MatematikTutkusu.com Forumları

Acil Üçgen alan isptaı

 İlk  ... 2 3 4 5 Son
gereksizyorumcu - ait kullanıcı resmi (Avatar) gereksizyorumcu 23:39 17 Nis 2011 #31
Q lar nedir biraz açar mısınız ?
Q=beyaz 3 üçgenin alanları toplamının büyük üçgenin alanına oranı
doğal olarak da 1-Q=(taralı alan)/(büyük üçgen alanı) oluyor

ve burda sinüs teoreminden nasıl yararlandık?
EBF nin alanının ABC nin alanına oranına bakalım
A(EBF)=(1/2).b.c.sinB
A(ABC)=(1/2).AB.BC.sinB , oranlayınca yorumda yazdığım şey çıkıyor üçünü topladığımızda da Q bulunuyor

Ben boşuna konuşmuyorum öğretmenim. Soru bu işte. O parçayı yamuğa bnzetip, yamuk alan formülü ile yapılıyormuş. Sınavdan önce bununla ilgili bir bilgisi olmayanın veya boş atıp dolu tutmak için bu olsa olsa yamuk alan formülüdür değip öyle cevap verenlerin dışında , bu soruyu birinin çözmesi çok zor. Sınavda oturup formül çıkarmak istersen yandın. (Benim gibi.)
hocam bu sorunun çok da zor olmayan çözümünü yazmıştım diye hatırlıyorum halen abartılacak bir soru olduğunu düşünmüyorum, bikaç tane böyle soru da sınavda olmazsa iyice garip bir sınava dönüşürdü

MatematikciFM - ait kullanıcı resmi (Avatar) MatematikciFM 03:03 18 Nis 2011 #32
Sayın gereksizyorumcu, yine hemfikir olamadık sizinle.

kaptanfire 04:27 19 Nis 2011 #33
hocalarım içnizden biri açık olarak basamak basamak yapabilir mi ?

gereksizyorumcu - ait kullanıcı resmi (Avatar) gereksizyorumcu 11:20 19 Nis 2011 #34
hocalarım içnizden biri açık olarak basamak basamak yapabilir mi ?
açık olarak yazdığımızı düşünüyordum

S(AED)/S(ABC)=(a.f)/(AB.AC)
S(BEF)/S(ABC)=(b.c)/(AB.BC)
S(CDF)/S(ABC)=(e.d)/(BC.AC) , bunların hepsini taraf taraf toplarsak

taranmamış alanların toplamının üçgenin alanına oranı bulunur ve bu da
(a.f)/(AB.AC)+(b.c)/(AB.BC)+(e.d)/(BC.AC) , bu ifadede paydaları AB.BC.AC de eşitlemk için gerekli çarpımları yaparsa ama bunu yaparken pay için AB yerine (a+b) , AC yerine (e+f) gibi değerlerini yazarsak

bu toplamın

(afc+afd+bce+bcf+eda+edb)/(AB.BC.AC) olduğunu buluruz (önceki çözümde bu toplam orana Q demiştim) =Q

şimdi buna bir de S(EDF)/S(ABC) eklenirse toplamın 1 olması grekir çünkü toplamda ABC nin alanının ABC nin alanına oranlanması olur

S(EDF)/S(ABC)=1-Q=(AB.BC.AC-afc-afd-bce-bcf-eda-edb)/(AB.BC.AC)

burada da AB.AC.BC parçalrının toplamı larak yazılıp açılınca ve sadeleştirilince

S(EDF)/S(ABC)=(ace+bdf)/(AB.BC.AC) oluyor ,

S(ABC)/S(EDF) soulduğuna göre de o da (AB.BC.AC)/(ace+bdf) olur

3.141592653589 - ait kullanıcı resmi (Avatar) 3.141592653589 19:44 19 Nis 2011 #35

bu halka sorusu için resimli
çözüm hazırlamıştım ama forumda veya benim PC de bi sorun var. resmi yükleyemedim.
yazarak anlatayayım:
şıklardan E olmaz çünkü Enin sonucu birim³ olur.
şıklardan C ve D olmaz çünkü C ve D sonucu birimsizdir.
ozaman ya A yada B
a b ve c taralı alanı doğru orantılı etkilediği aşikardır.
ozaman doğru yanıt A

halka sorusunu görünce halkalı şeker türküsü aklıma geldi. en sonunda üşüttüm galiba

gereksizyorumcu - ait kullanıcı resmi (Avatar) gereksizyorumcu 12:58 20 Nis 2011 #36
bu halka sorusu için resimli
çözüm hazırlamıştım ama forumda veya benim PC de bi sorun var. resmi yükleyemedim.
yazarak anlatayayım:
şıklardan E olmaz çünkü Enin sonucu birim³ olur.
şıklardan C ve D olmaz çünkü C ve D sonucu birimsizdir.
ozaman ya A yada B
a b ve c taralı alanı doğru orantılı etkilediği aşikardır.
ozaman doğru yanıt A

halka sorusunu görünce halkalı şeker türküsü aklıma geldi. en sonunda üşüttüm galiba
aslında bu da çok güzel bi yöntem. sonuçta test sınavı ve cevabın seçeneklerde olduğunu ve tam olarak bir tanesinde olduğunu biliyoruz.
10 saniyede cevabı buluyosunuz , işte bunu yapabilenlerin yapamayanların önüne geçmesini sağlayan bikaç sorunun da olması lazım.

sınavlar özellikle de test sınavları soruları/konuları öğrenme yeri değildir. kimse bizden soruları çözmemizi istemiyor , doğru cevabı bize verilenleri kullanarak bulabiliyorsak bu yeterlidir. kısaca atmak , tutmak , zıplamak , elemek test sınavlarında serbesttir
başka bir yerde atma konusunda uzunca yazmıştım , tıpkı orda dediğim gibi 1 seçeneği bile eleyebiliyorsam o soruyu artık boş bırakmam , bu da hr ne kadar birçok hocamız karşı çıkacak olsa da tüm öğrenci arkadaşlarımıza tavsiyemdir, bir seçeneği bile eldiyseniz artık o soruyu boş bırakacağınıza rastgele atın , zaten bir seçeneği bil eleymiyosanız da ortada umutsuz bi vaka var demektir

MatematikciFM - ait kullanıcı resmi (Avatar) MatematikciFM 17:43 20 Nis 2011 #37
aslında bu da çok güzel bi yöntem. sonuçta test sınavı ve cevabın seçeneklerde olduğunu ve tam olarak bir tanesinde olduğunu biliyoruz.
10 saniyede cevabı buluyosunuz , işte bunu yapabilenlerin yapamayanların önüne geçmesini sağlayan bikaç sorunun da olması lazım.

sınavlar özellikle de test sınavları soruları/konuları öğrenme yeri değildir. kimse bizden soruları çözmemizi istemiyor , doğru cevabı bize verilenleri kullanarak bulabiliyorsak bu yeterlidir. kısaca atmak , tutmak , zıplamak , elemek test sınavlarında serbesttir
başka bir yerde atma konusunda uzunca yazmıştım , tıpkı orda dediğim gibi 1 seçeneği bile eleyebiliyorsam o soruyu artık boş bırakmam , bu da hr ne kadar birçok hocamız karşı çıkacak olsa da tüm öğrenci arkadaşlarımıza tavsiyemdir, bir seçeneği bile eldiyseniz artık o soruyu boş bırakacağınıza rastgele atın , zaten bir seçeneği bil eleymiyosanız da ortada umutsuz bi vaka var demektir
Eğitimci ile eğitimci olmayanın arasındaki farkı ortaya koymuşsunuz.
Atıp tutup üniversiteye girip, donanımsız olarak akademik eğitim almayı savunuyorsanız bir şey diyemem, görüş sizindir.
EÇM diye bir şey duydunuz mu? Sizin bu fikriniz bana bunu hatırlattı.
EÇM:Eli Çabuklar Mağazası
Bir tanıdığım anlatmıştı. Birine almak istediğiniz bir takım elbisenin tarifini veriyormuşsunuz, size en kalitesinden çeyrek fiyatına getiriyormuş.
Sınav taktik işidir ama neyin taktiğini uygulayacağımız da önemli tabi. Burada galiba ben boşu boşuna laf üretiyorum.
Öğrencileri zamandan tasarruf et de, nasıl edersen et zihniyeti ile soru soran bir ÖSYM ve onların bu düşüncelerini destekleyenler olduğu sürece, kalkınma hamlelerimizi bir başka bahara bırakacağız demektir.

3.141592653589 - ait kullanıcı resmi (Avatar) 3.141592653589 17:52 20 Nis 2011 #38
Eğitimci ile eğitimci olmayanın arasındaki farkı ortaya koymuşsunuz.
Atıp tutup üniversiteye girip, donanımsız olarak akademik eğitim almayı savunuyorsanız bir şey diyemem, görüş sizindir.
EÇM diye bir şey duydunuz mu? Sizin bu fikriniz bana bunu hatırlattı.
EÇM:Eli Çabuklar Mağazası
Bir tanıdığım anlatmıştı. Birine almak istediğiniz bir takım elbisenin tarifini veriyormuşsunuz, size en kalitesinden çeyrek fiyatına getiriyormuş.
Sınav taktik işidir ama neyin taktiğini uygulayacağımız da önemli tabi. Burada galiba ben boşu boşuna laf üretiyorum.
Öğrencileri zamandan tasarruf et de, nasıl edersen et zihniyeti ile soru soran bir ÖSYM ve onların bu düşüncelerini destekleyenler olduğu sürece, kalkınma hamlelerimizi bir başka bahara bırakacağız demektir.
Matematikçi FM hocamıza katılıyorum. 5 seçenekli bi soruda hiç eleminasyon yapamadan atış yapmak akılıca olmaz. (zaten ben de bunu tavsiye etmem.) ancak KESİN iik seçeneğe elemine etiysek oan şansımız deneyebilirz (nede olsa %50)
bence bu halka sorusu farklı algılamayı (şekli yamuk gib algılamayı) veya pratik çözüm üretebilme yeteneğini ölçme amaçlı olduğunu düşünüyorum. ama şunu da hatırlayayım. ben eğitim uzmanı, pedolog, psikolog veya p****yatrist değilim.

gereksizyorumcu - ait kullanıcı resmi (Avatar) gereksizyorumcu 18:46 20 Nis 2011 #39
Eğitimci ile eğitimci olmayanın arasındaki farkı ortaya koymuşsunuz.
Atıp tutup üniversiteye girip, donanımsız olarak akademik eğitim almayı savunuyorsanız bir şey diyemem, görüş sizindir.
EÇM diye bir şey duydunuz mu? Sizin bu fikriniz bana bunu hatırlattı.
EÇM:Eli Çabuklar Mağazası
Bir tanıdığım anlatmıştı. Birine almak istediğiniz bir takım elbisenin tarifini veriyormuşsunuz, size en kalitesinden çeyrek fiyatına getiriyormuş.
Sınav taktik işidir ama neyin taktiğini uygulayacağımız da önemli tabi. Burada galiba ben boşu boşuna laf üretiyorum.
Öğrencileri zamandan tasarruf et de, nasıl edersen et zihniyeti ile soru soran bir ÖSYM ve onların bu düşüncelerini destekleyenler olduğu sürece, kalkınma hamlelerimizi bir başka bahara bırakacağız demektir.
atmayı hırsızlıkla kıyaslamanız bence doğru bir benzetme değil ama önemli olan bu da değil konunun esasına gelirsek bana göre bazı seçenekler elendikten sonra o soruyu boş bırakan öğrenci zaten karar verme yeteneğinden yoksundur. hayat bu tür seçimlerle doludur. bazılarını elersiniz kalnlar arasından birini (ya da en iyisini) seçersiniz. matematik (sanırım bizler de matematik üzerine konuşuyoruz) hrhangi bir seçenek elendikten sonra soruyu rastgele attığımızda beklentimizin pozitif net olduğunu söylüyor, bu pozitif ihtimali değerlendirmeyen öğrenci bırakın da bi zahmet geride kalsın. eğitim sadece okulda görülenler değildir , böyle risklere girerek kapasitenin maksimum kullanılması da eğitimin bir parçasıdır. siz sınavda sadece çözümünü yapabildiğiniz sorularla öğrenciler biryerlere gelsin diyosanız sayı verme , seçenekleri eleme , özel durumda çözüm yapma gibi teste uygun çözüm yollarını da yapmasın öğrenciler hata bunlar öğretilmesin. ben öğrencilere boş bırakmayın derken soruyu açın rastgele birini işaretleyin demiyorumki , soruya bakın çözüm yapamıyorsanız eleyebildiğiniz kadar seçeneği eleyin (ben her öğrencini bir tan de olsa seçenek eleyebileceğini düşünüyorum) ve kalanlar arasından ayrım yapmaksızın tam bir rastgelelikle atın diyorum.

ayrıca atıp tutup üniversiteye girmek pek de olası değil matematik bunun da imkansız denecek kadar düşük ihtimali olduğunu söylüyor. atma işleminde bahsedilen 5-10 sorudur ve bunları boş bırakmak yerine attığınızda diğerlerine 1-2 soruluk değerli ama ufak farklar atarsınız asla sınavın genel seyrine etki edemezsiniz. kimse hiçbişey bilmeden sadece atarak biryerlere gelemez.

son olarak da iyi öğrenciler daha iyi atar diyerek sözümü bitiriyorum

MatematikciFM - ait kullanıcı resmi (Avatar) MatematikciFM 19:48 20 Nis 2011 #40
İşte bu zihniyet yüzünden oldum olası test sınavlarını sevmedim. Bu zamana kadar tahmini 500 tane sınav yaptıysam bunların en fazla 10 tanesi test sınavıydı.
Sizin bahsettiğiniz teknik ancak sözel ya da fizikteki yorum sorularında kullanılabilir. Matematikte 2 şıkka kadar eleseniz bile bana göre atma hakkınız yoktur. Matematiğin sonuçları kesindir. Öğrenciler zaten mukayese etmeden , emek sarfetmeden, kopyayla, atıp tutmayla sınıf geçmeye meraklı. Bu arada bu zamana kadar ki kopya iddialarının hepsinin test sınavlarında ortaya atıldığını ve gerçekleştirilebildiğini unutmayalım.
Atmayla hırsızlığı bir tutarım, kopyayla hırsızlığı bir tuttuğum gibi. Çünkü ikisinde de zihniyet aynı. Emek sarfetmeden kazanç sağlama.
Bu zamana kadar elbette soruların hepsini atıp sınavda başarılı olan yoktur diyebiliriz çünkü gerçekleşmesi 0 a çok yakın bir olasılıktır.
Ama ÖSYM halka sorusu gibi soruları hangi niyetle soruyor. Öğrencileri ezbere sevk etmek için mi, zeki öğrencileri ayırt etmek için mi, yoksa sizin deyiminizle seçenekler üzerinde doğru atıp tutmadığını kontrol etmek için mi? Bir de buna bakmak lazım.
Pratik zekaya da, buna sahip olana da , kullanana da her zaman saygı duymuşumdur, taktir etmişimdir, imrenmişimdir.AMA unutmayalım. DÜNYANIN EN AZ ZEKİ İNSANLARI HIRSIZLARDIR.
Benim için insanın nasıl bir zekaya sahip olduğu değil, onu nasıl ve nerede kullandığı önemlidir.
Test sınavları, insanın zekasını ve bilgisini bir yere kadar ölçüyor. Verilen cevapların, ne düşünülerek hangi işlem yapılarak, atılarak mı yoksa gerçekten bilerek mi yapıldığını ölçme konusunda yeterli olmuyor.
Sonuç olarak
Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu.

 İlk  ... 2 3 4 5 Son
Üst Forum
Anasayfa
Yukarı Standart Görünüm