1. #11

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    ben matematikçi değilim
    soruyu çözdüm gerisine karışmam

    şaka bi yana demiştim böyle bir g(x) hiç olmayabilir diye

  2. #12

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    ben matematikçi değilim
    soruyu çözdüm gerisine karışmam

    şaka bi yana demiştim böyle bir g(x) hiç olmayabilir diye
    Bir kimsenin Matematikçi olup olmadığını az çok bu işin içinde olanlar anlar. Ben de naçizane bu işin içindeysem ben öyle diyorum ve öyle.
    Ama gözüm üzerinizde. Matematiğe hata yaparsanız eleştiririm.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  3. #13

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Bu arada üstad, Siz de soru yazıyorsunuz fikrinizi almak istiyorum. Bu soru yazanlar için ne diyorsunuz? ayda bilmem kaç bin tane soru yazabiliyorlar, bu bir marifet mi, yoksa baştan savmacılık mı? o kadar soruyu nasıl yazıyorlar anlamıyorum. Ben iki soru yazıyim diye kendimi zorluyorum hiç bir şey bulamıyorum. Klasik, kopya soruları da yazmayı sevmiyorum. Özgün soru da kolay kolay gelmiyor. Hem soruyu yazıcan bir de sorunun tutarlılığını kontrol edicen. Tutarlılığı kontrol edilmeyen sorular, burda karşımıza çıkıyor. Bizim de zamanımızı çalıyorlar.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  4. #14

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    soru yazmak özellikle de test sorusu yazmak bence de zor iş.
    -ifade açık ve anlaşılır olmalı
    -sayılar güzel olmalı
    -cevap güzel olmalı (mümkünse küsüratlı cevap olmamalı)
    -şıklar güzel olmalı (hiçbir seçenek kolayca elenmemeli)
    -en önemlisi matematiksel olarak tutarlı olmalı (üçgen varsa verilen üçgen çizilebiliyor olmalı gibi)

    bunlara ek olarak da sorular çözülmek için sorulur amaç sorunun çözülmemesi değildir bu yüzden soru ortalamanın çok üzerinde zor olmamalı ve gereksiz şaşırtmacalar da olmamalı.

    bunlar şimdilik bir soru için aklıma gelen özellikler


    bir de sınavın bütünü için yazayım
    -sınavdaki sorular birbirini çözmemeli
    -aynı sorudan 2 tane olmamalı
    -sınav sonucunda kimse tam puan alamamalı, çok istisnai durumlar dışında eğer sınavda tam puan alan varsa sınavı hazırlayan kişi bu işi artık bırakmalı ya da tam puan alan kişiyle yer değiştirmeli (bu madde sorunun aşırı zor olmaması ilkesiyle bence çelişmez)
    -ölçücü olmalı , sonuçta alınan notlar da dengeli olmalı (zayıf alanlar da pekiyi alanlar da olmalı , hatta bu ikisinin arası çan eğrisi şeklinde güzelce dolmalı)

    bu maddelerden görüldüğü üzere bana göre soruyu ve sınavı hazırlamak çözmekten kat be kat daha zor bir iş.

  5. #15

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    burada g fonksiyonunun sabit olması gerekmiyor bence .
    Neden böyle olması gerektiğinde ısrar ettiniz yorumlarıda okudum fakat ben anlayamadım kaçırdığım bişey olabilir.
    g(x) =-5 ∕(2x-7) şeklinde bulunuyor buradan
    g(3)=-5 ∕(2 ×3 −7)
    g(3)=-5 ∕-1= 5 bulunur.

  6. #16

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Öğretmenim çok teşekkür ediyorum. Hatamı şimdi farkettim. Ben polinomla, fonksiyonu birbirine karıştırdım. g(x) in bir fonksiyon olduğunu gözden kaçırdım. Herkesten özür diliyorum. Soru yanlış diye peşin hüküm verdim.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  7. #17

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    şimdi o kadar soru hakkında atıp tuttuk boşa mı gitti?
    neyse bi dahaki sefere artık iyice kontrol ederiz "böyle bir g(x) hiç olmayabilir" diyip bırakmayız

  8. #18

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    ya üstadım sizi de yönlendirdim ,kusura bakmayın. Ben de dalgınlık had safhada. Çok çabuk şartlıyorum kendimi .
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. fonksiyonlar
      melody, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 1
      : 05 Mar 2014, 21:15
    2. Fonksiyonlar
      Mtmtkc, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 13 Şub 2014, 00:12
    3. fonksiyonlar
      diffx, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 3
      : 12 May 2012, 12:16
    4. fonksiyonlar
      see_u, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 08 May 2012, 21:16
    5. Fonksiyonlar
      see_u, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 08 May 2012, 15:26
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları