1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    sinirli faktöriyel ve temel kavramlar :P

    1.

    a
    9
    = 7!

    olduguna göre 9!-8!-7! ifadesinin a türünden değeri aşağıdakilerden hangisidr ?

    a) 9a b) 8a c) 7a d)6a e)5a


    2.

    n doğal sayıdır

    8!+7!-6!
    2n


    kesri bir tamsayı olduguna göre n nin en büyük değeri kaçtır?

    a)8 b)7 c)6 d)5 e)4


    3.

    3x+5
    x+1

    ifadesi tamsayı yapan x pozitif tamsayısı için aşağıdakilerden hangisi tamsaydır ?

    a)
    x
    2

    b)
    x+1
    3

    c)
    x-1
    4

    d)
    x
    4

    e)
    x+3
    6


    4.
    x ve y pozitif tamsayılardır

    x=31-a9

    y=a9-17

    olduguna göre x.y çarpımının en büyük değeri kaçtır ?

    a)64 b)54 c)49 d)42 e)36

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    C-1

    a=9.7!
    9!=8a
    8!=8a/9
    7!=a/9
    8a-8a/9-a/9=8a-a=7a olur.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    C-2

    8!+7!-6!=6!(8.7+7-1)=6!(56+7-1)=6!(62)=6!.2.31
    6! içindeki 2'leri bulmak için sürekli ikiye böleriz:
    6/2=3
    3/2=1
    3+1=4 olur. Bir tane de çarpımdan geleceği için n en fazla 5 olur.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    C-3

    (3x+5)/(x+1)=(3(x+1)+2)/(x+1)=3+2/(x+1)
    Bu ifadeyi tamsayı yapan pozitif x değeri 1'dir.
    Şıklara bakarsak (x-1)/4'ün sıfıra eşit olduğunu görebiliriz.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    çook teşekkür ederimm

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    (3x+5)/(x+1)=(3(x+1)+2)/(x+1)=3+2/(x+1)
    Bu ifadeyi tamsayı yapan pozitif x değeri 1'dir.
    Şıklara bakarsak (x-1)/4'ün sıfıra eşit olduğunu görebiliriz.
    İyi günler.
    yalnız x i nasıl 1 bulduk anlamadım ?

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    yalnız x i nasıl 1 bulduk anlamadım ?
    2'nin bölenlerinden pozitif olanını almış arkadaşımız, 2 ve 1. x'in pozitif olmasını sağlayan değer x+1=2 x=1.
    Sizleri çok seviyorum ♥

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf


    2'nin bölenlerinden pozitif olanını almış arkadaşımız, 2 ve 1. x'in pozitif olmasını sağlayan değer x+1=2 x=1.
    teşekkürler

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    c-4 için şu özellikten yararlanabiliriz.iki sayının toplamı verilip çarpanlarının en büyük değeri sorulduğunda bu sayıları birbirine ne kadar yakın alırsak çarpım 0 kadar büyük olur.burda biz iki sayının toplamının
    31-17+a^9-a^9 dan dolayı 14 olduğunu görürüz.o zaman sayıları 7 ve 7 seçersek 7.7=49 olurbaşarılar

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    c-4 için şu özellikten yararlanabiliriz.iki sayının toplamı verilip çarpanlarının en büyük değeri sorulduğunda bu sayıları birbirine ne kadar yakın alırsak çarpım 0 kadar büyük olur.burda biz iki sayının toplamının
    31-17+a^9-a^9 dan dolayı 14 olduğunu görürüz.o zaman sayıları 7 ve 7 seçersek 7.7=49 olurbaşarılar
    çok yardımcı oldu.. teşekkür ederim
    Women are made to be loved, not understood...


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. temel kavramlar
      bsevinc32, bu konuyu "KPSS Matematik" forumunda açtı.
      : 5
      : 03 Nis 2014, 20:45
    2. temel kavramlar
      pinarrim19, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 26 Şub 2013, 19:32
    3. Temel Kavramlar
      MÜRSEL A., bu konuyu "Kpss matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 27 Kas 2011, 17:50
    4. temel kavramlar
      ejeritta, bu konuyu "Kpss matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 25 Kas 2011, 11:10
    5. faktöriyel ve temel kavramlar
      şehnaz, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 1
      : 24 Ağu 2011, 11:01
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları