1. #11

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    590 gibi bir şey olabilir mi

  2. #12

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Alıntı khorkhurt'den alıntı Mesajı göster
    Çözümün için teşekkürler ama , bu çözüm yolunu bende yaptım zaten.Aradığım böyle değişken değiştirmeden vs.daha pratik çözümler olup olmadığı...

  3. #13

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Alıntı khorkhurt'den alıntı Mesajı göster
    590 gibi bir şey olabilir mi
    -590 mış

  4. #14

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    C.3

    Bu soruyu çözdüm arkadaşlar.Çözümüde paylaşayım ,

    (x+4).(x-8) => x²-4x-32
    + -4 - 8 + , burada -'li kısım sağlamayan kısım oluyor.
    (x+4).(x-8) ≥0 => (-4,8) sağlamayan kısım olarak çıkar.

    Şimdi bu yazdığımız aşağıdaki forma getirelim.
    x²+(2m-1)x-3n-1≥0
    2m-1=-4 => 2m=-3 , m=-3/2

    -3n-1=> -32 => -3n => -31
    n=31/3

    burdan bulunur.

  5. #15

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

  6. #16

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Alıntı khorkhurt'den alıntı Mesajı göster
    Çok kolaymış.Çok sağol Dikkatsizlikten gitti hep

  7. #17

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    savaş 2. ve 4. soruların cevaplarını biliyon mu

  8. #18

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    4. soru tipik bir yerine koyma mantığı.
    a+b+c=0 olduğundan; c=-a-b olacaktır.
    Soruda eşiti istenen ifadede c³ yerine (-a-b)³ yazarsak, pay -3a²b-3ab² olur. Paydadaki ab'ye bölersek -3a-3b olur.
    -3a-3b=3.(-a-b)=3c olur.
    2. soruda eşitsizliğin ne olduğunu yazmamışsın.

  9. #19

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Alıntı khorkhurt'den alıntı Mesajı göster
    Yalnız bu çözümde artım miktarının 2 olduğunu nasıl anladın ? Bazen x'ten 2x'e geçiş oluyor bence ilk önce bir gruplandırma lazım.Neyse uğraşayım ben.

    Diğerlerinide çözdüm gerek kalmadı saolun arkadaşlar.

  10. #20

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    savaş 2. soruyu nasıl çözdüğünü bir yazsaydın artım miktarına 2 dedim çünkü zaten saçma sapan şekilde artmış 5x nasıl olduğu belli değil 2 demezsek çözümü zor gibi ben suna göre demiştim ama 1. terim x+8 2. terim x+10 2 artmış sondan 1 önceki terim 5x-2 son terim 5x yine 2 artmış ben böyle yaptım


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Sorularım
    corpix bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 8
    Son mesaj : 24 Ağu 2014, 22:17
  2. ygs sorularım
    istersen bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 17 Mar 2013, 20:02
  3. sorularım
    cizmeli kedi bu konuyu Özel matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 13
    Son mesaj : 12 Ara 2012, 21:57
  4. Trigonometri- Polinom - Türev Sorularım - Limit - Fonksiyon Sorularım
    AYARcom bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 08 May 2012, 14:22
  5. ygs sorularım
    arslan bu konuyu 11. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 07 May 2012, 21:39
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları