1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Modüler Aritmetik soruları

    1) 4x= 8(mod4) denkliğini sağlayan iki basamaklı en küçük farklı üç doğal sayının toplamı kaçtır? (klasik soru cevap 33)

    2) m>1 olmak üzere
    -3= -75 (mod m) denkliğini sağlayan kaç farklı m doğal sayısı vardır? (klasik, cevap 11)

    3) x∈ Z+ olmak üzere
    5x+3= x+1 (mod(x+3)) denkliğini sağlayan x sayılarının toplamı kaçtır? (klasik, cevap 9)


    şimdiden teşekkürler.

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    C.1
    4x≡8(mod4)
    4x≡0(mod4)
    x=10,11,12=33min
    C.2
    72≡0 (mod m)
    m 72 pozitif tam böleni kadardır.
    72=2³.3²
    (3+1).(2+1)=4.3=12 Bunun içinde 1 de vardır. Ancak m>1 imiş. Bu yüzden Cevap 11dir.
    C.3
    5x+3≡x+1
    4x+2≡0 (mod(x+3))
    4x+2/x+3=tam sayıdır.
    4x+12-10/x+3=4-(10/x+3)
    x+3=5 x=2
    x+3=-5 x=-8
    x+3=2 x=-1
    x+3=-2 x=-5
    x+3=1 x=-2
    x+3=-1 x=-4
    x+3=10 x=7
    x+3=-10 x=-13
    x'in alabileceği değerler toplamı=2+7=9 x∈Z+ imiş çünkü.
    İnternetim yok

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    teşekkürler

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    Bir soru daha sorabilir miyim, problem olmazsa?

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    2 soru daha sorabilirsiniz. Çünkü günlük soru sorma sınırı 5.
    İnternetim yok

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    1)k∈ Z olmak üzere

    294k+1 - 174k+3 ifadesinin 5 ile bölümünden kalan kaçtır? (1)


    2) 18.18².18³....1826= x(mod5) denkliğini sağlayan en küçük x doğal sayısı kaçtır? (2)

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf
    29=4(mod5)
    4¹=4(5)
    4²=1(5)
    çift üstlerde kalan 1 tek üslerde kalan 4
    4k+1 tek olduğundan kalan 4tür
    17=2(5)
    2¹=2(5)
    2²=4(5)
    2³=3(5)
    2⁴=1(5)
    4k+3 dörde bölersek kalan 3 olduğundan
    2³=3
    4-3=1
    Matematik, farklı şeylere aynı ismi verme sanatıdır. - Jules Henri Poincaré

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf
    18=3(mod5)
    31+2+3....+26=3351
    31=3
    32=4
    33=2
    34=1
    351/4 kalan 3
    x=2(5)
    Matematik, farklı şeylere aynı ismi verme sanatıdır. - Jules Henri Poincaré

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    4¹=4(5)
    4²=1(5) neden burada böyle bir şey yaptık?

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    18=3(mod5)
    31+2+3....+26=3351
    31=3
    32=4
    33=2
    34=1
    351/4 kalan 3
    x=2(5)
    351'i 4e böldük? neden?

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Modüler Aritmetik Soruları
      omervarol, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 03 Eyl 2014, 22:40
    2. Modüler Aritmetik
      Nasılyaniya, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 06 Tem 2013, 20:10
    3. Modüler Aritmetik Soruları Çözümleri
      korkmazserkan, bu konuyu "Çözümlü Matematik Soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 06 Haz 2012, 18:09
    4. Modüler Aritmetik Soruları
      haktan, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 8
      : 14 Mar 2012, 19:32
    5. Modüler Aritmetik Soruları Çözümleri
      gökberk, bu konuyu "Çözümlü Matematik Soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 04 Ara 2011, 02:07
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları