1. #1

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Parçalı Fonksiyon

    1


    2


    3


    4
    eksi ile genişletip topladığımda niçin bulamıyorum

    5 bu soruda "abx" i kullanamadım:

    cevap d
    5



    şimdiden teşekkürler

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Öğretmen

    Sponsorlu Bağlantılar

    karekökün soruları bunlar...
    Metin Emiroğlu Anadolu Lisesi.

    Endemik Yayınları

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    karekökün soruları bunlar...
    çarpım kafamı karıştırmıştı, utandım sorduğuma şimdi.
    (doğrudur hocam, Karekök)

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    C-1

    x<0 bölgesine bakalım, orjinden geçen ve eğimi -2 olan doğru verilmiş,
    y=-2x olmalıdır.

    0<x<1 bölgesine bakalım, orjinden geçen ve eğimi 2 olan doğru verilmiş,
    y=2x olmalıdır.

    x≥1 bölgesinde ise y=2 olduğu görülüyor

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    C-2

    Parçalı fonksiyonların aralıkları aynı verilmiş, bu nedenle doğrudan toplayabiliriz:
    (f+g)(x)=
    x²+2x+1=(x+1)², x<-1 ise
    x²+2x+1=(x+1)², -1<x<1 ise
    x²+2x+1=(x+1)², x>1 ise
    Buna göre grafiğimiz (x+1)² fonksiyonunun grafiği oluyor. Yalnız tanım kümemizde -1 ve 1 hiçbir aralığa dahil edilmemiş, dolayısıyla o noktalar boş olmalı.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    C-1

    x<0 bölgesine bakalım, orjinden geçen ve eğimi -2 olan doğru verilmiş,
    y=-2x olmalıdır.

    0<x<1 bölgesine bakalım, orjinden geçen ve eğimi 2 olan doğru verilmiş,
    y=2x olmalıdır.

    x≥1 bölgesinde ise y=2 olduğu görülüyor
    Hiç eğimden düşünmedim. Seni zeki.

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Hiç eğimden düşünmedim. Seni zeki.

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Parçalı fonksiyonların aralıkları aynı verilmiş, bu nedenle doğrudan toplayabiliriz:
    (f+g)(x)=
    x²+2x+1=(x+1)², x<-1 ise
    x²+2x+1=(x+1)², -1<x<1 ise
    x²+2x+1=(x+1)², x>1 ise
    Buna göre grafiğimiz (x+1)² fonksiyonunun grafiği oluyor. Yalnız tanım kümemizde -1 ve 1 hiçbir aralığa dahil edilmemiş, dolayısıyla o noktalar boş olmalı.
    İyi günler.
    A-B-D gitti. E'yi "doğrusal olduğu için" mi eledin?

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    A-B-D gitti. E'yi "doğrusal olduğu için" mi eledin?
    Evet.
    5. soru söylediğin yöntemle çözülüyor, yalnız - ile genişlettiğinde uygun aralıkla toplamalısın, aralıkları değiştirme.
    İyi çalışmalar.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Evet.
    5. soru söylediğin yöntemle çözülüyor, yalnız - ile genişlettiğinde uygun aralıkla toplamalısın, aralıkları değiştirme.
    İyi çalışmalar.
    Tamamdır! Ben aralıklarla da oynuyordum. Çok sağ olun arkadaşlarım
    5 ve 6. sorular güncel...


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. parçalı fonksiyonda bileşke
      nymphe, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 4
      : 03 Kas 2014, 20:33
    2. parçalı fonksiyon
      nightmare, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 8
      : 08 Ara 2012, 21:48
    3. parçalı fonksiyon
      cansutemel, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 2
      : 11 Kas 2012, 13:38
    4. Parçalı Fonksiyonlar
      derin.1, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 05 Kas 2012, 18:40
    5. parçalı fonk. tersi
      matrix[ ], bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 1
      : 18 Eki 2012, 06:36
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları