1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Öğretmen

    Sponsorlu Bağlantılar

    soru Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme

    * x²−6x+7=0 olduğuna göre



    ifadesinin değeri kaçtır?
    Cevap: 22


    * a2+b2−6a+14b+58=0
    eşitliğini sağlayan a ve b değerlerinin toplamı kaçtır?
    Cevap:-4



    *a bir reel sayı olmak üzere

    120
    a2+5a+7
    ifadesinin en büyük değeri kaçtır?
    Cevap:160



    *1989.1992-1990.1991
    işleminin sonucu kaçtır?
    Cevap:-2




    *

    olduğuna göre

    ifadesinin sonucu kaçtır?
    Cevap:0
    Öğretmen bir kandile benzer, kendini tüketerek başkalarına ışık verir. (M. Kemal ATATÜRK)

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    x²+49/x²=(x+7/x)²-14
    7/x'i bulmalıyız:
    x²-6x+7=0
    x²-6x=-7
    x(x-6)=-7
    x-6=-7/x
    7/x=-x+6
    Yerine yazarsak;
    (x-x+6)²-14=36-14=22
    İyi bayramlar.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    a²+b²−6a+14b+58=0
    a²-6a+9+b²+14b+49=0
    (a-3)²+(b+7)²=0
    a=3 ve b=-7 olabilir. Böylece toplamları 3-7=-4 olur.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    ay bi çözüm yazıyım dayanamıycam

    3
    Parabol mantığıyla çözebiliriz,
    ax²+bx+c ifadesinde (-b/2a)'yı elde edip, burada tekrar yerine yazarsam işlem tamam. Şöyle ki,

    a²+5a+7, -b/2a=-5/2(1)=(-5/2), bunu (a²+5a+7)'de yine yerine yazayım:
    (-5/2)²+5.(-5/2)+7=(3/4)

    120/(3/4)=(120/1).(4/3)=(160) ifâdenin en büyük değeri olur.
    Sizleri çok seviyorum ♥

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    4
    1990=a olsun
    1989=a-1
    1992=a+2
    1991=a+1

    (a-1).(a+2)-(a).(a+1)=?
    (a²+a-2)-(a²+a)=?
    =(-2)
    Sizleri çok seviyorum ♥

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    √5/√x=a olsun.
    x-3a=44
    -3a=44-x
    3=(x-44)/a=(x-44)(√x)/√5
    O halde;
    3√5=(x-44)(√x)=√45
    Buradan x=45 bulunur.
    Yerine yazıp çözelim;
    45-3√(5.45)=45-3√225=45-3.15=0
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Öğretmen
    x²+49/x²=(x+7/x)²-14
    7/x'i bulmalıyız:
    x²-6x+7=0
    x²-6x=-7
    x(x-6)=-7
    x-6=-7/x
    7/x=-x+6
    Yerine yazarsak;
    (x-x+6)²-14=36-14=22
    İyi bayramlar.
    Teşekkürler cevaplar için size de iyi bayramlar
    Öğretmen bir kandile benzer, kendini tüketerek başkalarına ışık verir. (M. Kemal ATATÜRK)

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Öğretmen
    4. sorunun cevabı için teşekkür ederim ama parabolle çözdüğünüz soruyu başka şekilde çözme imkanımız yok mu malum kpss de parabol sorulmadığı için konuya uzağız
    Öğretmen bir kandile benzer, kendini tüketerek başkalarına ışık verir. (M. Kemal ATATÜRK)

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    3)


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme
      Math4TheLife, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 06 Ara 2012, 20:27
    2. sadeleştirme
      fatmayasemin89, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 7
      : 03 Şub 2012, 18:07
    3. sadeleştirme
      rozalin, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 6
      : 27 Ara 2011, 22:16
    4. Çarpanlara Ayırma ve Sadeleştirme
      Ayzen Hover, bu konuyu "KPSS Matematik" forumunda açtı.
      : 6
      : 22 Nis 2011, 18:11
    5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
      halil2, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 01 Şub 2011, 17:09
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları