1. #21

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    hee , evet hocam.hatayı farkettim ? Peki nasıl yapıcaz?

  2. #22

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    tüm artan çarpanları x sayısında toplarsın olur biter. boşverelim bunu sen o 2 soruyu yazdığım şekliyle çözmeyi dene bakalım.

  3. #23

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    3. 68!=x.yz eşitliğinde x,y ve z birer sayma sayısı olmak üzere, z>y

    hocam tamam da ? Bu şekilde olursa da , yine hangi değeri verirsem sanki bir sayıya eşitliyormuşum gibi oluyor ? Çok kafam karıştı ya , ilksoruda

    nasıl olcak hocam ya ? allak bullak oldm.

  4. #24

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Alıntı svsmumcu26'den alıntı Mesajı göster
    3. 68!=x.yz eşitliğinde x,y ve z birer sayma sayısı olmak üzere, z>y

    hocam tamam da ? Bu şekilde olursa da , yine hangi değeri verirsem sanki bir sayıya eşitliyormuşum gibi oluyor ? Çok kafam karıştı ya , ilksoruda

    nasıl olcak hocam ya ? allak bullak oldm.
    bu tür sorularda verilen x ve A gibi sayılar kafanızı karıştırmasın. bunlar çöp kovası ya da dolgu malzemesi artık ne derseniz yani genelde hiçbir anlamı olmayan nadiren çözümlere etki eden elemanlardır. esas amaçları yazım esnasındaki matematiksel formülasyonu tamamlamaktır. yani 68! hiçbir tam sayının tam kuvveti olmadığı için (1. dereceden büyük kuvvetten bahsediyoruz) soruyu 68!=yz şeklinde yazıp bırakamazdı ya sözel olarak "68! sayısı bir y sayma sayısının z. kuvvetine bölünmektedir" gibi pek de kullanılmayan bir anlatıma başvuracaktı ya da 68!=x.yz diyip x te artıkların toplanmasına izin verecekti. (anlam veremediğim nokta x için neden tek sayı olma şartı getirilmiş, gereksiz bilgi)

    sorunun benim yazdığım haline gelirsek
    evet bi şekilde y ve z için değerler uydurmaya çalışacaksın ve arta kalanlar otomatik olarak x te toplanacak. mesela 68!=x.266 diyip sonucu 132 bulabileceğin gibi 68!=x.1015 diyip sonucu 150 gibi daha büyük bi sayı da bulabilirsin. soru zaten en büyük ne olur diye soruyor.
    neyse bu nispeten kolay ama diğeri yani m.n en çok ne olur biraz daha zor bir soru denebilir.

  5. #25

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    O halde ilksoruyu bulmak bir hayli uzun olcaktı.Tek sayıları xte topliyacaktık.Daha sonra arayacaktık.


 
3 sayfadan 3.si BirinciBirinci 123

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. ardışık sayılar asal , faktöriyel
    x1z4 bu konuyu Kpss matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 25 Şub 2014, 02:53
  2. asal sayılar ve faktöriyel
    selinsena bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 19 Eyl 2013, 14:51
  3. Asal sayılar ve Faktöriyel
    elifb bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 21
    Son mesaj : 10 Eyl 2012, 01:32
  4. Asal sayılar ve faktöriyel
    beyzahntl bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 8
    Son mesaj : 30 Nis 2012, 19:10
  5. asal sayılar-faktöriyel
    kırmızı gece bu konuyu KPSS Matematik forumunda açtı
    Cevap: 10
    Son mesaj : 23 Nis 2012, 22:42
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları