1. #1
    suzan
    Ziyaretçi

    Sponsorlu Bağlantılar

    sayı örüntüleri

    1)aşağıdaki verilen sayı örüntülerinden hangilerinin aritmetik dizi,hangilerinin geometrik dizi olduğunu belirlermisiniz?
    -3,-7,-11,-15......
    1,3,9,27,...,2187,...
    16,8,4,2,....
    -4,-1,2,5,...32,...

    2)ilk teimi 3,ortak çarpanı 2/3 olan bir geometrik dizinin ilk 4 teriminin toplamı kaçtır?

  2. #2
    Alp
    Alp isimli üye şimdilik offline konumundadır

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    1. a,r ∈ R olmak üzere, genel terimi an=a1+(n-1)r olan (an) dizisine aritmetik dizi denir.
    r: ardışık terimler arasındaki fark (ortak fark)

    a, r ∈ R, a ≠ 0, r ≠ 0 olmak üzere genel terimi an=a1.rn-1 olan (an) dizisine geometrik dizi denir. (r: ortak çarpan)

    -3,-7,-11,-15...... Bu dizi ortak bir fark ile azalmaktadır fark ise 4 dür yani bu dizi aritmatik bir dizidir

    1,3,9,27,...,2187,... Bu dizi terimlerin kareleri olarak artmaktadır. yani 30,31,32.... diye gitmektedir geometrik dizidir.

    16,8,4,2,.... Bu dizidede aradaki farkların geometrik olarak zaldığı görülür. yani şu şekildedir; 24,23,22.... geometrik dizidir.

    -4,-1,2,5,...32,... Bu dizi aradaki 3 fark ile artimetik olarak büyümüştür.Aritmetik dizidir.

    2.


    S4=3.(2/34-1)/(2/3)4=-195/16
    İyi bir öğretmen kendisine helal olsun bu soruyu nasıl çözdü dedirten değil, bunu ben bile çözerim çok kolaymış dedirtendir."a. sabri ipek"

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Diziler ne zaman ilköğretime indi?
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  4. #4

    Grubu
    Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    gözlemlediğim kadarıyla ilköğretimde genelde tüm konular verilmeye başlandı..fakat ağır konular tanımın ötesine geçmiyor..bence kötü olmamış..

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Ben daha karşıma, ilköğretimde gördüğü konuları layığıyla öğrenip gelen öğrenciyi görmedim. Bu şansı yakalayabilen arkadaşları kıskanıyorum.
    Siz bırakın dizileri, olasılığı bilmem neyi, liseye gelip de ben 1/2 ile 1/3 ü toplamadım diyen öğrenci gördüm. İşin kötüsü, 8 sene ilk öğretimde de çalıştım. 1, kademeden gelen öğrenciler arasında da aynı şeyi söyleyen vardı.
    Bizim zamanımızda kesirlerle toplama yaparken payda eşitlemesini bilmeyene ilk okul diploması vermiyorlardı. Şimdi lisede 1/2 ile 1/3 ün toplamına 2/5 diyen öğrenci var. Öğrencileri lisedeki konularla tanıştırmak bir işe yaramıyor. Bizim için önemli olan , o konuları lisede öğrenirken lazım olacak temel bilgileri iyi öğrenip gelmesi.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  6. #6

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Hocam sadece aritmetik v geometrik dizilerin genel terimleri kurallarını veriyoruz. Ama dizilerin terimleri toplamı ancak 2. sorudaki gibi çok az terimli olacaktır. Genel terim toplamı formülünü vermiyoruz. 2. soruda geometrik dizinin genel terimini bulacak sonra sorulursa 4 terimini yazıp toplayacak. Daha fazla terim toplamını soramazlar. Müfredatta yok.

  7. #7

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    1. sayı örüntüsü -4 olduğu için aritmetik,2. sayı örüntüsü x3 olduğu için geometrik,3. sayı örüntüsü x1/2 olduğu için geometrik, 4. sayı örüntüsü + 3 olduğu için aritmetik oluyor.benim cevabım bu arkadaşlar

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Öğretmenim, konu bir kere ilköğretime taşıdıktan sonra artık, konunun hangi kısmının müfredatta olduğuna, hangisinin olmadığına siz karar veremiyorsunuz. Yani bıçakla kesmek gibi olmuyor bu. Herkes kafasına göre takılıyor. Lisedede aynı durum var.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  9. #9

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Ama bu dediğiniz dersane ve özel yayınevleri için. Ama iş sonuçta SBS de bitecek. Yani geometrik dizinin n terim toplamı formülü 8. sınıfta olmadığı için. SBS de bu kadar çok toplam sorulmayacak. Ama özel kurumlar kitaplarında ve sınavlarında soracaktır. O Allahın emri (!)
    Bizde öğrencilere anlatmak zorunda kalabiliriz.

    Daha bu bir şey değil. 8. sınıf yayınlarında küpkök soran "cahil" yayınevleri var.

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Bunun tek sorumlusu bence ÖSYM ve MEB dir.Çünkü ÖSS de ve SBS de müfredat dışında soru sorulabileceği izlenimini onlar bıraktı. Millet de ters köşeye yatmamak için ne buldularsa anlatıyorlar ve öğrenciler de çalışmak zorunda kalıyor.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 
3 sayfadan 1.si 123 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Sayı Örüntüleri
    BrKy_ bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 31 Oca 2013, 15:43
  2. Sayı Örüntüleri
    emre.99 bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 14 Ara 2012, 23:31
  3. Sayı Örüntüleri
    tiramisu bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 12 Eki 2012, 21:27
  4. sayı örüntüleri ... üçgen ....
    1r3m bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 11 Şub 2011, 16:27
  5. [Ziyaretçi] sayı örüntüleri
    dilara bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 27 Oca 2011, 00:36
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları