1. #11

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Ben size daha kötüsünü söyliyim. Şu andaki ders kitaplarında, birçok konu, konu olarak anlatılmıyor ve bu konular, alıştırmalarda soru olarak veriliyor. MEB veya Talim Terbiye de bu kitapların , okullarda okutulmasına müsaade ediyor. Başlığını göremediğiniz bir konuyu , alıştırmalarda soru olarak görüyorsunuz. MEB bunu yaparsa , her konuyu soruların içine sıkıştırırsa, diğer kurumların, kafalarına göre soru sormalarına kızma hakkımız da kalmıyor. "Balık baştan kokarmış." derler
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    yalnız hocam bu kareköık ve küpkök konusunda birşeyler söylemezsem olmaz

    karekök alma işlemini (yani kare almanın tersini) bir öğrenciye gösterdiğinizde küpkök, 4. dereceden kök , 10. dereceden kök otomatik olarak o öğrencini sorumluluğuna girer diye düşüüyorum.
    bunun için konu başlığı açmaya kalkılacaksa işin içinden çıkılmaz. biz 3 basamaklılara kadar toplamayı gördük diyen öğrencilere nasıl kızıyorsam bunun bu şekilde olduğuna inandıran öğretmenlere de kızıyorum, siz bari yapmayın hocam.
    esas olan mantığın kendisidir, kök alma öğretildiği an çift ve tek derece ayrımı da verilmişse iş bitmiştir. biz 2 yi gördük 3 ü görmedik , trigonometrik fonksiyonun toplamını gördük de periyodunu görmedik , çarpımını yaptık ama kübü nasıl açılır öğretilmedi, bunlar hoş değil.

    trigonometri denen zımbırtı müfredattayken periyodun çıkarılmasını sorgulayacağınız yerde neden çıkarıldığı hale buradan soru geliyor diye yakınmak çok daha kötü. bu da matematikçifm hocamızaydı

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Bana ne kimin müfredata neyi ekleyip neyi çıkardığından. Benim sıkıntım, çıkarıldığına emin olduğum bir konunun hala orada duruyor olması. O orada duruyorsa o zaman ben yokum demektir.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Ayrıca, matematik bir zincirse, her konu da bu zincirin bir halkası ise, o zaman sizin mantığınızla saymayı bilen her kişi, üniversitedeki konulardan da sorumludur. Böyle değilse, bunun sınırını nasıl belirleyebileceksiniz?
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  5. #15

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Sınır kendimiz
    Ne anlamda?
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  6. #16

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Sabri hocam, belirli sınırlar olmazsa tüm matematik soruları girer işin içine. Burada öğrencinin yapabilecek olması önemli değil. Çoçuğa hakaret etmiyoruz. Sınırlar koyarak öğrencinin işini kolaylatırıyor MEB. Bu işi için bir çok öğretim programı hazılanıyor. Burada amaç matematikteki davranışları (her bir kurala davranış diyoruz) yıllara yayarak öğrencilere yüklenmeden bir öğretim sağlamak.

    Fikri hocam, dediğiniz biliyorum ama bu sorularda karşılaştığımız olay konularda yok gibi görünüyor ama müfredat programındaki davranış (kazanımlar) kısmında mevcut. Pek bakmasakta.

    Cuma günleri forum tam "forum" havasına giriyor.

  7. #17

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Bunun tek sorumlusu bence ÖSYM ve MEB dir.Çünkü ÖSS de ve SBS de müfredat dışında soru sorulabileceği izlenimini onlar bıraktı. Millet de ters köşeye yatmamak için ne buldularsa anlatıyorlar ve öğrenciler de çalışmak zorunda kalıyor.
    Ve ne yazık ki hiçbir şeyi tam olarak öğrenemiyor. MatematikçiFM hocama tamamen katılıyorum, ben de öyle öğrencilerle karşılaşıyorum ki, acaba benimle dalga mı geçiyor, diye düşünüyorum bir an. Hocam zerre kadar abartmıyor, lise 3 öğrencisi (okul adı vermeyeceğim) rasyonel sayıları toplayamıyor.

  8. #18

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    hocam tabi ki sınılar olsun ama türevi sınırlar mantıklı olsun mesela karekök varken küpkök neden olmasın ki , 3 basamaklı sayılar toplanırken 4 basamaklılar neden olmasın?

    sinüsün grafiğini çizmişseniz bunun periyodunu neden konuların dışına itesiniz ki? ki sinüs denen şeyin belki de ileri matematikteki en önemli özelliği periyodik ve cosinüsle dik olmasıdır.

    şunu asla demiyorum integrali öğrettik diyip öğrenciye bir yüzeyin üzerinde integral almayı, türevi öğrettik diye differansiyel denklemleri dayasınlar, saece demk istediğim ayrılması mümkün olmayan bazı basit ve bütünleşik şeylerin bir parçası içerideyse kaanı da kapğı dışına kalmasın ya tamamen dışarı atılsın (ki bu mümkün değil) ya da tamamen içeri girsin.

  9. #19

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Ve ne yazık ki hiçbir şeyi tam olarak öğrenemiyor. MatematikçiFM hocama tamamen katılıyorum, ben de öyle öğrencilerle karşılaşıyorum ki, acaba benimle dalga mı geçiyor, diye düşünüyorum bir an. Hocam zerre kadar abartmıyor, lise 3 öğrencisi (okul adı vermeyeceğim) rasyonel sayıları toplayamıyor.
    bu da farklı boyutlarda incelenmesi gereken bir sorun. forumda başka yerde de geçmişti ben yorumumu (gereksiz de olsa) yazmıştım.
    o dediğiniz öğrenciye eğer ortaokulda gereksiz bazı konular öğretilmeseydi o çocuk muhtemelen gerkçekten olmazsa olmazları mesela 1/2+1/3 ü öğrenecekti ama çocuğa türev gibi konuları çakmaya çalışarak zaten hayatında çok fzla başvurmayacağı konuları bilmsini istiyorlar ve doğal olarak da olmuyor. minimum bir temel olur ve bu ilköğretime verilirse (bu minimumum şu ankinden çok daha alt seviylerde olması gerektiğini düşünüyorum) kalan kısımlar branşlaşmadan da faydalanarak daha yoğun birşekile anlatılmalı. mesela matematik yoğun bir tarafı tercih etmiş ortaokul ya da lise öğrencisi artık her neyse, gerekiyosa şu an üniversitelerin matematik bölümnde ilk iki yılda okutulan derslerin sorularına bile fikir yürütmeli. yok matmatik yoğun olmayan bir bölümü tercih etmeyen bir öğrenci ise sinüsün karşı bölü hipotenüs olduğunu bilsin , türevin hız veya eğim olduğunu bilsin yeter , 2x in türevinin 2 olduğunu bilmesi bile gereksiz.

  10. #20

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Benim fikrim de budur. Gereksiz bir şekilde derine inilmeye çalışılıyor ancak inilemiyor. Yüzeysel bir öğretim bile verilemiyor bu sefer. Halbuki daha sığ konular adam akıllı öğretilse insanlar hiç değilse günlük hayatlarında kullanırlar aldıkları bilgiyi.

    Ayrıca MEB kitaplarının içler acısı durumu konusunda da hocama tamamen katılıyorum. Sanki ülkedeki herkesin interneti var, yardımcı kaynağa ulaşma imkanı sınırsızmış gibi araştırmaya teşvik ediyorlarmış insanları sözümona...


 
1 2 3

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Sayı Örüntüleri
      BrKy_, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 31 Oca 2013, 13:43
    2. Sayı Örüntüleri
      emre.99, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 14 Ara 2012, 21:31
    3. Sayı Örüntüleri
      tiramisu, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 12 Eki 2012, 19:27
    4. sayı örüntüleri ... üçgen ....
      1r3m, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 11 Şub 2011, 14:27
    5. sayı örüntüleri
      dilara, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 26 Oca 2011, 22:36
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları