1. #1
    suzan
    Ziyaretçi

    Sponsorlu Bağlantılar

    sayı örüntüleri

    1)aşağıdaki verilen sayı örüntülerinden hangilerinin aritmetik dizi,hangilerinin geometrik dizi olduğunu belirlermisiniz?
    -3,-7,-11,-15......
    1,3,9,27,...,2187,...
    16,8,4,2,....
    -4,-1,2,5,...32,...

    2)ilk teimi 3,ortak çarpanı 2/3 olan bir geometrik dizinin ilk 4 teriminin toplamı kaçtır?

  2. #2
    Alp

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    1. a,r ∈ R olmak üzere, genel terimi an=a1+(n-1)r olan (an) dizisine aritmetik dizi denir.
    r: ardışık terimler arasındaki fark (ortak fark)

    a, r ∈ R, a ≠ 0, r ≠ 0 olmak üzere genel terimi an=a1.rn-1 olan (an) dizisine geometrik dizi denir. (r: ortak çarpan)

    -3,-7,-11,-15...... Bu dizi ortak bir fark ile azalmaktadır fark ise 4 dür yani bu dizi aritmatik bir dizidir

    1,3,9,27,...,2187,... Bu dizi terimlerin kareleri olarak artmaktadır. yani 30,31,32.... diye gitmektedir geometrik dizidir.

    16,8,4,2,.... Bu dizidede aradaki farkların geometrik olarak zaldığı görülür. yani şu şekildedir; 24,23,22.... geometrik dizidir.

    -4,-1,2,5,...32,... Bu dizi aradaki 3 fark ile artimetik olarak büyümüştür.Aritmetik dizidir.

    2.


    S4=3.(2/34-1)/(2/3)4=-195/16
    İyi bir öğretmen kendisine helal olsun bu soruyu nasıl çözdü dedirten değil, bunu ben bile çözerim çok kolaymış dedirtendir."a. sabri ipek"

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Diziler ne zaman ilköğretime indi?
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    gözlemlediğim kadarıyla ilköğretimde genelde tüm konular verilmeye başlandı..fakat ağır konular tanımın ötesine geçmiyor..bence kötü olmamış..

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Ben daha karşıma, ilköğretimde gördüğü konuları layığıyla öğrenip gelen öğrenciyi görmedim. Bu şansı yakalayabilen arkadaşları kıskanıyorum.
    Siz bırakın dizileri, olasılığı bilmem neyi, liseye gelip de ben 1/2 ile 1/3 ü toplamadım diyen öğrenci gördüm. İşin kötüsü, 8 sene ilk öğretimde de çalıştım. 1, kademeden gelen öğrenciler arasında da aynı şeyi söyleyen vardı.
    Bizim zamanımızda kesirlerle toplama yaparken payda eşitlemesini bilmeyene ilk okul diploması vermiyorlardı. Şimdi lisede 1/2 ile 1/3 ün toplamına 2/5 diyen öğrenci var. Öğrencileri lisedeki konularla tanıştırmak bir işe yaramıyor. Bizim için önemli olan , o konuları lisede öğrenirken lazım olacak temel bilgileri iyi öğrenip gelmesi.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Hocam sadece aritmetik v geometrik dizilerin genel terimleri kurallarını veriyoruz. Ama dizilerin terimleri toplamı ancak 2. sorudaki gibi çok az terimli olacaktır. Genel terim toplamı formülünü vermiyoruz. 2. soruda geometrik dizinin genel terimini bulacak sonra sorulursa 4 terimini yazıp toplayacak. Daha fazla terim toplamını soramazlar. Müfredatta yok.

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    1. sayı örüntüsü -4 olduğu için aritmetik,2. sayı örüntüsü x3 olduğu için geometrik,3. sayı örüntüsü x1/2 olduğu için geometrik, 4. sayı örüntüsü + 3 olduğu için aritmetik oluyor.benim cevabım bu arkadaşlar

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Öğretmenim, konu bir kere ilköğretime taşıdıktan sonra artık, konunun hangi kısmının müfredatta olduğuna, hangisinin olmadığına siz karar veremiyorsunuz. Yani bıçakla kesmek gibi olmuyor bu. Herkes kafasına göre takılıyor. Lisedede aynı durum var.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Ama bu dediğiniz dersane ve özel yayınevleri için. Ama iş sonuçta SBS de bitecek. Yani geometrik dizinin n terim toplamı formülü 8. sınıfta olmadığı için. SBS de bu kadar çok toplam sorulmayacak. Ama özel kurumlar kitaplarında ve sınavlarında soracaktır. O Allahın emri (!)
    Bizde öğrencilere anlatmak zorunda kalabiliriz.

    Daha bu bir şey değil. 8. sınıf yayınlarında küpkök soran "cahil" yayınevleri var.

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Bunun tek sorumlusu bence ÖSYM ve MEB dir.Çünkü ÖSS de ve SBS de müfredat dışında soru sorulabileceği izlenimini onlar bıraktı. Millet de ters köşeye yatmamak için ne buldularsa anlatıyorlar ve öğrenciler de çalışmak zorunda kalıyor.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 
1 2 3

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Sayı Örüntüleri
      BrKy_, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 31 Oca 2013, 13:43
    2. Sayı Örüntüleri
      emre.99, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 14 Ara 2012, 21:31
    3. Sayı Örüntüleri
      tiramisu, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 12 Eki 2012, 19:27
    4. sayı örüntüleri ... üçgen ....
      1r3m, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 11 Şub 2011, 14:27
    5. sayı örüntüleri
      dilara, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 26 Oca 2011, 22:36
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları