ilginç bi yöntem olmuş, muhakkak birçok öğrenci bundan istifade edecektir ama birebir bu tür formüllerin ezberletilmesine yönelik yöntemleri hiç hoş karşılamıyorum. hatta bana tiksindirici bile geliyor, eğitim ve matematik adına üzülüyorum da. öğrencilere bi kulaklık verelim "nefes al nefes ver" telkini yapsın Allah muhafaza nefes almayı unutan olabilir.
Hocalarım biliyorum, işin özünü öğrensinler ama burada bir sıkıntı var. Bende bir çok formülü bilmezdim. Çok karışık olanları gerekirse diğerlerinden yararlanarak çıkarırdım. Ancak işin sınav boyutu var. Sınavda toplam fark formüllerini bilipte diğerlerini bu formüllerden çıkarma gibi bir imkan yok. Öğrenci mecburen hemen formülü yazıp çözüme gitmek zorunda. Ezberleme bi yerde mecburi oluyor. Ama çok iddianız yoksa sınavda önemli değil. Gerekirse toplam fark formüllerinden dönüşüm formüllerini çıkarabilirsin. Ama sınav artık çok zor. Zaman kaybını kimse göze alamaz.
Öğretmenim, bir formülün kavranması çok soru çözmekle mi olur, yoksa bir soruyla ezberlemekle mi?
Toplam-farkla ilgili yeterince soru çözenin zaten bir daha bu formülleri unutması zor.
Formülleri kullanacağı zaman, ya bu adam bunu nasıl yapıyordu diye kafa yoracağına, işin biraz daha tekniğine kaysalar daha iyi olur diye düşünüyorum.
Ama gerçekten yazık. Kimse kusura bakmasın ama, bir amaç uğruna birilerinin kendisini maymuna çevirmesine gerek yok. İşin suyu çıktı.
Eğitim sistemi, ezberden kurtaracağız diyenler, sistemi daha da ezber bataklığının dibine gömüyorlar.
Klasik sistemi ezberci sistem diye beğenmeyip, türlü türlü sistemleri entegre etmeye çalışacaklarına, klasik sistem ile öğrenci merkezli eğitimi birlikte yürütmeyi düşünebilirlerdi.
Yeni kuşağın eski kuşaklardan daha zeki olduğu düşünülüyor. Madem daha zekiler de niye, bu zekayı muhakeme yapmaya zorlamak yerine ezberletmeye zorluyorlar.
Ama malesef, birçok öğrencinin de işine geliyor bu. Muhakeme yapıp, kafa patlatmadan, düşünmeden, kestirmeden gitmek.
Hocam, dönüşüm ve ters dönüşüm benim zamanımda da karıştırılırdı. Şu anda bilmiyorum mesela. Yukarıda öğretim şekli literatüre girmiş bir yöntemdir (kodlama yöntemi). Ezberden biraz farklıdır sanırım.Yukarıda ezber dedim ama.
Ygs ve lys ye hazırlayan bir öğrencinin 100lerce formülü kalıcı olarak öğrenebilmesi zor olabilir. Bu kodlama yöntemi bazı durumlarda işe yarayabilir. Yoksa her formülü tabiki kodlamasına gerek yok. Yukarıda video çok karıştırıldığı düşünülen bir bölüm (trigonometri) olduğu için kodlama yöntemiyle anlatılmış.
bu yontemi gormek için uye oldum ama açılmıyo bi yardımcı olur musunuz?
ilk mesajda youtube videosu vardır. youtube şu an yasaklı değil. izleyememenizin sebebi flash player yüklü olmamasıdır. internetten "flash player" yükleyiniz.
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!