaçtır? cvp:12

    5- 525 sayısının asal olmayan bölenlerinin toplamı kaçtır?

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    5) Sayının asal bölenleri 3 5 7 dir buna göre tüm bölenlerinin toplamı 0 olacağından asal olmayanların toplamı -3-5-7=-15 tir.
    İstanbul Tıbbiyesi

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    4)Parantezin toplamı 60 çıkıyorç 6!=6.120 olduğuna göre 6!/60=12
    İstanbul Tıbbiyesi

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    3)5! den sonraki sayıların hepsi 144 e tam bölünebildiğinden kalan 0!+1!+2!+3!+4!+5! bölümünden kalandır. bu da 1+1+2+6+24+120 son iki yazdığım sayının toplamı 144 ettiğe göre kalan 10 dur.
    İstanbul Tıbbiyesi

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    2) Sanırım deneme yanılmayla çözülebilecek bir soru ama kendini belli ediyor. 4.a! sayıyı tam bir faktoriyel ifade olarak yazabilmek için a=3 olur. b nin alabileceği en büyük değer 4 ken c ise 1 alabilir. Toplamları 8 eder. Sen nasıl 15 buldun?
    İstanbul Tıbbiyesi

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    1)İşlem (19.18.17.16+1).15!.12/49 diye ayrılır. Cevap 3 olarak verilmiş ama 15! faktoriyel için cevap 3 iken (19.18.17.16+1) bu kısımda da 2 tane 5 var heralde bunu hesaba katmamışlar. toplamda 5 tane 5 varken 2 sayısı 5 ten daha fazla olduğuna göre n =5 yalnız dediğim gibi soruyu yapan abimiz sadece 15! e göre yapmış
    İstanbul Tıbbiyesi

  7. #7
    bcg

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    2. soruda ben a ya 6 b ye 5 ve c ye 4 verdim.yani eşitlik şu şekilde oldu : 4.6.5!=5!.4! e eşitlikte sağlandı..

  8. #8
    bcg

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    4)Parantezin toplamı 60 çıkıyorç 6!=6.120 olduğuna göre 6!/60=12
    parantezin toplamı nasıl altmış çıkıyor .kaç tane 6 olduğunu nasıl buluyoruz?

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    2. soruda ben a ya 6 b ye 5 ve c ye 4 verdim.yani eşitlik şu şekilde oldu : 4.6.5!=5!.4! e eşitlikte sağlandı..
    4.a!nın yanına 6 yı nasıl soktun kardeşim
    İstanbul Tıbbiyesi

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    parantezin toplamı nasıl altmış çıkıyor .kaç tane 6 olduğunu nasıl buluyoruz?
    Farkettiysen bir eksi bir artı diye gider + tlı taraf 12 24 36 diye gidip 120 bitiyor yani 10 tane + lı kısım var buna göre + lı kısımla - li kısım arasında fark altı olunca 6.10 dan parantez 60 olur.
    İstanbul Tıbbiyesi


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. asal çarpanlara ayırma
      7burak, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 21 Eyl 2014, 23:20
    2. Asal Çarpanlara Ayırma
      soru_mat, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 4
      : 13 Eyl 2014, 21:01
    3. asal çarpanlara ayırma
      furkan0650, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 28 Tem 2013, 00:08
    4. Asal Çarpanlara Ayırma
      local99, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 8
      : 24 Tem 2013, 00:16
    5. asal çarpanlara ayırma
      fatmaözlem, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 11 Şub 2011, 19:40
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları