1. #11

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı gereksizyorumcu'den alıntı Mesajı göster
    istenen şey de sayı doğrusuna iğne atıp tam 0 a denk getirmek kadar imkansız zaten hocam.
    0 hiçlik demektir. İmkanlı bir olayı hiçlikle özdeşleştirmek doğru olmaz ki.
    Sizin belirttiğiniz gibi, imkansızlık ölçüsü bu kadar, yani 0 değil.

  2. #12

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı Cem1971'den alıntı Mesajı göster
    Her köşeye 1 br uzaklıktaki eğri parçasının belli bir alanı yoktur. Buudsuzdur.

    Yâni, P=0/√3=0'dır.
    Öğretmenim, siz doğrunun alanı 0 diye, içindeki noktaların adedini de 0 kabul ediyorsunuz.

    Alan değil nokta adedi olarak düşünürsek ∞/∞ olur. Bu da bir cevap.

  3. #13

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı MatematikciFM'den alıntı Mesajı göster
    Öğretmenim, siz doğrunun alanı 0 diye, içindeki noktaların adedini de 0 kabul ediyorsunuz.

    Alan değil nokta adedi olarak düşünürsek ∞/∞ olur. Bu da bir cevap.
    Sıfır, niye "hiçlik" olsun ki?!.
    Esas sizinki bir limit mantığı, sonsuz sokuyorsunuz işin içine. "Sayı/sonsuz" dediniz mi limit yaklaşımı girer işin içine. Çelişki, çekişkidesiniz...
    Teori ile (fizikî) pratiği karıştırıyorsunuz.

    Sanırım şunu bilmiyorsunuz:
    "Bir noktanın buudu yoktur. Dolayıısyla noktanın noktaya eklenmsiyle oluşan şeyin de buud yoktur. En nihayetinde noktaların birleşmesiyle oluşan eğrinin de buudu olmaz. Eğer olsaydı sonsuz nokta olduğundan sonsuz uzunlukta olurdu." (Bir mim koyalım buraya!)

    Ben üniform(düzgün) olasılık mantığına göre konuşuyorum. Sizinki hangi mantık?..

    Tekrar edelim: Cevap sıfır.

  4. #14

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı Cem1971'den alıntı Mesajı göster
    Sıfır, niye "hiçlik" olsun ki?!.
    Esas sizinki bir limit mantığı, sonsuz sokuyorsunuz işin içine. "Sayı/sonsuz" dediniz mi limit yaklaşımı girer işin içine. Çelişki, çekişkidesiniz...
    Teori ile (fizikî) pratiği karıştırıyorsunuz.

    Sanırım şunu bilmiyorsunuz:
    "Bir noktanın buudu yoktur. Dolayıısyla noktanın noktaya eklenmsiyle oluşan şeyin de buud yoktur. En nihayetinde noktaların birleşmesiyle oluşan eğrinin de buudu olmaz. Eğer olsaydı sonsuz nokta olduğundan sonsuz uzunlukta olurdu." (Bir mim koyalım buraya!)

    Ben üniform(düzgün) olasılık mantığına göre konuşuyorum. Sizinki hangi mantık?..

    Tekrar edelim: Cevap sıfır.
    Siz de şunu bilmiyorsunuz herhalde.
    Gerçekleşmesi mümkün olmayan olayın olasılığı 0 dır.
    Bir taraftan istenen noktaların seçilmesi mümkünken, diğer taraftan olasılığının 0 olmasını hangi mantıkla izah edebiliyorsunuz?
    Sizin bu cevabınızla imkansız olayın tanımını çöpe atıyorsunuz.
    Sırf bir sorunun cevabı 0 olsun diye, bir tanımla çelişmek niye??

  5. #15

    Grubu
    Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    böyle durumlarda sorunun orjinalini resim olarak ekleyın
    yanlış soru sormamak için resim eklemelisiniz
    sonrada soru çözülmüyor diye fazlada kafanızı takmayın.
    Ne matematik nede rehberlik . Her ikiside olmadan eğitim olmaz.Herşey matematik için
    Matematik Desteği--->> www.matematikpiri.com

  6. #16

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Bilmediğiniz birşey hakkında yorum yapıyorsunuz Sayın MatematikciFM... Bilmiyorsanız susarsınız. Bu nasıl bir cesarettir böyle Sayın Hocam...

    Matematikte "hiçlik" diye bir kavram yoktur. Bu sorunu cevabı sıfırıdr. Bitti.

    Daha ne konuşmaya çalışıyorsunuz anlamış değilim. Bakın; ben "düzgün (üniform) olasılık" prensibine göre konuşuyorum. Sizin ki hangi prensip?..Ben demiyorum ki bunu matematik diyor.

  7. #17

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı rehbermatçı'den alıntı Mesajı göster
    böyle durumlarda s****n orjinalini resim olarak ekleyın fazlada kafanızı takmayın.
    Önemli olan sorunun aslı değil öğretmenim
    Soru doğru da olabilir. O zaman ne diycez?
    Birinin aklına geldi veya yazdı bu soruyu. Madem yazıldı veya soruldu, bir cevap verilmesi gerekiyor.
    Öğrencilerin öğretmenleri en çok tiye aldığı cümleyle, "Soru yanlış" mı diycez, yoksa geçerli bir cevap olacak mı mesele bu.
    Bu soru yanlış demek mümkün değil, sonuçta olasılık günlük hayatta her olaya uygulanabiliyor bildiğim.
    Sorun şurda, illa ki bir cevap verilecek diye de, matematiğin teamülleri ve kabulleriyel çelişmek gerekli mi?

  8. #18

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı Cem1971'den alıntı Mesajı göster
    Bilmediğiniz birşey hakkında yorum yapıyorsunuz Sayın MatematikciFM... Bilmiyorsanız susarsınız. Bu nasıl bir cesarettir böyle Sayın Hocam...

    Matematikte "hiçlik" diye bir kavram yoktur. Bu sorunu cevabı sıfırıdr. Bitti.

    Daha ne konuşmaya çalışıyorsunuz anlamış değilim. Bakın; ben "düzgün (üniform) olasılık" prensibine göre konuşuyorum. Sizin ki hangi prensip?..Ben demiyorum ki bunu matematik diyor.
    Öğretmenim üslubunuzda bir sertlik sezinliyorum. Rica ederim. Bir soru için kimse kimseyi kırmasın.
    Sizin bildiğiniz size, benim bildiğim bana.
    Konu kapanmıştır.

  9. #19

    Grubu
    Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    tamamda ben öğrenci geçiştirmiyorumki
    soruda sıkıntı var sıkıntılı soruda uğraşılmazki soru sıkıntılı sonuçta.
    Ne matematik nede rehberlik . Her ikiside olmadan eğitim olmaz.Herşey matematik için
    Matematik Desteği--->> www.matematikpiri.com

  10. #20

    Grubu
    Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Soruyu bir ogrencim sormustu.Ben buna benzer bir soruyu tubitak'in sitesinde de okumustum.O soru soyleydi; aklimdan tuttugum bir sayiyi bir baskasinin bilme olasiligi kactir?


 
6 sayfadan 2.si BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Cevap: 3
    Son mesaj : 01 Nis 2012, 09:53
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları