1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    AÖL Öğrencisi

    Sponsorlu Bağlantılar

    Fikir yardım ederseniz sevinirim

    1) x²−4x+4-y² çarpanlarından biri aşagıdakilerden hangisidir???
    a) x-4+y
    b) x-y-4
    c) x+y+2
    d)x+y-2
    e)y-x-2

    2)√20+√20+√20+...+√6-√6−√6-....... işlemini sonucu kaçtır?
    a)4
    b)5
    c)6
    d)7
    e)8

    3)
    5x-2=125
    3y+1=243 olduguna göre

    x + y
    y - x
    oranı kactır?



    a)-10
    b)-9
    c)-4
    d)9
    e)10


    4) 3x+3x+1+3x-1=117

    a) -3

    b)
    -1
    3



    c)
    1
    3



    d) 3

    e) 4

    işlemleri açıklamalı olarak yaparsanız sevinirim...

  2. #2
    Alp

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    1. x²−4x+4-y² ifadesindeki x²−4x+4 (x-2) dir.
    (x-2)2-y2 İki Kare Farkı Özdeşliğinden;
    (x-2-y)(x-2+y) cvp: D

    3.5x-2=125, 5³=125
    3=x-2
    x=5
    3y+1=243, 35=243
    5=y+1
    y=4
    x+y/y-x = 9/-1=-9

    4. 3x+3x+1+3x-1=117
    3x(1+3+1/3)=117
    3x(13/3)=117
    3x=27
    x=3
    İyi bir öğretmen kendisine helal olsun bu soruyu nasıl çözdü dedirten değil, bunu ben bile çözerim çok kolaymış dedirtendir."a. sabri ipek"

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    AÖL Öğrencisi

    Sponsorlu Bağlantılar

    cok tesekkürler..
    bu soruda sonuca nasıl gidiliyor biraz anlatır mısın 3x=27 her iki taraf 3 bölünürse x=9 oluyor baska bir işlem daha mı var acaba lütfen cevaplar mısınız
    3x+3x+1+3x-1=117
    3x(1+3+1/3)=117
    3x(13/3)=117
    3x=27
    x=3

  4. #4
    Alp

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    cok tesekkürler..
    bu soruda sonuca nasıl gidiliyor biraz anlatır mısın 3x=27 her iki taraf 3 bölünürse x=9 oluyor baska bir işlem daha mı var acaba lütfen cevaplar mısınız
    3x+3x+1+3x-1=117
    3x(1+3+1/3)=117
    3x(13/3)=117
    3x=27
    x=3
    3x değil o 3 üzeri x
    İyi bir öğretmen kendisine helal olsun bu soruyu nasıl çözdü dedirten değil, bunu ben bile çözerim çok kolaymış dedirtendir."a. sabri ipek"

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    AÖL Öğrencisi
    2)√20+√20+√20+...+√6-√6−√6-....... işlemini sonucu kaçtır?
    a)4
    b)5
    c)6
    d)7
    e)8


    şu soruyu yanlıs yazmısım böyle haliyle yardım edebilirmisiniz?

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Bu tür sonsuza giden işlemlerde kökün içindeki sayı, ardışık iki sayının çarpımıdır. Arada toplama varsa, çarpanlardan büyüğü, çıkarma varsa küçüğü alınır.
    20=4.5 olduğundan ve arada toplama olduğundan 1. ifadenin sonucu 5 tir.
    6=2.3 ve arada çıkarma olduğundan, 2. ifadenin sonucu 2 dir.
    5+2=7
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Çarpanlara Ayırma Sorularım...
      ennsua44, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 29 Kas 2013, 20:39
    2. Çarpanlara Ayırma Sorularım
      svsmumcu26, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 20
      : 03 Kas 2012, 20:00
    3. Çarpanlara ayırma sorularım
      DevilCraft, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 06 Nis 2012, 19:34
    4. Çarpanlara Ayırma Sorularım
      asdf, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 23 Şub 2011, 23:15
    5. çarpanlara ayırma sorularım var
      pcaramazan, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 11 Kas 2010, 20:05
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları