1. #21

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    şöyle canım
    2-y=8
    2-y=4
    2-y=2
    2-y=1
    2-y=-8
    2-y=-4
    2-y=-2
    2-y=-1

    y değerleri: -6, -2, 0, 1,10,6,4,3

  2. #22

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    y değerlerini verdiğinde 16 bulamıyorsan bişeyleri gözden kaçırıyorsun demektir (zaten böyle bi soruda tek tek değer vererek çok şeyi kaçırmış oluyosun orası ayrı mesele)

    şimdi 8/x için x=1 bölenlerden biridir , buna karşılık bir de x=-1 de bölendir , bu iki x değeri için 8/x lerin toplamı 0 olur geriye bunların başındaki 2 ler kalır ve bu 2 lerin sayısı da 8 tanedir çünkü 8 in pozitif-negatif bölen sayısı 8.

    örnek vermek gerekirse x=8 ve -8 için elde edilen y değerleri 2-1 ve 2+1 dir, toplarsanız -1+1=0 gider 2+2 kalır.

  3. #23

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    şunu da çözelim x ve y tamsayılar olmak üzere x.y=2x-8 olduguna göre y nin alabilcegi degerler toplamıı(16)


    şimdi soruya dikkatlice bakarsan y'nin alabileceği değerleri soruyor.bu durumda y'yi yalnız bırakmalıyız.

    y=2x-8/x'ten
    y=2-8/x olur.

    o halde ;

    _x_ _y_
    1 -6
    2 -2
    4 0
    8 1
    -1 10
    -2 6
    -4 4
    -8 3

    buradan da ;

    (-6)+(-2)+0+(1)+10+6+4+3=16 olur )

    ***bu tür sorularda en kısa yol budur en sade hale getirecen sonra işlem yapacan *** tek kısa yol
    dikkatle bak burada yazıyor.

  4. #24

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    dikkatle bak burada yazıyor.
    soruları böyle çözersen sınav bitmez , mesela 8 yerinde 240 olsaydı ne yapardın? y değerleri toplamı ne olur? (cevap 80)

  5. #25

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Yo Ben gayet hızlı çözüyorum bu şekilde Bilemicem bana daha kolay geliyor Ben buldum zaten arkadaşa detaylı anlatayım diye öyle yazdm

  6. #26

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    ancak gayet kısa bir yol göstermişsiniz ! Çok teşekkür ederim Böyle her soruda oluyor dmi ? ondan sonra yanlış fln çıkmasında 1 soru gider valla

  7. #27

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    x=240/(2-y) formundaki bir soruda 2-y=+-m böleni için y1+y2 toplamı sabittir.

    240'ın pozitif bölen sayısı 20 olduğundan 1 böleni için toplam bulunursa;

    2-y=1 --> y1=1
    2-y=-1 -> y2=3 --> 1+3=4 olacağından ve bunun gibi 20 tane olduğundan ytop=4.20=80 eder.

  8. #28

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    y değerlerini verdiğinde 16 bulamıyorsan bişeyleri gözden kaçırıyorsun demektir (zaten böyle bi soruda tek tek değer vererek çok şeyi kaçırmış oluyosun orası ayrı mesele)

    şimdi 8/x için x=1 bölenlerden biridir , buna karşılık bir de x=-1 de bölendir , bu iki x değeri için 8/x lerin toplamı 0 olur geriye bunların başındaki 2 ler kalır ve bu 2 lerin sayısı da 8 tanedir çünkü 8 in pozitif-negatif bölen sayısı 8.

    örnek vermek gerekirse x=8 ve -8 için elde edilen y değerleri 2-1 ve 2+1 dir, toplarsanız -1+1=0 gider 2+2 kalır.




    işte şimdi anladım

    teker teker çözmek istemiyorum bunun zamn kaybı oldugunu biliyorum bu yüzden konuyu actım kısa yolu var mı yada siz nasıl çözüyorsunuz diye ..bunu yapabilmek içinde nasıl yapıldıgını kısa yolu nasıl uygulayabilecegimi ögrenmem lazım degilmi?

    biraz fazla dikkatsiz oldugum için ufak seyleride kacırıyorum ama zamnla calısarak ögrenerek hepsinin asılacagını düşünüyorum

    şimdi gel gelelim son soruya..bana bununda mantıgnı ögret.

    1.x 2. x-1 3. x-2 4.x-3 aldın

    sonras 4x-6 nın 371 den büyük oldugunu nasıl düşündün neye göre?(burda neyi göremiyorum)bunu anlarsam bunun diger sorularınıda çözebilirim
    ”Bedenin kölesi olan hiç kimse özgür değildir..”

    Seneca - De Finibus

  9. #29

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    şimdi x için ne demiştik en büyük sayının alabileceği en küçük değer.
    ardından diğerleri de ondan birer birer azalarak sıralanmalı (aksi halde x i biraz küçültebiliriz bu da önkabulümüzle çelişir)
    bu halde toplam elde edeceğimiz 4x-6 sayısı genel toplamın altına düşemez.

    benzer şekilde en küçüğü en fazla kaçtır gibi bişey sorsaydı
    en küçüğe x diyebilirdik
    sonrasında toplam 4x+6 olurdu
    4x+6<=371 , x<92 olurdu , x=91 için çözüm arardık meselâ 91,92,93,95

  10. #30

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    371=92*4+3 olduğundan,

    92 93 93 93 yazılabilir. Şimdi farklı yapmak için dağaıtım yapalım;
    92 93 92 94
    92 93 91 95 olur.


 
1 2 3 4 5

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Temel Kavramlar
      Revenge58, bu konuyu "11. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 05 May 2014, 22:01
    2. temel kavramlar
      tırtıl, bu konuyu "11. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 07 Tem 2013, 16:30
    3. temel kavramlar
      tubicik, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 30
      : 01 Ağu 2012, 22:55
    4. temel kavramlar
      seyma95, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 6
      : 24 Haz 2012, 17:30
    5. temel kavramlar
      seyma95, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 24 Haz 2012, 16:12
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları