1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite

    Fikir Basit Eşitsizlikler

    Fotoğraflar tam net değil anlaşılmayan ifadeleri tekrar yazdım.
    1) (x-1)⁴ . (x-2)³ ≥ 0

    2) a² < 9

    3) 4<x²<64

    4) x²+5x+6≥0

    5) 2<a<5 ve 1<b<7 old. göre, 2a+3b/a.b ifadesin,n alabileceği en büyük tam sayı değeri?

  2. #2

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    1.
    o ortadaki işaret çarpma değil mi?
    (x-1)⁴ . (x-2)³ ≥ 0
    uzatmaya gerek yok ilk ifadenin ya 0 ya da pozitif olacağı ayan beyan ortadadır x=4ü alalım sonra ifadeyi atalım.
    (x-2)≥0 , x≥2 bulunur.

    2.
    demek ki -3<a<3 eşitsizliği derhal kurulabilir
    -2 ile çarpsak -6<-2a<6 , 5 eklesek -1<5-2a<11 şeklinde bir eşitsizlik oluşur.

    3.
    -8<x<8 aralığında olduğu ortadadır.
    1,0,-1 değerlerini atmak gerekir. bu durumda 7-(-7)/1+1 => 15 değer -3 12 değer olur.

    4.
    (x+3).(x+2)≥0 eşitsizliğini doğurduğunu görüyoruz
    köklerimizi yazalaım
    + -3 - -2 +
    şeklinde kök tablomuzu yapalım >0 olan aralıkları seçelim sonra 0 yapan değerleri de bu aralıklara ekleyelim
    (-∞,-3]∪[-2,+∞)
    galiba ≥0 değil de >0 yazıyormuş neyse -3 ile -2yi dahil etmeyin siz

    5.
    bunun çok benzerlerini forumda çözmüştük şimdi biraz acelem olduğundan bunu pas geçiyorum (okul işleri filan) bulamazsanız sorun çözer yollarız.

  3. #3

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    Dostum eyvallah çözmüşsünde biraz anlatarak yazabilirsen iyi olur.Misal
    1.soru:neden x=4 oldu x=1 ve x=2 olması gerekmiyormu köklerin?ayrıca çözüm kümesi ne oluyor şıklarda?
    2.soru:cevapta çözüm aralığı (-1,5)
    3.soru:nasıl -8<x<8 aralığında oluyor? 2²<x²<8² şeklinde olmayacakmı?Ayrıca cevap 12 değil 10.
    4.soru: ≤ yazıyor < galiba derken neyi kastettin biraz daha açıklayıcı yazarsan.
    5.soru:yapabilsem buraya yazmazdım

  4. #4

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Madem soruların mantığını anlamaktan çok "cevap anahtarındaki cevaplar"sizin için daha önemli o halde yapılan "ufacık" hataları düzeltelim böylece siz de "cevap anahtarınızdaki doğru şıkka" erişmiş ama "mantığını anlamamış olursunuz" aceleden dolayı yapılan bu ufacık hataları benim tekrar düzeltmeden sizin düzeltmeniz daha doğru olurdu diye düşünüyorum her neyse.

    1.
    siz bana aradakinin - olduğunu mu sözlüyorsunuz? açıklarken . yazmışsınız da? ilk önce bunu bir çözelim.

    2.
    -3<a<3
    -2anın aralığını belirleyelim
    -6<-2a<6
    5 ekleyelim
    -1<5-2a<11
    ispatlamak mı gerekiyor? 5-2a=10 için , 5=2a , a=2,5 için karesinin 9dan küçük olduğu ayan beyan ortada. cevap (-1,11)

    3.
    x'in -8 ile 8 arasında olduğu ayan beyan ortadadır.
    bu aralıktaki -2,-1,0,1,2 değerleri çıkartılır zira -2 ve 2 değerleri de ifadeyi 4 yapar <4 deniliyor. -8 ile 8 de dahil edilmeyecek.
    bu aralıkta 17 değer vardır 7 tanesini çıkartın 10.
    Görüldüğü gibi görmek isteyene "ufacık" bir hata.


    5.
    Zaten "yaptınız" şeklinde bir sav atmadım ortaya forumda pek çok kez çözüldüğünü beyan ettim.
    Şimdi yatmam gerekiyor artık 5.soruya ertesi gün bakarız.
    Ek.Eğer matematikte iyi bir yerlere gelmek istiyorsanız lütfen cevap anahtarlarına bağlı kalmayın gözümden kaçan ufacık hataları sizin bulmanız gerekir.

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    1.soru
    (x-1)⁴.(x-2)³≥0 çözüm aralığı nedir?
    çözüm
    çift kuvvetli terimler negatif değer alamaz. ya 0 ya da 0'dan büyük olması gerekir.
    yani (x-1)⁴ ya 0 ya da 0'dan büyük olabilir.
    x-1=0
    x=1 değerini alırsa 0 olur.
    0'dan büyük değerleri ise tüm reel sayılardır.((x-1)⁴ değeri için)

    tek kuvvetler negatif veya pozitif değerler alabilir.
    (x-2)≥0
    x≥2

    x değeri
    [2,+∞)u(1)
    Kara karı, kuru karı, keçi eti, durgun at
    mazarratü'l mazarratü'l mazarratü'l mazarrat
    Beyaz karı, şişman karı, kuzu eti, yürük at
    fâidâtü'l fâidâtü'l fâidâdü'l fâidât.

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

  7. #7

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    (x-1)⁴.(x-2)³≥0 çözüm aralığı nedir?

    bir de şunu dinleyin olsun bitsin
    x=1 için =0 sağlanır diğer tüm x değerleri için pozitiftir zaten
    x-2>=0 , x=>2 olur.
    [2,sonsuz)birleşim1

  8. #8

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    Maksadım "ufacık hatanı" ortaya çıkartmak değil.Zaten yapamadığım ve anlamakta zorlandığım sorular olduğu için burdan yardım almak istedim.Sen cevap anahtarındakiyle uyuşmayan bir cevap yazarsan zaten konuyu kafasında yeni oturtan karşı taraf için anlamayı zorlaştıracaktır bunu bil.Mantığını anlamadığım için zaten düzeltemedim yoksa seni boşuna yoracak değilim.
    1.hayır dostum o çarpma işareti . çarpma anlamına geliyor benim bildiğim matematikte.
    2.senin yaptığın doğru görünüyor ama cevapta (-1,5). 11li bir şık bile yok farklı bir çözümü var belliki bu sorunun.
    3.Ben neden -8,8 aralığında olduğunu anlamadımki hatayı görebileyim.Onu bir açıklasan sorun olmayacak.
    5.yoğunsan bakma dostum elbet bir bakan çıkar koca forumda yani bulamazsanız tekrar sorun demişsin en son çare buraya yazdım zaten.

  9. #9

    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    Süleyman Hocam ve Kafkas çok sağolun.


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Basit Eşitsizlikler
    m.yuksel bu konuyu Kpss matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 18 Şub 2014, 00:06
  2. basit eşitsizlikler
    matkızı bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 05 Tem 2013, 20:47
  3. basit eşitsizlikler
    besu bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 48
    Son mesaj : 17 Ağu 2012, 00:56
  4. Basit Eşitsizlikler
    tegiiin bu konuyu KPSS Matematik forumunda açtı
    Cevap: 18
    Son mesaj : 22 Haz 2012, 21:18
  5. Ygs-Basit Eşitsizlikler
    cileklisufle bu konuyu 11. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 18 Haz 2012, 16:49
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları