Mutlak değer büyüklükle alakalı bir şey olduğu için somut örnekler verebilrsiniz. Yani uzunluk,ağırlık gibi birimlerin büyüklükleri negatif olmaz ya oradan yola çıkabilirsiniz belki. Biraz saçma oldu ama yine de düşünün derim :)
Yazdırılabilir görünüm
Mutlak değer büyüklükle alakalı bir şey olduğu için somut örnekler verebilrsiniz. Yani uzunluk,ağırlık gibi birimlerin büyüklükleri negatif olmaz ya oradan yola çıkabilirsiniz belki. Biraz saçma oldu ama yine de düşünün derim :)
yok yok kesinlikle saçma değil. bende iki öğrenciyi tahtaya çıkarıp iki yanıma alıp eşit uzaklıklara gönderip kendimi 0 noktası olarak düşünmelerini isteyecektim. böylece aralarındaki mesafeyle mutlak değeri ilişkilendirmelerini falan isterim diye düşündüm. ama bunu hocaya söylesem kim bilir neler der onlar 9. sınıf daha iyi şeyler bulman lazım falan filan :( artık tüm cesaretimi toplayıp gideceğimfrk'den alıntı:Mutlak değer büyüklükle alakalı bir şey olduğu için somut örnekler verebilrsiniz. Yani uzunluk,ağırlık gibi birimlerin büyüklükleri negatif olmaz ya oradan yola çıkabilirsiniz belki. Biraz saçma oldu ama yine de düşünün derim :)
En umulmadık fikirler parlayan fikirler olabilir. Önemli olan teslimiyettir ;)
;) bi de bende parlasa hiç fena olmayacak :)frk'den alıntı:En umulmadık fikirler parlayan fikirler olabilir. Önemli olan teslimiyettir ;)
Neden olmasın. Fikrinize güvenin alternatifleriniz de olsun. Öğrencinin sorabileceği soruların cevabını sormadan verin :)
bu dediğini hocaya söylesem var ya beni dövmekten beter eder :D neymiş öğrenciler soru sormayı öğreneceklermiş..frk'den alıntı:Neden olmasın. Fikrinize güvenin alternatifleriniz de olsun. Öğrencinin sorabileceği soruların cevabını sormadan verin :)
bu arada çok teşekkür ederim yardımlarınız için :)
bi tane oyuncak kamyon alın, nakliyecilik yapıyosunuz
bir paket de sayı fasulyesi bir miktar da kabuklu ceviz ya da daha büyük ve sayılabilecek nakil malzemesi
iki nokta belirleyin ve cevizleri rastgele paylaştırın. bir noktadan diğerine naklettiğiniz ceviz sayısı kadar fasulyeyi ücret olarak alın.
siz mutlak değeri kazanırsınız. ceviz sahipleri ise bazen kazanır bazen kaybeder.
9. sınıflara fasulyeli demonstrasyon
gördüğünüz gibi tariflerimiz kaşıkla, bardakla ve pratik.
gereksizyorumcu'den alıntı:bi tane oyuncak kamyon alın, nakliyecilik yapıyosunuz
bir paket de sayı fasulyesi bir miktar da kabuklu ceviz ya da daha büyük ve sayılabilecek nakil malzemesi
iki nokta belirleyin ve cevizleri rastgele paylaştırın. bir noktadan diğerine naklettiğiniz ceviz sayısı kadar fasulyeyi ücret olarak alın.
siz mutlak değeri kazanırsınız. ceviz sahipleri ise bazen kazanır bazen kaybeder.
9. sınıflara fasulyeli demonstrasyon
gördüğünüz gibi tariflerimiz kaşıkla, bardakla ve pratik.
ya açıkcası çok bişey anlamadım bu konudan mutlakla alakasını da anlayamadım ve demonstrasyon yöntemini şuan gördüm böyle bişey öğretmediler hiç
gereksizyorumcu'den alıntı:bi tane oyuncak kamyon alın, nakliyecilik yapıyosunuz
bir paket de sayı fasulyesi bir miktar da kabuklu ceviz ya da daha büyük ve sayılabilecek nakil malzemesi
iki nokta belirleyin ve cevizleri rastgele paylaştırın. bir noktadan diğerine naklettiğiniz ceviz sayısı kadar fasulyeyi ücret olarak alın.
siz mutlak değeri kazanırsınız. ceviz sahipleri ise bazen kazanır bazen kaybeder.
9. sınıflara fasulyeli demonstrasyon
gördüğünüz gibi tariflerimiz kaşıkla, bardakla ve pratik.
ya açıkcası çok bişey anlamadım bu konudan mutlakla alakasını da anlayamadım ve demonstrasyon yöntemini şuan gördüm böyle bişey öğretmediler hiç
Başlangıçta A ve B noktalarında 50 şer ceviz olsun. şimdi 10 cevizi A dan B ye taşıyın. A noktası 40 a düşer net durumu -10 dur ama bu sizi ilgilendirmez 10 fasulye alırsınız. mutlak değer de bunun gibi.