1. #1

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Geometriyle ilgili

    Sorunuma şimdiden cevap verecek hocalarıma ve arkadaşlarıma çok teşekkür ederim.Benim sorunum kısacası şu matematiğin cebir bölümüne acayip ilgim var.Çok zevkli geliyor.Bilemediklerimi öğrenmek bile çok zevkli geliyor.Ama şu geometriyi bir türlü sevemedim.Ne yapıpta sevecem ben bunu ? Daha doğrusu nasıl sevebilirim ? Sınavlarda bile bu yıl en yüksek 99 almıştım cebir bölümünden ama geometri en yüksek 85 geldi.(Ayrıca geometri sınavı cebir kadar zorlayıcı olmamasına rağmen) Göremiyorum bazı şeyleri şekillerde ? Körmüyüm acaba?


    Ya yine bir şeyler yapabiliyorum 85 - 90'a çıkıyorum yani.Ama sevemiyorum.Yapamıyorum değil nasıl sevcem Sorunum bu

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Daha önce bir arkadaş sormuştu,yazmaya erindim copy-paste olsun bu da

    Günlük çalışman lazım o zaman. Her günün en az 1 saatini geometriye ayır. Madem başarmayı çok istiyorsun, bunu yapman lazım.
    Ben geometriye, günlük çalışmıyorum ama kendimi eksik hissettiğim konulardan bol soru çözerim, bu çözdüğüm soruların her birini iyi analiz ederim.Bizim okuldaki öğretmenimiz yazılıları çok zor hazırlıyordu, bu yüzden çok çalışıyorduk, her soru tarzını öğrenmeye gayret ediyorduk. Öğretmenimiz zor sorması aslında bizim için çok iyi oluyor çünkü yazılıdan yüksek almak için çok çabalıyoruz. 1. dönem geometri notlarım 80-85 arasındaydı. Düşük sayılmaz tabi ama bana göre iyi bir not değil, hırs yaptım, bol soru çözdüm bu dönem 1. yazılıdan 94 aldım, yazılıda kolay değildi sınıfta zayıf alanlar da var. Şunu gördüm ki, her soruyu kafanda iyi analiz etmen gerekiyor, çözemediğin soruların çözümlerini birine sorduktan sonra iyice kafana yerleştirmen gerekiyor.

    Benim de edebiyatım hiç iyi değil yazılıdan 60-70 arası alıyorum her zaman, ama hatamı biliyorum, çalışmıyorum çünkü sadece yazılıdan bir gün önce çalışıyorum. Sebebi ise ben edebiyattan sorumlu değilim ygs sınavında. Lys de de Edebiyat sınavına girmeyeceğim (öyle düşünüyorum) ileride hiç bir sınavda sorumlu değilim. Önemsemiyorum yani önemsesem düşük almayacağımı biliyorum. Geometriyi de bir disiplin içinde çalışırsan bence yapamıyorum gibi bir olumsuz düşünce de oluşmaz.

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar


  4. #4

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Ya sorun bu değil ki Matematik le aynıdır zaten istesem oturur çalışırım.Bana geometriyle ilgimi arttıracak bir şeyler lazım.İlgimi nasıl arttırabilirim bunu soruyorum.Çok teşekkür ederim yorumun için yine.


    Ya yine bir şeyler yapabiliyorum duygu 85 - 90'a çıkıyorum yani.Ama sevemiyorum.Yapamıyorum değil nasıl sevcem Sorunum bu

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    Yani olaya şöyle bak bir de, sanki bir ders değilmiş de yeni bir şeyler öğreniyormuş gibi. Zorundalık olayını kafandan sildin mi sorun kalmaz, bu dersi tıpkı matematik gibi düşün zaten çok fazla bir fark yok. Yani şunu da söyleyim 9.sınıftasın daha ileride göreceğin geometri dersleri daha zevkli gelebilir sana, örneğin 11.sınıf geometrisi çok zevklidir,9.sınıfta analitik ağırlıklı olduğu için pek sevilmez geometri sanırım.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    geometrinin lisede okutulanın büyük bölümünü ben de pek sevmiyorum. şekil veriliyor bu açı kaçtır?bu kenar nedir?burasının alanı nedir?gibi sorular hoşuma gitmiyor, daha doğrusu bunların çok kısır sorular olduğunu ve insanların (ösym, öğretmenler, öğrenciler vs) gereğinden fazla üzerine düştüğünü düşünüyorum. sonuçta bu alanda çok az sayıda soru çeşidi var ve kurallar kalıplar çok belli. mesela bir arkadaşım öss-öys ayarında geometri sorularının olduğu 100 soruluk testi 15 dakika civarında bitirebilecek kadar soru kalıplarına hakimdi.
    benim ilgimi daha çok burası nedir soruları değil de burası ne olabilir?en fazla kaçtır? gibi farklı yargıların da işin içine girdiği sorular çekiyor.
    öte yandan başka konuların geometriye uyarlanıp ele alınması ise çok güzel oluyor. mesela bazı eşitsizlik soruları (bi ara defterleri kurcalayıp bikaç örnek yazarım) ya da müfredattan örnek vereceksek karmaşık sayılar ya da mutlak değer tarzı sorular.

    kısaca lisede geometriyi forvet oynatma ısrarından vazgeçilip asist yeteneğini gösterebileceği bir pozisyonda oynatırlarsa ortaya seyir zevki daha yüksek olan bi oyun çıkacaktır.


    not: sadece geometri değil herşeyin en sıkıcı yanının gösterilip sanki bu yaprak havada kendiliğinden asılı soruyormuş gibi diğer konularla ilişkisi gösterilmeden bırakılmasına gıcık oluyorum.

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    geometrinin lisede okutulanın büyük bölümünü ben de pek sevmiyorum. şekil veriliyor bu açı kaçtır?bu kenar nedir?burasının alanı nedir?gibi sorular hoşuma gitmiyor, daha doğrusu bunların çok kısır sorular olduğunu ve insanların (ösym, öğretmenler, öğrenciler vs) gereğinden fazla üzerine düştüğünü düşünüyorum. sonuçta bu alanda çok az sayıda soru çeşidi var ve kurallar kalıplar çok belli. mesela bir arkadaşım öss-öys ayarında geometri sorularının olduğu 100 soruluk testi 15 dakika civarında bitirebilecek kadar soru kalıplarına hakimdi.
    benim ilgimi daha çok burası nedir soruları değil de burası ne olabilir?en fazla kaçtır? gibi farklı yargıların da işin içine girdiği sorular çekiyor.
    öte yandan başka konuların geometriye uyarlanıp ele alınması ise çok güzel oluyor. mesela bazı eşitsizlik soruları (bi ara defterleri kurcalayıp bikaç örnek yazarım) ya da müfredattan örnek vereceksek karmaşık sayılar ya da mutlak değer tarzı sorular.

    kısaca lisede geometriyi forvet oynatma ısrarından vazgeçilip asist yeteneğini gösterebileceği bir pozisyonda oynatırlarsa ortaya seyir zevki daha yüksek olan bi oyun çıkacaktır.


    not: sadece geometri değil herşeyin en sıkıcı yanının gösterilip sanki bu yaprak havada kendiliğinden asılı soruyormuş gibi diğer konularla ilişkisi gösterilmeden bırakılmasına gıcık oluyorum.

    Kesinlikle katılıyorum hocam!Ağzınıza sağlık ! Bilmiyorum mesela bir arkadaşım var adam matematikten 52 alıyor geometriyi baya iyi yapıyor nasıl oluyor bilmiyorum ya? Cebir ve Geometri farklı ama dediğiniz gibi Cebirin geometriye uygulanması bir hayli hoş oluyor.

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf
    9. sınıf geometrisine ilgi duymamanı normal görüyorum. 3 yıldır gördüklerini tekrarladığın için büyük ihtimalle sıkıcı geliyor.
    Bence yeni şeyler görmeye başlayınca geometriye karşı bir ilgin oluşur.
    İyi günler.
    Bilgi ve ego ters orantılıdır, bilgi arttıkça ego azalır. (Albert Einstein)

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Geometri çözmek, bulmaca çözmek gibidir.
    Geometri, iyi bir analitik yetenek ister.
    Geometri soruları şekilsel olduğu için, çözümün çoğunluğu beyinde yapılır, kağıt üzerinde değil.
    Geometri sorusu çözmek, bir cinayette katili yakalamak gibidir.
    Geometri çözerken bunu oyun hakline getirebilirsin. Bir nevi kendini hafiye gibi düşünüp, elindeki kanıt ve bilgilerle, geçmiş tecrübeni de işin içine katarak bütün olasılıkları değerlendirerek , kurallar bütününü de elinin altında bulundurarak katili bulma işi . Bu kadar
    (Ben niye dedektif olmamışım ya )
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Geometri çözmek, bulmaca çözmek gibidir.
    Geometri, iyi bir analitik yetenek ister.
    Geometri soruları şekilsel olduğu için, çözümün çoğunluğu beyinde yapılır, kağıt üzerinde değil.
    Geometri sorusu çözmek, bir cinayette katili yakalamak gibidir.
    Geometri çözerken bunu oyun hakline getirebilirsin. Bir nevi kendini hafiye gibi düşünüp, elindeki kanıt ve bilgilerle, geçmiş tecrübeni de işin içine katarak bütün olasılıkları değerlendirerek , kurallar bütününü de elinin altında bulundurarak katili bulma işi . Bu kadar
    (Ben niye dedektif olmamışım ya )
    (Y)!
    ----

    @svsmumcu,
    imzân da Hayyam'ca mı olmuş ne?


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Analitik geometriyle ilgili sorular
      mert46, bu konuyu "12. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 9
      : 13 Mar 2011, 15:44
    2. Analitik geometriyle ilgili soru
      mert46, bu konuyu "12. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 21 Şub 2011, 20:11
    3. Analitik geometriyle ilgili sorular
      mert46, bu konuyu "12. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 16 Şub 2011, 09:16
    4. analitik geometriyle ilgili sorular
      mert46, bu konuyu "12. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 04 Şub 2011, 19:35
    5. analitik geometriyle ilgili sorular
      mert46, bu konuyu "12. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 31 Oca 2011, 00:46
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları