Faruk 16:42 26 Nis 2012    #11     
		
    Mutlak değer büyüklükle alakalı bir şey olduğu için somut örnekler verebilrsiniz. Yani uzunluk,ağırlık gibi birimlerin büyüklükleri negatif olmaz ya oradan yola çıkabilirsiniz belki. Biraz saçma oldu ama yine de düşünün derim 
       
 smallesmer 17:12 26 Nis 2012    #12       
     Mutlak değer büyüklükle alakalı bir şey olduğu için somut örnekler verebilrsiniz. Yani uzunluk,ağırlık gibi birimlerin büyüklükleri negatif olmaz ya oradan yola çıkabilirsiniz belki. Biraz saçma oldu ama yine de düşünün derim 

   
yok yok kesinlikle saçma değil. bende iki öğrenciyi tahtaya çıkarıp iki yanıma alıp eşit uzaklıklara gönderip kendimi 0 noktası olarak düşünmelerini isteyecektim. böylece aralarındaki mesafeyle mutlak değeri ilişkilendirmelerini falan isterim diye düşündüm. ama bunu hocaya söylesem kim bilir neler der onlar 9. sınıf daha iyi şeyler bulman lazım falan filan 

 artık tüm cesaretimi toplayıp gideceğim  
     
 Faruk 17:55 26 Nis 2012    #13       
  
		
    En umulmadık fikirler parlayan fikirler olabilir. Önemli olan teslimiyettir 
       
 smallesmer 18:05 26 Nis 2012    #14        En umulmadık fikirler parlayan fikirler olabilir. Önemli olan teslimiyettir 

    
  bi de bende parlasa hiç fena olmayacak 
       
 Faruk 19:05 26 Nis 2012    #15     
		
    Neden olmasın. Fikrinize güvenin alternatifleriniz de olsun. Öğrencinin sorabileceği soruların cevabını sormadan verin 
       
 smallesmer 19:24 26 Nis 2012    #16        Neden olmasın. Fikrinize güvenin alternatifleriniz de olsun. Öğrencinin sorabileceği soruların cevabını sormadan verin 

   
bu dediğini hocaya söylesem var ya beni dövmekten beter eder 

 neymiş öğrenciler soru sormayı öğreneceklermiş..
bu arada çok teşekkür ederim yardımlarınız için 
       
 gereksizyorumcu 19:32 26 Nis 2012    #17     
		
    bi tane oyuncak kamyon alın, nakliyecilik yapıyosunuz
bir paket de sayı fasulyesi bir miktar da kabuklu ceviz ya da daha büyük ve sayılabilecek nakil malzemesi
 
iki nokta belirleyin ve cevizleri rastgele paylaştırın. bir noktadan diğerine naklettiğiniz ceviz sayısı kadar fasulyeyi ücret olarak alın.
siz mutlak değeri kazanırsınız. ceviz sahipleri ise bazen kazanır bazen kaybeder.
 
9. sınıflara fasulyeli demonstrasyon
 
gördüğünüz gibi tariflerimiz kaşıkla, bardakla ve pratik.
  
    
 smallesmer 19:58 26 Nis 2012    #18        bi tane oyuncak kamyon alın, nakliyecilik yapıyosunuz
bir paket de sayı fasulyesi bir miktar da kabuklu ceviz ya da daha büyük ve sayılabilecek nakil malzemesi
 
iki nokta belirleyin ve cevizleri rastgele paylaştırın. bir noktadan diğerine naklettiğiniz ceviz sayısı kadar fasulyeyi ücret olarak alın.
siz mutlak değeri kazanırsınız. ceviz sahipleri ise bazen kazanır bazen kaybeder.
 
9. sınıflara fasulyeli demonstrasyon
 
gördüğünüz gibi tariflerimiz kaşıkla, bardakla ve pratik.
   
ya açıkcası çok bişey anlamadım bu konudan mutlakla alakasını da anlayamadım ve demonstrasyon yöntemini şuan gördüm böyle bişey öğretmediler hiç  
     
 smallesmer 20:01 26 Nis 2012    #19        bi tane oyuncak kamyon alın, nakliyecilik yapıyosunuz
bir paket de sayı fasulyesi bir miktar da kabuklu ceviz ya da daha büyük ve sayılabilecek nakil malzemesi
 
iki nokta belirleyin ve cevizleri rastgele paylaştırın. bir noktadan diğerine naklettiğiniz ceviz sayısı kadar fasulyeyi ücret olarak alın.
siz mutlak değeri kazanırsınız. ceviz sahipleri ise bazen kazanır bazen kaybeder.
 
9. sınıflara fasulyeli demonstrasyon
 
gördüğünüz gibi tariflerimiz kaşıkla, bardakla ve pratik.
   
ya açıkcası çok bişey anlamadım bu konudan mutlakla alakasını da anlayamadım ve demonstrasyon yöntemini şuan gördüm böyle bişey öğretmediler hiç  
     
 gereksizyorumcu 20:09 26 Nis 2012    #20     
		
    Başlangıçta A ve B noktalarında 50 şer ceviz olsun. şimdi 10 cevizi A dan B ye taşıyın. A noktası 40 a düşer net durumu -10 dur ama bu sizi ilgilendirmez 10 fasulye alırsınız. mutlak değer de bunun gibi.