Bir günde bir öğrencinin 5 tane sorusunu çözüyoruz. Daha fazla göndermeyiniz. Yetişemiyoruz. Günde 100 soru geldiği oluyor.
Bundan sonra geometri sorularınızı eklerken resimlerin en boy büyüklüklerini küçültünüz. Eklediğiniz bir resmin genişliği iki pc ekranı büyüklüğünde. Forumda küçük görünüyor ama sistem forum içine sığdırıyor. Aslında hala büyük oluyorlar. Ayrıca eklediğiniz bir resim 1.5 mb büyüklüğünde. Sayfa çok yavaş açılıyor. Yükleyeceğiniz resimleri en boy uzunluklarını 400 pxlere küçültürseniz resim 0.27 mb ye düşecektir. Yukarıda görüldüğü gibi. Bundan sonraki sorularınızda bu dediklerime dikkat ediniz.
resimlerin boyutunu yüklerken mi ayarlıyayım html kodla değiştirince olur mu?
Sorularına bakıyorum da üçgenlerde benzerlik ve alan konularını iyice bir kavrasan, bu soruları çözebileceksin. "Niye üçgen?" dersen, şöyle ki; en basitinden paralel kenarın bir köşegenini çiz; al sana 2 tane eş üçgenYine üçgenlere döndün.
Yanlış anlamayasın sakın. Soru sormayan öğrenci başarılı olamaz zaten
1. resimdekine birkaç şey ekleyeyim; bakalım neler olacak.
|DK|=2x olsun, |KF|= 3x olur. Üçgenlerde alan - kenar ilişkisini gördün değil mi? 3x kenarının alanı 9 ise, 2x kenarının alanını bulursun doğru orantıyla.
DAF üçgeninin alanı, paralelkenar alanının yarısı değil mi? Paralel kenar alanını da buldun.
Şimdi [AC] köşegenini çiz, bakalım.
|DE|=3k olsun, |EC|=2k olur. DEK üçgeninin alanı M diyelim, yine üçgenlerde alan - kenar ilişkisi. 3k kenarının alanı 6+M ise, 2k alanını bulursun doğru orantıyla. Orantıda "k" lar birbirini öldürecek zaten; panik yapmayalım.
M cinsinden alanları bulduk. Aaaa aaa.. o da ne: ACD üçgeninin alanı, paralel kenarın alanının yarısı. Cevabı 3 buldun galiba.
Biraz zevki çıksın dedimYazarken uzun, çizerken kısa sürüyor.
Geometriyle iyi eğlenceler...
Epsilon kadar yakınım sana
Soru sormayan öğrenci başarılı olamaz...
Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!