1. #11

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    sorunun şıkları yukarda yok ki
    test sorularında amaç şıklar arasından en doğrusunu bulmak, bana göre soruyu isterseniz yanlış çözün ama doğru cevabı bulun. test mantığı budur laf aramızda atıp tutturma konusunda oldukça iyiyimdir. herhangi bir test sınavının sadece şıklarını verin (soru cümlesini bile istemiyorum) ben atayım pozitif net çıkartırım

    bu soruysa bize klasik yoldan sorulmuş ve bu haliyle soruya cevap verilemez onu demek istemiştim.

  2. #12

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Size hak veriyorum. Matematikte kavramlar ve ifadeler çok önemli. Sizle fikir telakkisine girmezden önce(tanışmadan önce diycem olmıycak., hala tanışmıyoruz.) Sitedeki bazı haber ve sorularla ilgili diğer insanlarla da tartışmıştım. O konularda da fikrinizi öğrenmek istiyorum. Aklıma hemen bu konuyla da endirek bağlantısı olan bir konu. Yorumlar mısınız? Yerinde yazın lütfen.
    Meer arlk merkezi deilmi !

  3. #13

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    o yazıda benim kısa bir yorumum var
    sizin gibi düşünüyorum üçgen ya da üçgensel bölge bunların üzerinde durmaya gerek yok soran kişi ne sorduğunu iyi açıklara zaten böyle bir durum da ortadan kalkar.

    mesela tanımların nasıl yapıldığına bakıyor.

    tabi bi nokta var ağırlık merkezinin üçgenin üzerinde bir nokta olması gerekirdi çünkü o noktadan asılında yere paralel durması gerektiği anlamına gelen yorumunuza katılmıyorum.

  4. #14

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Bu yorumunuzu okumuştum ve bu yorumunuz bana çok itici gelmişti. Size iki şey diyim. Birincisi, ben siteye ilk geldiğimde, insanların yorumlarını okurken tahminde bulunuyordum hangisi öğrenci, hangisi öğretmen veya yeyişkin diye. Ben sizi yeni mezun biri zannetmiştim ve size sinir olmuştum. 2. si de gıyabınızda konuştum biraz. Burda.
    Yorumunuzun son cümlesini anlayamadım bu arada.

  5. #15

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    orada ben tüm olayların olasılığını eşit gören arkadaşlara çok sinirlenip öyle y*****tım. öğrenciler arasında ünlü bir geyik var. bir olasılık soruluyor mesela 3 kişinin 60 dakikalıkdilimde 20 dakika bekleyip buluşma sorunuz. cevap veriyolar %50 , ya olur ya olmaz. yumruk mesafesinde olsa yumruk atcam ama klavye mesafesinde laf söylüyorum mecbur.

  6. #16

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    O konuda size katılıyorum. Dün gece naket sayfasında size cevap olarak şöyle y*****tım. Siz okumdınız diye biliyorum bunu "Sayın gereksizyorumcu, ifadede eksiklik olduğunu, ben de biliyorum. Benim kastettiğim elbette, insanın kendine yetebilecek kadarını( gerçi bu da göreceli bir kavram) öğrenebileceği. Benim amacım, insanların, ne kadar aksini iddia etseler de, doğuştan belli bir oranda matematik zekasına sahip olduğunu insanlara anlatabilmek. Bu güne kadar, matematiğin ağır olarak görülmesinin altında yatan temel sebep,
    Matematiğin, düşünceyle ve mantıkla birebir alakalı olması, ve insanların tembellik yapıp, düşünmekten ve mantık yürütmekten kaçınması. Elbette, mantık yürütmek kolay bir şey değil. Zeki bir insan için, mantık yürütmek, gözünü açıp kapatmak kadar kolay olacaktır ama normal zekada bir insan için ise çok yorucu. Okuduğunu anlayabilen her insanın biraz çabayla, epey yol katedebileceğini düşünüyorum. Bence insan kendini zorlamalı. Kapasitesini görebilmesi için bilgilerini sınırlamamalı. Kendini tanıdığını iddia eden bir insan bile kapasitesinin farkında olmayabilir." Bizim işmiz gerçekten zor.

  7. #17

    Grubu
    Üye
    İş
    Veli
    İlk iki soru yanlıştır kabul... Son soruda da işlem hatası var;
    3) A=3.7+6.9+9.11+...+33.27
    A(n)=(3+3.n).(7+2.n), burdaki soruda n=0,1,2..,10 dur.
    ikinci terim 2 artırılırsa;
    A'(n)=(3+3.n).(7+2.n+2)=A+2.(3+3n)=A+6.(n+1) n=0,1,2..,10 kadar olduğuna göre;
    A'(n)=A+6.(11.10/2)=330+A olur. olmalıdır.

  8. #18

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    Alıntı kontdragon333'den alıntı Mesajı göster
    ...
    A+6.(n+1) n=0,1,2..,10 kadar olduğuna göre;
    ...
    buraya kadar aynıyız ama buradan sonra ayrılıyoruz.
    [n 0'dan 10'a kadar] 6∑(n+1)
    işleminin sonucu 330 etmez , 330'ya eşit olan 6∑(n) ifadesidir , bunun üstüne bir de 6∑(1) eklemelisin onun değeri de 11*6*1=66 olacağından son bulunan A'=A+330+66=A+396 olacaktır.

  9. #19

    Grubu
    Üye
    İş
    Veli
    Tamamdır..Teşekkürler...


 
2 sayfadan 2.si BirinciBirinci 12

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. temel kavramlar sorular
    emrah71 bu konuyu KPSS Matematik forumunda açtı
    Cevap: 12
    Son mesaj : 11 Şub 2014, 23:24
  2. Temel Kavramlar İleri Düzey Sorular ve Çözümleri
    Furkan61 bu konuyu Çözümlü Matematik Soruları forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 18 Tem 2013, 17:29
  3. temel kavramlar çözemedigim sorular :)
    gzzem bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 10
    Son mesaj : 12 Eyl 2011, 05:44
  4. temel kavramlar ile ilgili soru
    yumera bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 26 Şub 2011, 18:13
  5. Temel kavramlar ve sayı sistemleri ile ilgili sorularım var
    GULSAH85_ bu konuyu Kpss matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 23 Ara 2010, 15:40
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları