1. #11

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    590 gibi bir şey olabilir mi

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Çözümün için teşekkürler ama , bu çözüm yolunu bende yaptım zaten.Aradığım böyle değişken değiştirmeden vs.daha pratik çözümler olup olmadığı...

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    590 gibi bir şey olabilir mi
    -590 mış

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    C.3

    Bu soruyu çözdüm arkadaşlar.Çözümüde paylaşayım ,

    (x+4).(x-8) => x²-4x-32
    + -4 - 8 + , burada -'li kısım sağlamayan kısım oluyor.
    (x+4).(x-8) ≥0 => (-4,8) sağlamayan kısım olarak çıkar.

    Şimdi bu yazdığımız aşağıdaki forma getirelim.
    x²+(2m-1)x-3n-1≥0
    2m-1=-4 => 2m=-3 , m=-3/2

    -3n-1=> -32 => -3n => -31
    n=31/3

    burdan bulunur.

  5. #15

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

  6. #16

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Çok kolaymış.Çok sağol Dikkatsizlikten gitti hep

  7. #17

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    savaş 2. ve 4. soruların cevaplarını biliyon mu

  8. #18

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    4. soru tipik bir yerine koyma mantığı.
    a+b+c=0 olduğundan; c=-a-b olacaktır.
    Soruda eşiti istenen ifadede c³ yerine (-a-b)³ yazarsak, pay -3a²b-3ab² olur. Paydadaki ab'ye bölersek -3a-3b olur.
    -3a-3b=3.(-a-b)=3c olur.
    2. soruda eşitsizliğin ne olduğunu yazmamışsın.

  9. #19

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Yalnız bu çözümde artım miktarının 2 olduğunu nasıl anladın ? Bazen x'ten 2x'e geçiş oluyor bence ilk önce bir gruplandırma lazım.Neyse uğraşayım ben.

    Diğerlerinide çözdüm gerek kalmadı saolun arkadaşlar.

  10. #20

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    savaş 2. soruyu nasıl çözdüğünü bir yazsaydın artım miktarına 2 dedim çünkü zaten saçma sapan şekilde artmış 5x nasıl olduğu belli değil 2 demezsek çözümü zor gibi ben suna göre demiştim ama 1. terim x+8 2. terim x+10 2 artmış sondan 1 önceki terim 5x-2 son terim 5x yine 2 artmış ben böyle yaptım


 
1 2 3

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. ÖTF sorularım
      mrsoz, bu konuyu "12. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 07 Kas 2013, 20:08
    2. son sorularım
      orkun44, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 1
      : 15 Haz 2013, 16:37
    3. Sorularım
      nnaazzaann, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 7
      : 19 Haz 2012, 14:26
    4. Trigonometri- Polinom - Türev Sorularım - Limit - Fonksiyon Sorularım
      AYARcom, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 5
      : 08 May 2012, 11:22
    5. sorularım
      korkmazserkan, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 14
      : 24 May 2011, 18:10
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları