1. #21

    Grubu
    Üye
    İş
    AÖF Öğrencisi
    bu 7üzeri 3 = 2 üzeri x iken --- 2 = 7 üzeri 3/x nasıl oluyor?

  2. #22

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı speedstyle'den alıntı Mesajı göster
    bu 7üzeri 3 = 2 üzeri x iken --- 2 = 7 üzeri 3/x nasıl oluyor?
    Her 2 tarafın x'inci kuvvetini alırsan görebilirsin.
    Sizleri çok seviyorum ♥

  3. #23

    Grubu
    Üye
    İş
    AÖF Öğrencisi
    teşekkürler.

  4. #24

    Grubu
    Üye
    İş
    AÖF Öğrencisi
    Alıntı makme'den alıntı Mesajı göster
    81 nerden geldi? hocam cikletten mi çıktı yoksa ?
    A neden 81 yani 3 üzeri 4 oldu neden 3 üzeri 2 veya 6 değil?

  5. #25

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Diğer
    Alıntı speedstyle'den alıntı Mesajı göster
    A neden 81 yani 3 üzeri 4 oldu neden 3 üzeri 2 veya 6 değil?
    bende anlamadım hocanın çözümünü anlıyan biri varsa sözlü olarak açıklasın lütfen.

  6. #26

    Grubu
    Üye
    İş
    AÖF Öğrencisi
    A neden 81 yani 3 üzeri 4 oldu neden 3 üzeri 2 veya 6 değil hocam?

  7. #27

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    soru hoşuma gitti daha sonra bakmak isterim.

  8. #28

    Grubu
    Üye
    İş
    AÖF Öğrencisi
    A neden 81 yani 3 üzeri 4 oldu neden 3 üzeri 2 veya 6 değil hocam?

  9. #29

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    makme,speedstyle için;

    c³=d²



    (c'yi d² 'nin üssü 2 için tamkare sayı seçmek istiyorum.)
    c=a+19
    a=6 olabilir.

    a⁵=b⁴



    (a 'da bir başka sayının dördüncü kuvveti olmalı.)
    a=6 uygun olmuyor.

    a=2⁴=16

    (c=16+19 tamkare olmuyor.)

    sayılarla ilgili bir zorlu bir soruyu,geometri sorusu gibi çeşitli düşünceleri
    oluşturarak, gözünüz soruyu taramalı.

    Ufkunuzun açık olması dileğiyle.

  10. #30

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı speedstyle'den alıntı Mesajı göster
    A neden 81 yani 3 üzeri 4 oldu neden 3 üzeri 2 veya 6 değil hocam?
    deneme yoluyla cevap verilmiş yoğun ısrarlarınıza dayanamayıp uğraştım eğer cebirsel yollarla cevap arıyosanız biraz zahmetli bir çözümüde var ekliyeyim ama süleyman beyin dediği gibi tam kare yapacak şekilde a yı seçmekte çok pratik bir yol onu tercih etmek daha mantıklı

    A=kB dersek verilen A5=B4 den B=1/k5
    C=mD dersek verilen C3=D2 den D=1/m3 buluruz.(A,B,C,D pozitif tamsayı olacaklarından k>0 ve m>0 dır)
    Şu halde D-B=(1/m3)-(1/k5)...... (1) eşitliğini hesaplayacağız.

    C=A+19 da A=kB ve C=mD konursa mD=kB+19 olur. D ve B nin yukarıdaki değerleri konursa (1/m2)-(1/k4)=19 buluruz.Bunu çarpanlarına ayıralım:

    ((1/m)-(1/k2))( (1/m)+(1/k2))=19...... (2) elde ederiz.
    19 sayısı asal olup çarpanları 1 ve 19 dur.

    Şu halde (2) eşitliği ancak ve ancak((1/m)-(1/k2))=1 ve (( 1/m)+(1/k2))=19..... (3) olabilir.

    (3) denkleminden k ve m bulunursa k=1/3 ve m=1/10 bulunur
    notk nın -1/3 değerini almadık,k>0 olmalıydı)

    k=1/3 ve m=1/10 değerleri ............. (1) de yerine konulursa

    D-B=(1/(1/10)3)-(1/(1/3)5)

    D-B=1000-243=757 bulunur

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Sayılar(basamak kavramı, taban aritmetiği, üslü sayılar)
    kaan121 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 06 Eyl 2014, 17:13
  2. Sayılar/Üslü-Köklü Sayılar/Çrp.Ayırma/Polinom
    Million bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 04 Tem 2013, 01:00
  3. üslü sayılar,çok büyük ve çok küçük pozitif sayılar konu anlatım sunusu
    balbeyden bu konuyu İlköğretim Matematik Öğretmenleri forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 19 Eyl 2011, 23:50
  4. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
    aligüncan bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 06 Şub 2011, 22:53
  5. Cevap: 1
    Son mesaj : 29 Oca 2011, 21:47
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları