1. #21

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    Aynı anda düşünmüşüz demek ki ama daha erken yazmışsınız cevabı. Güzel oldu bence.

  2. #22

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    aşağıdaki şekilde daha güzel görünüyor.


  3. #23

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    linkteki yorumlarda çözüm var ama buraya da aktarayım.

    6 mektup var 6 tane de alıcı var (mektupların üzerine yazılmış adreser o mektubu kişiyle eşleştiren bir bağ gibi düşün yani 3 farklı nokta yok mektuplar ve kişiler var)
    bizden hiçbir mektubu gerçek alıcısının almaması isteniyor.

    içerme dışarma ilkesinin sonucu olarak şunu hesaplarız
    +tüm durumlar
    -1 kişinin kendi, mektubunu aldığı durumlar (diğerlrinin kendi mektubunu alıp almaması bizi ilgilendirmez , 1 kişi seçer onun kendi mektubunu aldığı tüm durumları hesaplarız)
    +2 kişinin kendi mektubunu aldığı durumlar
    -3 kişinin kendi ..
    ..
    +6 kişinin de kendi mektubunu aldığı durumlar

    6!-C(6,1).5!+C(6,2).4!-C(6,3).3!+C(6,4).2!-C(6,5).1!+C(6,6)
    720-720+360-120+30-6+1=265 durumda hiçkimsekndi mektubunu almamış olur.

    Çok teşekkür ederim, zahmet verdim kusura bakmayın. Son bir sorum daha olacak. Neden bir + bir - şeklinde gidiyor?

  4. #24

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    aşağıdaki şekilde daha güzel görünüyor.

    Çok teşekkür ederim, düşüncelerinizi aktardığınız için. Ayrıca tablo da açıklayıcı bir tablo olmuş. Ellerinize sağlık, tekrar teşekkürler.

  5. #25

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    Kümelerin birleşiminin eleman sayısının nasıl bulunduğunu hatırlarsan + ve - lerin nasıl olduğunu daha rahat anlayabilirsin. Üç veya 4 küme için düşünürsen daha iyi yol gösterir.

  6. #26

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    Kümelerin birleşiminin eleman sayısının nasıl bulunduğunu hatırlarsan + ve - lerin nasıl olduğunu daha rahat anlayabilirsin. Üç veya 4 küme için düşünürsen daha iyi yol gösterir.
    Tamam teşekkür ederim. Dediğiniz şekilde üzerinde biraz düşününce anladım.


 
1 2 3

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Öğretim Yöntemleri
      zynpbrnc, bu konuyu "İlköğretim Matematik Öğretmenleri" forumunda açtı.
      : 1
      : 02 Ara 2013, 23:39
    2. İspat Yöntemleri ve Biçimleri
      Admin, bu konuyu "Matematik Arşivi" forumunda açtı.
      : 1
      : 06 Kas 2012, 22:16
    3. İspat Yöntemleri.
      barbarosanadolu, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 08 Eki 2011, 13:08
    4. sayma yöntemleri 1 soru
      derya yüksel, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 8
      : 20 May 2011, 16:44
    5. temel sayma y./permütasyon
      zülfiye33, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 26 Nis 2011, 07:43
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları