1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Fikir Eşitsizlikler

    1)4x/y +y/x<4 olduğuna göre aşağıdakilerden hangisi kesinlikle doğrudur?
    A)y<x B)y>2x C)x<0 D)y<o E)xy<0

    2)y<c ve xy-xc >0 ise aşağıdakierden hangisi kesinlikle doğrudur?
    A)x²<y² B)y/x < c/x C)y-c <x+c D)c/x < y/x E) x+y >0

    3)3<X≤7 , 2≤Y<11 için 3y+6x/2y kesrinin en büyük değeri kaçtır?
    A)8 B)12 C)15 D)18 E)27

    4)1≤(x-2)²<4 eşitsizliği aşağıdakilerden hangi aralıkta sağlanır?
    A) 3≤X<4 B)0<X<4 C)1≤X<3 D)3<X≤4 E)0≤X<1

    5)a,b,c gerçel sayıları için c<0<a<b ise aşağıdakilerden hangisi kesinlikle doğrudur?
    A)b-c>a+c B)ac>ab C)c²<a² D) a>b+c E)a+b+c<0

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    c:1 4x/y +y/x<4 bunların paydasının eşitleyip 4x(kare)+y(kare)/xy yapıp 4 ü de bu tarafa atıp işlemi yaparsak 4x(kare)+y(kare)-4xy küçük 0 olur bunuda (2x-y)(2x-y)<0 durumunda yazabiliriz ozaman 2x-y<o olur y>2x olur b seçeneği

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    C-2)

    y<c ve xy-xc >0 ise aşağıdakierden hangisi kesinlikle doğrudur?

    A)x²<y² B)y/x < c/x C)y-c <x+c D)c/x < y/x E) x+y >0

    y>c verilmiş bize verilen xy-xc>0 ifadesini x(y-c)>0 şeklinde yazarsak y<c olduğundan
    y-c ifadesi negatiftir. bu durumda x ifadesi negatif olmalıdır.

    D şıkkını incelersek (y-c)/(x)>0 ifadesidir aslında.

    y-c<0 olduğundan (-)/(-)>0 olacaktır.

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    C-3)


    (3y+6x)/(2y) olacaktı sanırım. burada bu kesrin en büyük olması için x'i mümkün olduğunda büyük y'yi mümkün oldukça küçük seçeriz.

    x=7 olursa. (3y+42)/(3y) için y=2 değerini verirsek (6+42)/(4)=48/4=12 olur.

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    atena, foruma 55 mesaj yazmışsınız. Forumda yeni değilsiniz. Matematik Editorunu kullanmayı biliyorsunuzdur. Çözümlerin daha anlaşılır olması için lütfen editoru kullanınız.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    C-4)

    1≤(x-2)²<4

    karesi 1 ve 4 arasındaki sayılar önce ifadenin karekökünü alalım

    1≤(x-2)<2

    1+2≤x<2+2

    3≤x<4 bulunur.

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    C-5)


    5)a,b,c gerçel sayıları için c<0<a<b ise aşağıdakilerden hangisi kesinlikle doğrudur?
    A)b-c>a+c B)ac>ab C)c²<a² D) a>b+c E)a+b+c<0

    c<0<a<b ifadesine göre c negatif,a ve b pozitif.

    Şıkları tek tek inceleyelim.

    A) b-c>a+c ifadesinde b-a>2c yazarsak b-a herzaman pozitif olduğundan her zaman 2c den büyüktür.

    B) ac>ab ac ifadesi kesinlikle negatiftir. ab ifadesi de kesinlikle pozitiftir. Pozitif<Negatif ifadesi doğru olmadığından yanlıştır.

    C) c²<a² ifadesinde |c|<|a| olup olmadığını bilmiyoruz.

    D) a>b+c ifadesinnde C şıkkına göre kesin birşey yoktur.

    E) c>a olduğunu bilmediğimizden kesin değil.

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    üzgünüm bilemiyorum nasıl kullanıldığını işaretleri yapamıyorum

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. eşitsizlikler
      Supernatural, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 22 Eki 2012, 16:15
    2. eşitsizlikler
      nightmare, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 9
      : 28 Eyl 2012, 15:59
    3. eşitsizlikler(5)
      matrix[ ], bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 10
      : 04 Eyl 2012, 03:16
    4. eşitsizlikler
      korkmazserkan, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 10
      : 02 Eyl 2012, 17:31
    5. eşitsizlikler..
      tubicik, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 15
      : 25 Ağu 2012, 09:55
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları