1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer

    Üslü Sayılar

    Soru 1: 25x. 16y sayısı 17 basamaklı en küçük doğal sayıya eşit olduğuna göre, x+y toplamı kaçtır? (cvp 12)

    Soru 2: 8x=81
    2y=27
    olduğuna göre 3x-y / x+y oranı kaçtır ? (cvp 3/13)

    Soru 3: 3x+3y=8
    9x+9y=10 olduğuna göre x+y toplamı kaçtır? ( cvp:3)

    Soru 4 : x=3150
    y=2200
    z=5100

    olduğuna göre x,y,z arasındaki sıralama aşağıdakilerden hangisidir? (cvp: y<z<x)

    Soru 5: 2a=23
    3b=62
    5c=37 olduğuna göre a,b,c arasındaki sıralama aşağıdakilerden hangisidir? (cvp: c<b<a)


    Üslü sayılardan 40 sorudan 35 tanesini çözebildim, şu yukardaki 5 liyi çözemedim ...Çözecek arkadaşa(lara) teşekkürler

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf
    5

    2a=23
    3b=62
    5c=37 olduğuna göre a,b,c arasındaki sıralama aşağıdakilerden hangisidir? (cvp: c<b<a)

    a=4,5 arasında bir sayı.
    b=3,4 arasında bir sayı.
    c=2,3 arasında bir sayı olduğundan.

    c<b<a.

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf
    3

    3'x+3'y=8
    9'x+9'y=10 olduğuna göre x+y toplamı kaçtır? ( cvp:3)

    3'x=a olsun. 3'y = b olsun.

    a+b=8

    a'2+b'2=10

    ilk ifadenin karesini alalım.

    a'2+2ab+b'2=64
    10+2ab=64
    2ab=54
    ab=27
    3'x.3'y = 27
    3'(x+y)=27
    x+y=3

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen
    Metin Emiroğlu Anadolu Lisesi.

    Endemik Yayınları

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    12. sınıf
    2

    Logaritmadan çıkardım valla 11+.sınıfsan anlatayım.
    Saat geç olmasa üslü sayıdan da çıkarıp yazardım cevabı...

    Benden bu kadar şimdilik

  6. #6

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    3x-y e kadar geldim, logaritmaya bulaşmadan daha kısa bir şekilde çözülecek bir soruya benziyor.

  7. #7

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    1)
    17 basamaklı en küçük doğal sayı:

    100....0=1016=216.516=25x.16y=52x.24y

    2x=16
    x=8

    4y=16
    y=4

    x+y=8+4=12

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    2)
    8x=81
    2y=27

    8x=34
    2y=33

    83x=312=24y
    29x=24y
    9x=4y
    x=4k
    y=9k

    3x-y
    x+y
    =
    12k-9k
    4k+9k
    =
    3k
    13k
    =
    3
    13

  9. #9

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    4)
    x=3150=(3³)50=(27)50
    y=2200=(2⁴)50=(16)50
    z=5100=(5²)50=(25)50

    16<25<27

    y<z<x

  10. #10

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    Alıntı slymnoymak'den alıntı Mesajı göster
    2)
    8x=81
    2y=27

    8x=34
    2y=33

    83x=312=24y (hocam bunu tam olarak nasıl yazdınız? uslulerde böyle bir uygulma var mı?)
    29x=24y
    9x=4y
    x=4k
    y=9k

    3x-y
    x+y
    =
    12k-9k
    4k+9k
    =
    3k
    13k
    =
    3
    13




 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Sayılar(basamak kavramı, taban aritmetiği, üslü sayılar)
    kaan121 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 06 Eyl 2014, 18:13
  2. Sayılar/Üslü-Köklü Sayılar/Çrp.Ayırma/Polinom
    Million bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 04 Tem 2013, 02:00
  3. üslü sayılar,çok büyük ve çok küçük pozitif sayılar konu anlatım sunusu
    balbeyden bu konuyu İlköğretim Matematik Öğretmenleri forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 20 Eyl 2011, 00:50
  4. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
    aligüncan bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 06 Şub 2011, 23:53
  5. Cevap: 1
    Son mesaj : 29 Oca 2011, 22:47
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları