cevap ver
... 2 3 4 5
  1. #31

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    Q lar nedir biraz açar mısınız ?
    Q=beyaz 3 üçgenin alanları toplamının büyük üçgenin alanına oranı
    doğal olarak da 1-Q=(taralı alan)/(büyük üçgen alanı) oluyor

    ve burda sinüs teoreminden nasıl yararlandık?
    EBF nin alanının ABC nin alanına oranına bakalım
    A(EBF)=(1/2).b.c.sinB
    A(ABC)=(1/2).AB.BC.sinB , oranlayınca yorumda yazdığım şey çıkıyor üçünü topladığımızda da Q bulunuyor

    Ben boşuna konuşmuyorum öğretmenim. Soru bu işte. O parçayı yamuğa bnzetip, yamuk alan formülü ile yapılıyormuş. Sınavdan önce bununla ilgili bir bilgisi olmayanın veya boş atıp dolu tutmak için bu olsa olsa yamuk alan formülüdür değip öyle cevap verenlerin dışında , bu soruyu birinin çözmesi çok zor. Sınavda oturup formül çıkarmak istersen yandın. (Benim gibi.)
    hocam bu sorunun çok da zor olmayan çözümünü yazmıştım diye hatırlıyorum halen abartılacak bir soru olduğunu düşünmüyorum, bikaç tane böyle soru da sınavda olmazsa iyice garip bir sınava dönüşürdü

  2. #32

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Sayın gereksizyorumcu, yine hemfikir olamadık sizinle.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  3. #33

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    hocalarım içnizden biri açık olarak basamak basamak yapabilir mi ?

  4. #34

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    hocalarım içnizden biri açık olarak basamak basamak yapabilir mi ?
    açık olarak yazdığımızı düşünüyordum

    S(AED)/S(ABC)=(a.f)/(AB.AC)
    S(BEF)/S(ABC)=(b.c)/(AB.BC)
    S(CDF)/S(ABC)=(e.d)/(BC.AC) , bunların hepsini taraf taraf toplarsak

    taranmamış alanların toplamının üçgenin alanına oranı bulunur ve bu da
    (a.f)/(AB.AC)+(b.c)/(AB.BC)+(e.d)/(BC.AC) , bu ifadede paydaları AB.BC.AC de eşitlemk için gerekli çarpımları yaparsa ama bunu yaparken pay için AB yerine (a+b) , AC yerine (e+f) gibi değerlerini yazarsak

    bu toplamın

    (afc+afd+bce+bcf+eda+edb)/(AB.BC.AC) olduğunu buluruz (önceki çözümde bu toplam orana Q demiştim) =Q

    şimdi buna bir de S(EDF)/S(ABC) eklenirse toplamın 1 olması grekir çünkü toplamda ABC nin alanının ABC nin alanına oranlanması olur

    S(EDF)/S(ABC)=1-Q=(AB.BC.AC-afc-afd-bce-bcf-eda-edb)/(AB.BC.AC)

    burada da AB.AC.BC parçalrının toplamı larak yazılıp açılınca ve sadeleştirilince

    S(EDF)/S(ABC)=(ace+bdf)/(AB.BC.AC) oluyor ,

    S(ABC)/S(EDF) soulduğuna göre de o da (AB.BC.AC)/(ace+bdf) olur

  5. #35

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer

    bu halka sorusu için resimli
    çözüm hazırlamıştım ama forumda veya benim PC de bi sorun var. resmi yükleyemedim.
    yazarak anlatayayım:
    şıklardan E olmaz çünkü Enin sonucu birim³ olur.
    şıklardan C ve D olmaz çünkü C ve D sonucu birimsizdir.
    ozaman ya A yada B
    a b ve c taralı alanı doğru orantılı etkilediği aşikardır.
    ozaman doğru yanıt A

    halka sorusunu görünce halkalı şeker türküsü aklıma geldi. en sonunda üşüttüm galiba
    İ∫MİM İMZADIR.

  6. #36

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    bu halka sorusu için resimli
    çözüm hazırlamıştım ama forumda veya benim PC de bi sorun var. resmi yükleyemedim.
    yazarak anlatayayım:
    şıklardan E olmaz çünkü Enin sonucu birim³ olur.
    şıklardan C ve D olmaz çünkü C ve D sonucu birimsizdir.
    ozaman ya A yada B
    a b ve c taralı alanı doğru orantılı etkilediği aşikardır.
    ozaman doğru yanıt A

    halka sorusunu görünce halkalı şeker türküsü aklıma geldi. en sonunda üşüttüm galiba
    aslında bu da çok güzel bi yöntem. sonuçta test sınavı ve cevabın seçeneklerde olduğunu ve tam olarak bir tanesinde olduğunu biliyoruz.
    10 saniyede cevabı buluyosunuz , işte bunu yapabilenlerin yapamayanların önüne geçmesini sağlayan bikaç sorunun da olması lazım.

    sınavlar özellikle de test sınavları soruları/konuları öğrenme yeri değildir. kimse bizden soruları çözmemizi istemiyor , doğru cevabı bize verilenleri kullanarak bulabiliyorsak bu yeterlidir. kısaca atmak , tutmak , zıplamak , elemek test sınavlarında serbesttir
    başka bir yerde atma konusunda uzunca yazmıştım , tıpkı orda dediğim gibi 1 seçeneği bile eleyebiliyorsam o soruyu artık boş bırakmam , bu da hr ne kadar birçok hocamız karşı çıkacak olsa da tüm öğrenci arkadaşlarımıza tavsiyemdir, bir seçeneği bile eldiyseniz artık o soruyu boş bırakacağınıza rastgele atın , zaten bir seçeneği bil eleymiyosanız da ortada umutsuz bi vaka var demektir

  7. #37

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    aslında bu da çok güzel bi yöntem. sonuçta test sınavı ve cevabın seçeneklerde olduğunu ve tam olarak bir tanesinde olduğunu biliyoruz.
    10 saniyede cevabı buluyosunuz , işte bunu yapabilenlerin yapamayanların önüne geçmesini sağlayan bikaç sorunun da olması lazım.

    sınavlar özellikle de test sınavları soruları/konuları öğrenme yeri değildir. kimse bizden soruları çözmemizi istemiyor , doğru cevabı bize verilenleri kullanarak bulabiliyorsak bu yeterlidir. kısaca atmak , tutmak , zıplamak , elemek test sınavlarında serbesttir
    başka bir yerde atma konusunda uzunca yazmıştım , tıpkı orda dediğim gibi 1 seçeneği bile eleyebiliyorsam o soruyu artık boş bırakmam , bu da hr ne kadar birçok hocamız karşı çıkacak olsa da tüm öğrenci arkadaşlarımıza tavsiyemdir, bir seçeneği bile eldiyseniz artık o soruyu boş bırakacağınıza rastgele atın , zaten bir seçeneği bil eleymiyosanız da ortada umutsuz bi vaka var demektir
    Eğitimci ile eğitimci olmayanın arasındaki farkı ortaya koymuşsunuz.
    Atıp tutup üniversiteye girip, donanımsız olarak akademik eğitim almayı savunuyorsanız bir şey diyemem, görüş sizindir.
    EÇM diye bir şey duydunuz mu? Sizin bu fikriniz bana bunu hatırlattı.
    EÇM:Eli Çabuklar Mağazası
    Bir tanıdığım anlatmıştı. Birine almak istediğiniz bir takım elbisenin tarifini veriyormuşsunuz, size en kalitesinden çeyrek fiyatına getiriyormuş.
    Sınav taktik işidir ama neyin taktiğini uygulayacağımız da önemli tabi. Burada galiba ben boşu boşuna laf üretiyorum.
    Öğrencileri zamandan tasarruf et de, nasıl edersen et zihniyeti ile soru soran bir ÖSYM ve onların bu düşüncelerini destekleyenler olduğu sürece, kalkınma hamlelerimizi bir başka bahara bırakacağız demektir.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  8. #38

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    Eğitimci ile eğitimci olmayanın arasındaki farkı ortaya koymuşsunuz.
    Atıp tutup üniversiteye girip, donanımsız olarak akademik eğitim almayı savunuyorsanız bir şey diyemem, görüş sizindir.
    EÇM diye bir şey duydunuz mu? Sizin bu fikriniz bana bunu hatırlattı.
    EÇM:Eli Çabuklar Mağazası
    Bir tanıdığım anlatmıştı. Birine almak istediğiniz bir takım elbisenin tarifini veriyormuşsunuz, size en kalitesinden çeyrek fiyatına getiriyormuş.
    Sınav taktik işidir ama neyin taktiğini uygulayacağımız da önemli tabi. Burada galiba ben boşu boşuna laf üretiyorum.
    Öğrencileri zamandan tasarruf et de, nasıl edersen et zihniyeti ile soru soran bir ÖSYM ve onların bu düşüncelerini destekleyenler olduğu sürece, kalkınma hamlelerimizi bir başka bahara bırakacağız demektir.
    Matematikçi FM hocamıza katılıyorum. 5 seçenekli bi soruda hiç eleminasyon yapamadan atış yapmak akılıca olmaz. (zaten ben de bunu tavsiye etmem.) ancak KESİN iik seçeneğe elemine etiysek oan şansımız deneyebilirz (nede olsa %50)
    bence bu halka sorusu farklı algılamayı (şekli yamuk gib algılamayı) veya pratik çözüm üretebilme yeteneğini ölçme amaçlı olduğunu düşünüyorum. ama şunu da hatırlayayım. ben eğitim uzmanı, pedolog, psikolog veya p****yatrist değilim.
    İ∫MİM İMZADIR.

  9. #39

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Eğitimci ile eğitimci olmayanın arasındaki farkı ortaya koymuşsunuz.
    Atıp tutup üniversiteye girip, donanımsız olarak akademik eğitim almayı savunuyorsanız bir şey diyemem, görüş sizindir.
    EÇM diye bir şey duydunuz mu? Sizin bu fikriniz bana bunu hatırlattı.
    EÇM:Eli Çabuklar Mağazası
    Bir tanıdığım anlatmıştı. Birine almak istediğiniz bir takım elbisenin tarifini veriyormuşsunuz, size en kalitesinden çeyrek fiyatına getiriyormuş.
    Sınav taktik işidir ama neyin taktiğini uygulayacağımız da önemli tabi. Burada galiba ben boşu boşuna laf üretiyorum.
    Öğrencileri zamandan tasarruf et de, nasıl edersen et zihniyeti ile soru soran bir ÖSYM ve onların bu düşüncelerini destekleyenler olduğu sürece, kalkınma hamlelerimizi bir başka bahara bırakacağız demektir.
    atmayı hırsızlıkla kıyaslamanız bence doğru bir benzetme değil ama önemli olan bu da değil konunun esasına gelirsek bana göre bazı seçenekler elendikten sonra o soruyu boş bırakan öğrenci zaten karar verme yeteneğinden yoksundur. hayat bu tür seçimlerle doludur. bazılarını elersiniz kalnlar arasından birini (ya da en iyisini) seçersiniz. matematik (sanırım bizler de matematik üzerine konuşuyoruz) hrhangi bir seçenek elendikten sonra soruyu rastgele attığımızda beklentimizin pozitif net olduğunu söylüyor, bu pozitif ihtimali değerlendirmeyen öğrenci bırakın da bi zahmet geride kalsın. eğitim sadece okulda görülenler değildir , böyle risklere girerek kapasitenin maksimum kullanılması da eğitimin bir parçasıdır. siz sınavda sadece çözümünü yapabildiğiniz sorularla öğrenciler biryerlere gelsin diyosanız sayı verme , seçenekleri eleme , özel durumda çözüm yapma gibi teste uygun çözüm yollarını da yapmasın öğrenciler hata bunlar öğretilmesin. ben öğrencilere boş bırakmayın derken soruyu açın rastgele birini işaretleyin demiyorumki , soruya bakın çözüm yapamıyorsanız eleyebildiğiniz kadar seçeneği eleyin (ben her öğrencini bir tan de olsa seçenek eleyebileceğini düşünüyorum) ve kalanlar arasından ayrım yapmaksızın tam bir rastgelelikle atın diyorum.

    ayrıca atıp tutup üniversiteye girmek pek de olası değil matematik bunun da imkansız denecek kadar düşük ihtimali olduğunu söylüyor. atma işleminde bahsedilen 5-10 sorudur ve bunları boş bırakmak yerine attığınızda diğerlerine 1-2 soruluk değerli ama ufak farklar atarsınız asla sınavın genel seyrine etki edemezsiniz. kimse hiçbişey bilmeden sadece atarak biryerlere gelemez.

    son olarak da iyi öğrenciler daha iyi atar diyerek sözümü bitiriyorum

  10. #40

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    İşte bu zihniyet yüzünden oldum olası test sınavlarını sevmedim. Bu zamana kadar tahmini 500 tane sınav yaptıysam bunların en fazla 10 tanesi test sınavıydı.
    Sizin bahsettiğiniz teknik ancak sözel ya da fizikteki yorum sorularında kullanılabilir. Matematikte 2 şıkka kadar eleseniz bile bana göre atma hakkınız yoktur. Matematiğin sonuçları kesindir. Öğrenciler zaten mukayese etmeden , emek sarfetmeden, kopyayla, atıp tutmayla sınıf geçmeye meraklı. Bu arada bu zamana kadar ki kopya iddialarının hepsinin test sınavlarında ortaya atıldığını ve gerçekleştirilebildiğini unutmayalım.
    Atmayla hırsızlığı bir tutarım, kopyayla hırsızlığı bir tuttuğum gibi. Çünkü ikisinde de zihniyet aynı. Emek sarfetmeden kazanç sağlama.
    Bu zamana kadar elbette soruların hepsini atıp sınavda başarılı olan yoktur diyebiliriz çünkü gerçekleşmesi 0 a çok yakın bir olasılıktır.
    Ama ÖSYM halka sorusu gibi soruları hangi niyetle soruyor. Öğrencileri ezbere sevk etmek için mi, zeki öğrencileri ayırt etmek için mi, yoksa sizin deyiminizle seçenekler üzerinde doğru atıp tutmadığını kontrol etmek için mi? Bir de buna bakmak lazım.
    Pratik zekaya da, buna sahip olana da , kullanana da her zaman saygı duymuşumdur, taktir etmişimdir, imrenmişimdir.AMA unutmayalım. DÜNYANIN EN AZ ZEKİ İNSANLARI HIRSIZLARDIR.
    Benim için insanın nasıl bir zekaya sahip olduğu değil, onu nasıl ve nerede kullandığı önemlidir.
    Test sınavları, insanın zekasını ve bilgisini bir yere kadar ölçüyor. Verilen cevapların, ne düşünülerek hangi işlem yapılarak, atılarak mı yoksa gerçekten bilerek mi yapıldığını ölçme konusunda yeterli olmuyor.
    Sonuç olarak
    Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 
... 2 3 4 5

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. seçme zor üçgen soruları acil ödev
      epsilonT, bu konuyu "Özel geometri soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 22 May 2014, 12:38
    2. çok acil dikdörtgen alan sorusu
      çağlayan1, bu konuyu "Özel geometri soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 12 Oca 2014, 18:39
    3. çevre alan ile ilgili soru çokkk acil
      gzmzlm, bu konuyu "7. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 23 Ağu 2012, 13:22
    4. alan hesapları acil
      efeccan1, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 4
      : 20 Haz 2011, 15:41
    5. integral=> alan hesabı acil!
      furkanyıldırım, bu konuyu "12. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 08 Haz 2011, 21:57
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları