1. #21

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    AÖF Öğrencisi

    Sponsorlu Bağlantılar

    bu 7üzeri 3 = 2 üzeri x iken --- 2 = 7 üzeri 3/x nasıl oluyor?

  2. #22

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    bu 7üzeri 3 = 2 üzeri x iken --- 2 = 7 üzeri 3/x nasıl oluyor?
    Her 2 tarafın x'inci kuvvetini alırsan görebilirsin.
    Sizleri çok seviyorum ♥

  3. #23

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    AÖF Öğrencisi

    Sponsorlu Bağlantılar

    teşekkürler.

  4. #24

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    AÖF Öğrencisi
    81 nerden geldi? hocam cikletten mi çıktı yoksa ?
    A neden 81 yani 3 üzeri 4 oldu neden 3 üzeri 2 veya 6 değil?

  5. #25

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    Diğer
    A neden 81 yani 3 üzeri 4 oldu neden 3 üzeri 2 veya 6 değil?
    bende anlamadım hocanın çözümünü anlıyan biri varsa sözlü olarak açıklasın lütfen.

  6. #26

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    AÖF Öğrencisi
    A neden 81 yani 3 üzeri 4 oldu neden 3 üzeri 2 veya 6 değil hocam?

  7. #27

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    soru hoşuma gitti daha sonra bakmak isterim.

  8. #28

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    AÖF Öğrencisi
    A neden 81 yani 3 üzeri 4 oldu neden 3 üzeri 2 veya 6 değil hocam?

  9. #29

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    makme,speedstyle için;

    c³=d²



    (c'yi d² 'nin üssü 2 için tamkare sayı seçmek istiyorum.)
    c=a+19
    a=6 olabilir.

    a⁵=b⁴



    (a 'da bir başka sayının dördüncü kuvveti olmalı.)
    a=6 uygun olmuyor.

    a=2⁴=16

    (c=16+19 tamkare olmuyor.)

    sayılarla ilgili bir zorlu bir soruyu,geometri sorusu gibi çeşitli düşünceleri
    oluşturarak, gözünüz soruyu taramalı.

    Ufkunuzun açık olması dileğiyle.

  10. #30

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    A neden 81 yani 3 üzeri 4 oldu neden 3 üzeri 2 veya 6 değil hocam?
    deneme yoluyla cevap verilmiş yoğun ısrarlarınıza dayanamayıp uğraştım eğer cebirsel yollarla cevap arıyosanız biraz zahmetli bir çözümüde var ekliyeyim ama süleyman beyin dediği gibi tam kare yapacak şekilde a yı seçmekte çok pratik bir yol onu tercih etmek daha mantıklı

    A=kB dersek verilen A5=B4 den B=1/k5
    C=mD dersek verilen C3=D2 den D=1/m3 buluruz.(A,B,C,D pozitif tamsayı olacaklarından k>0 ve m>0 dır)
    Şu halde D-B=(1/m3)-(1/k5)...... (1) eşitliğini hesaplayacağız.

    C=A+19 da A=kB ve C=mD konursa mD=kB+19 olur. D ve B nin yukarıdaki değerleri konursa (1/m2)-(1/k4)=19 buluruz.Bunu çarpanlarına ayıralım:

    ((1/m)-(1/k2))( (1/m)+(1/k2))=19...... (2) elde ederiz.
    19 sayısı asal olup çarpanları 1 ve 19 dur.

    Şu halde (2) eşitliği ancak ve ancak((1/m)-(1/k2))=1 ve (( 1/m)+(1/k2))=19..... (3) olabilir.

    (3) denkleminden k ve m bulunursa k=1/3 ve m=1/10 bulunur
    notk nın -1/3 değerini almadık,k>0 olmalıydı)

    k=1/3 ve m=1/10 değerleri ............. (1) de yerine konulursa

    D-B=(1/(1/10)3)-(1/(1/3)5)

    D-B=1000-243=757 bulunur


 
1 2 3 4

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Sayılar(basamak kavramı, taban aritmetiği, üslü sayılar)
      kaan121, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 06 Eyl 2014, 15:13
    2. Sayılar/Üslü-Köklü Sayılar/Çrp.Ayırma/Polinom
      Million, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 6
      : 03 Tem 2013, 23:00
    3. üslü sayılar,çok büyük ve çok küçük pozitif sayılar konu anlatım sunusu
      balbeyden, bu konuyu "İlköğretim Matematik Öğretmenleri" forumunda açtı.
      : 1
      : 19 Eyl 2011, 21:50
    4. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
      aligüncan, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 7
      : 06 Şub 2011, 21:53
    5. : 1
      : 29 Oca 2011, 20:47
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları