Fotoğraflar tam net değil anlaşılmayan ifadeleri tekrar yazdım.
1) (x-1)⁴ . (x-2)³ ≥ 0
2) a² < 9
3) 4<x²<64
4) x²+5x+6≥0
5) 2<a<5 ve 1<b<7 old. göre, 2a+3b/a.b ifadesin,n alabileceği en büyük tam sayı değeri?
Fotoğraflar tam net değil anlaşılmayan ifadeleri tekrar yazdım.
1) (x-1)⁴ . (x-2)³ ≥ 0
2) a² < 9
3) 4<x²<64
4) x²+5x+6≥0
5) 2<a<5 ve 1<b<7 old. göre, 2a+3b/a.b ifadesin,n alabileceği en büyük tam sayı değeri?
1.
o ortadaki işaret çarpma değil mi?
(x-1)⁴ . (x-2)³ ≥ 0
uzatmaya gerek yok ilk ifadenin ya 0 ya da pozitif olacağı ayan beyan ortadadır x=4ü alalım sonra ifadeyi atalım.
(x-2)≥0 , x≥2 bulunur.
2.
demek ki -3<a<3 eşitsizliği derhal kurulabilir
-2 ile çarpsak -6<-2a<6 , 5 eklesek -1<5-2a<11 şeklinde bir eşitsizlik oluşur.
3.
-8<x<8 aralığında olduğu ortadadır.
1,0,-1 değerlerini atmak gerekir. bu durumda 7-(-7)/1+1 => 15 değer -3 12 değer olur.
4.
(x+3).(x+2)≥0 eşitsizliğini doğurduğunu görüyoruz
köklerimizi yazalaım
+ -3 - -2 +
şeklinde kök tablomuzu yapalım >0 olan aralıkları seçelim sonra 0 yapan değerleri de bu aralıklara ekleyelim
(-∞,-3]∪[-2,+∞)
galiba ≥0 değil de >0 yazıyormuş neyse -3 ile -2yi dahil etmeyin siz
5.
bunun çok benzerlerini forumda çözmüştük şimdi biraz acelem olduğundan bunu pas geçiyorum (okul işleri filan) bulamazsanız sorun çözer yollarız.
Dostum eyvallah çözmüşsünde biraz anlatarak yazabilirsen iyi olur.Misal
1.soru:neden x=4 oldu x=1 ve x=2 olması gerekmiyormu köklerin?ayrıca çözüm kümesi ne oluyor şıklarda?
2.soru:cevapta çözüm aralığı (-1,5)
3.soru:nasıl -8<x<8 aralığında oluyor? 2²<x²<8² şeklinde olmayacakmı?Ayrıca cevap 12 değil 10.
4.soru: ≤ yazıyor < galiba derken neyi kastettin biraz daha açıklayıcı yazarsan.
5.soru:yapabilsem buraya yazmazdım
Madem soruların mantığını anlamaktan çok "cevap anahtarındaki cevaplar"sizin için daha önemli o halde yapılan "ufacık" hataları düzeltelim böylece siz de "cevap anahtarınızdaki doğru şıkka" erişmiş ama "mantığını anlamamış olursunuz" aceleden dolayı yapılan bu ufacık hataları benim tekrar düzeltmeden sizin düzeltmeniz daha doğru olurdu diye düşünüyorum her neyse.
1.
siz bana aradakinin - olduğunu mu sözlüyorsunuz? açıklarken . yazmışsınız da? ilk önce bunu bir çözelim.
2.
-3<a<3
-2anın aralığını belirleyelim
-6<-2a<6
5 ekleyelim
-1<5-2a<11
ispatlamak mı gerekiyor? 5-2a=10 için , 5=2a , a=2,5 için karesinin 9dan küçük olduğu ayan beyan ortada. cevap (-1,11)
3.
x'in -8 ile 8 arasında olduğu ayan beyan ortadadır.
bu aralıktaki -2,-1,0,1,2 değerleri çıkartılır zira -2 ve 2 değerleri de ifadeyi 4 yapar <4 deniliyor. -8 ile 8 de dahil edilmeyecek.
bu aralıkta 17 değer vardır 7 tanesini çıkartın 10.
Görüldüğü gibi görmek isteyene "ufacık" bir hata.
5.
Zaten "yaptınız" şeklinde bir sav atmadım ortaya forumda pek çok kez çözüldüğünü beyan ettim.
Şimdi yatmam gerekiyor artık 5.soruya ertesi gün bakarız.
Ek.Eğer matematikte iyi bir yerlere gelmek istiyorsanız lütfen cevap anahtarlarına bağlı kalmayın gözümden kaçan ufacık hataları sizin bulmanız gerekir.
1.soru
(x-1)⁴.(x-2)³≥0 çözüm aralığı nedir?
çözüm
çift kuvvetli terimler negatif değer alamaz. ya 0 ya da 0'dan büyük olması gerekir.
yani (x-1)⁴ ya 0 ya da 0'dan büyük olabilir.
x-1=0
x=1 değerini alırsa 0 olur.
0'dan büyük değerleri ise tüm reel sayılardır.((x-1)⁴ değeri için)
tek kuvvetler negatif veya pozitif değerler alabilir.
(x-2)≥0
x≥2
x değeri
[2,+∞)u(1)
Kara karı, kuru karı, keçi eti, durgun at
mazarratü'l mazarratü'l mazarratü'l mazarrat
Beyaz karı, şişman karı, kuzu eti, yürük at
fâidâtü'l fâidâtü'l fâidâdü'l fâidât.
(x-1)⁴.(x-2)³≥0 çözüm aralığı nedir?
bir de şunu dinleyin olsun bitsin
x=1 için =0 sağlanır diğer tüm x değerleri için pozitiftir zaten
x-2>=0 , x=>2 olur.
[2,sonsuz)birleşim1
Maksadım "ufacık hatanı" ortaya çıkartmak değil.Zaten yapamadığım ve anlamakta zorlandığım sorular olduğu için burdan yardım almak istedim.Sen cevap anahtarındakiyle uyuşmayan bir cevap yazarsan zaten konuyu kafasında yeni oturtan karşı taraf için anlamayı zorlaştıracaktır bunu bil.Mantığını anlamadığım için zaten düzeltemedim yoksa seni boşuna yoracak değilim.
1.hayır dostum o çarpma işareti . çarpma anlamına geliyor benim bildiğim matematikte.
2.senin yaptığın doğru görünüyor ama cevapta (-1,5). 11li bir şık bile yok farklı bir çözümü var belliki bu sorunun.
3.Ben neden -8,8 aralığında olduğunu anlamadımki hatayı görebileyim.Onu bir açıklasan sorun olmayacak.
5.yoğunsan bakma dostum elbet bir bakan çıkar koca forumdayani bulamazsanız tekrar sorun demişsin en son çare buraya yazdım zaten.
Süleyman Hocam ve Kafkas çok sağolun.
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!