1. #21

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı rehbermatçı'den alıntı Mesajı göster
    tamamda ben öğrenci geçiştirmiyorumki
    soruda sıkıntı var sıkıntılı soruda uğraşılmazki soru sıkıntılı sonuçta.
    Bence soru sıkıntılı değil.
    Soruya yanlış denilebilmesi için, matematik kural ve teamüllerine aykırılığı olması lazım. Sorunun hiç de öyle bir yanı yok.
    Olsa olsa cevap yanlış olur.

    Ben cevabımın doğru olduğunu iddia etmiyorum. Sadece verilecek olan cevabın tutarlı olması gerektiğini savunuyorum.

    En fazla soruya yanlış değil, çözümsüz denilebilir.
    Sorulan her doğru sorunun bir çözümü olmayabilir. Bu mümkündür.

  2. #22

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı çizmeli kedi'den alıntı Mesajı göster
    Soruyu bir ogrencim sormustu.Ben buna benzer bir soruyu tubitak'in sitesinde de okumustum.O soru soyleydi; aklimdan tuttugum bir sayiyi bir baskasinin bilme olasiligi kactir?
    İşte bu,
    Öğrenci bu, sorar sorar.

    Tübitak da amma yapmış şimdi. Cevabını merak ettim şimdi. Kalkıp da sorduğu sorunun cevabını 0 olarak verirse, tıp.

  3. #23

    Grubu
    Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Cevabina tekrar bakip buraya yazacagim.

  4. #24

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı MatematikciFM'den alıntı Mesajı göster
    Öğretmenim üslubunuzda bir sertlik sezinliyorum. Rica ederim. Bir soru için kimse kimseyi kırmasın.
    Sizin bildiğiniz size, benim bildiğim bana.
    Konu kapanmıştır.

    Yoo... Gayet sakinim... İki kere "sayın" lafzını kullanmışım, bunun neresi sertlik?.. Var olanı söylüyorum; ne ise o hesabı, duygusal biçim ve davranışlara girmeden.
    Size başka sözüm yok!

  5. #25

    Grubu
    Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı MatematikciFM'den alıntı Mesajı göster
    Bence soru sıkıntılı değil.

    Ben cevabımın doğru olduğunu iddia etmiyorum. Sadece verilecek olan cevabın tutarlı olması gerektiğini savunuyorum.

    En fazla soruya yanlış değil, çözümsüz denilebilir.
    Sorulan her doğru sorunun bir çözümü olmayabilir. Bu mümkündür.
    hocam sorunun cevabını yazabilirmisiniz siz değil kimse yazamaz.
    şunu söylemek istiyorum türkiyede matematik kadar nefret edilen bir ders varmı. herkes aklına geleni sorarsa insanlar nasıl sıcak bakabilrki.
    Alıntı MatematikciFM'den alıntı Mesajı göster
    matematik kural ve teamüllerine aykırılığı olması lazım..
    matematiğin kural ve teammüllerinde uzunluğun alana bölümü diye birşey varmıdır. soru hazırlama kuralları vardır sonuçta. zaten olabileceğinide yazmışlar cevaplarda ama bu haliyle sıkıntılı.
    Alıntı MatematikciFM'den alıntı Mesajı göster
    Tübitak da amma yapmış şimdi. Cevabını merak ettim şimdi. Kalkıp da sorduğu sorunun cevabını 0 olarak verirse, tıp.
    Merhaba ben lise son öğrencisiyim. Sorun su şekilde: Biz bir sayı tuttuk aklımızdan bu sayının doğru tahmin edilme olasılığı nedir acaba? Okulda öğrendiğimiz bilgilere göre 1/sonsuz olması lazım çünkü örnek uzay sonsuz ve 1/sonsuz limit olarak 0 ama sayı değeri olarak yok diye biliyorum. (Emre Torun)

    Bu soruya verdiğiniz yanıt pratik olarak doğru. Aslında sonsuz diye bir sayı yok. Gerçekten de sonsuz ile kasıt bir limit hali temsil ediyor.
    Sorunuzu biraz hayal edecek olursak, eğer biz aklımızdan bir sayı tutuyor isek, o sayının sonlu bir sayı olması zorunluluğu var. Yani aklımıza getirebileceğimiz en büyük sayıyı tutabiliriz ancak eğer aşırıya kaçarsak. Bu sayı ise asla sonsuz olamaz. Akla gelebilecek sonlu bir sayı tutabileceğimize göre de, o sayının tutulması olasılığı sıfırdan büyük olmalıdır. Ne var ki, aklımıza gelebilecek en büyük sayının, ne kadar sonlu olursa olsun, bir sınırı da yok. Bu nedenle, herhangi bir sayının tutulabilmesi olasılığı sonsuz küçüktür demek belki daha doğru bir ifade olacaktır.
    Saygılarımla
    M. Abalı
    Ne matematik nede rehberlik . Her ikiside olmadan eğitim olmaz.Herşey matematik için
    Matematik Desteği--->> www.matematikpiri.com

  6. #26

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    soruyu tübitak böyle sormamış size ondan bahsediyorum soruda en fazla 1 cm uzaklık diyor cevap öyle pi bölü 2 kök 3 oluyor ama buraya yazan o niyetle yazmaya çalışmış unutmuş sanırım oraya en az yazmayı çünkü üstte tübitak yazmış diyor tübitaktaki soru benim dediğim gibi

  7. #27

    Grubu
    Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    ben demiştim zaten.
    Ne matematik nede rehberlik . Her ikiside olmadan eğitim olmaz.Herşey matematik için
    Matematik Desteği--->> www.matematikpiri.com

  8. #28

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı rehbermatçı'den alıntı Mesajı göster
    hocam sorunun cevabını yazabilirmisiniz siz değil kimse yazamaz.
    matematiğin kural ve teammüllerinde uzunluğun alana bölümü diye birşey varmıdır. soru hazırlama kuralları vardır sonuçta. zaten olabileceğinide yazmışlar cevaplarda ama bu haliyle sıkıntılı.
    Problem burda başlıyor işte.
    Önce olasılıkta alnlı çözümlerin doğruluğunu tartışmak lazım bence.
    Bu sorunun çözümünün alandan yapılacağını kim iddia ediyor, önce ona bakmak lazım. Eğer alan çözümü doğru kabul edilirse, o zaman uzunluğun alana bölümü tartışılır.
    Ben de önce alandan çözüme baktım. Olmadı, olasılığın başına döndüm, yani taş devrine
    Çözümü orda aradım, pek bir şey çıkaramadım.

    Alıntı rehbermatçı'den alıntı Mesajı göster
    şunu söylemek istiyorum türkiyede matematik kadar nefret edilen bir ders varmı. herkes aklına geleni sorarsa insanlar nasıl sıcak bakabilrki.
    Şahsen ben böyle düşünmüyorum.
    Matematik ucu bucağı olmayan bir okyanus gibidir. O okyanustan herkes farklı farklı çıkarımlarda bulunabilir. Aslında bu bizim için bir şans. Bu kadar yeniliğe ve gelişmeye açık bir bilimin içindeyiz. Bilgimizi ve tecrübemizi artıracak emareler her zaman mevcut.
    Eğer olaya böyle bakılırsa, matematik hiç bir zaman gelişemez. Sorgulayan akıl, her zaman yeni sorular üretmeye yatkındır. Bu sorular ancak ufkumuzu geliştirebilir.
    Her zaman derim, "Bir öğretmeni, öğrenci yetiştirir. "


    Alıntı rehbermatçı'den alıntı Mesajı göster
    Merhaba ben lise son öğrencisiyim. Sorun su şekilde: Biz bir sayı tuttuk aklımızdan bu sayının doğru tahmin edilme olasılığı nedir acaba? Okulda öğrendiğimiz bilgilere göre 1/sonsuz olması lazım çünkü örnek uzay sonsuz ve 1/sonsuz limit olarak 0 ama sayı değeri olarak yok diye biliyorum. (Emre Torun)

    Bu soruya verdiğiniz yanıt pratik olarak doğru. Aslında sonsuz diye bir sayı yok. Gerçekten de sonsuz ile kasıt bir limit hali temsil ediyor.
    Sorunuzu biraz hayal edecek olursak, eğer biz aklımızdan bir sayı tutuyor isek, o sayının sonlu bir sayı olması zorunluluğu var. Yani aklımıza getirebileceğimiz en büyük sayıyı tutabiliriz ancak eğer aşırıya kaçarsak. Bu sayı ise asla sonsuz olamaz. Akla gelebilecek sonlu bir sayı tutabileceğimize göre de, o sayının tutulması olasılığı sıfırdan büyük olmalıdır. Ne var ki, aklımıza gelebilecek en büyük sayının, ne kadar sonlu olursa olsun, bir sınırı da yok. Bu nedenle, herhangi bir sayının tutulabilmesi olasılığı sonsuz küçüktür demek belki daha doğru bir ifade olacaktır.
    Saygılarımla
    M. Abalı
    Neyse cevabı 0 dememişler , çok şükür
    Ama net bir cevap da verememişler. Buna geçiştirme denmez.
    Yanlış cevap vermektense, hiç cevap vermemek daha iyidir

  9. #29

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Ben buna da karşıyım (Çocuklar duymasındaki Mustafa gibi oldum )

    Sorunun yanlış yazılmış olması, sorunun yanlış olduğu anlamına gelmez ki.
    Bunu yeni bir soru olarak, kendi içinde değerlendirmek lazım.
    Ve de son sözü doğru söylemek gerekir
    Neyse, bir soru daha çözümsüz olarak rafa kaldırıldı

  10. #30

    Grubu
    Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Bu soruyu ogrencim sormadan once zaten ben uzakligin en cok1br olmasini cozmustum.Ogrencide boyle bir sey sordu .


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Cevap: 3
    Son mesaj : 01 Nis 2012, 09:53
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları