1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    Üslü Sayılar

    1) (6/(31+x-y+3))+(6/(31-x+y+3)) işleminin sonucu kaçtır?
    A)1/4 B)1/2 C)1 D)2 E)4

    2) x≠0 olmak üzere (2x+1/x)36 . (x+1/2x)-36 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?
    A)1 B)2-18 C)2-36 D)218 E)236

    3) (x+y)4/x=256 ve (x-y)3/x=125 olduğuna göre x²−y² ifadesi neye eşittir?

    4) 42-x=400 olduğuna göre 2x-1 değeri kaçtır?

    5) a≠0 olmak üzere 3a-1=x/3-1 ve 9a=y⁴ ise x in y türünden değeri nedir?

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    1)

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    2)

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    3)

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    )

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    5)

  7. #7

    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    Üstad 5. soruda x-3=y² demişsin "-3"ü karşıya tekrar -3 olarak atmışsın dalgınlığına gelmiştir, çok teşekkürler.

  8. #8

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    Alıntı Süleyman Oymak'den alıntı Mesajı göster
    5)
    hocam üslü denklemlerde üsler çiftse iki durum olduğunu öğrenmiştik fakat kafama takılan birşey var bu tarz sorularda üs çift olsada direk tabanları eşitliyoruz 3 üzeri a yı y kareye eşitlememiz gibi halbuki bir diğer ihtimal -y² ye eşitlemiş olsak sonuç değişecek ayrıntılara takılmaktan kafam iyice karıştı k.bakmayın bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim

  9. #9

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Alıntı hzrlk'den alıntı Mesajı göster
    hocam üslü denklemlerde üsler çiftse iki durum olduğunu öğrenmiştik fakat kafama takılan birşey var bu tarz sorularda üs çift olsada direk tabanları eşitliyoruz 3 üzeri a yı y kareye eşitlememiz gibi halbuki bir diğer ihtimal -y² ye eşitlemiş olsak sonuç değişecek ayrıntılara takılmaktan kafam iyice karıştı k.bakmayın bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim
    O dediğin ile buradaki işlem çok farklı bir şey yâhu.
    Evet,öyle yaparız zira negatifin de karesi aynıdır pozitifinde temel mantığından.
    Burada y^4'e eşit vermiş yani kalkıp ta (-y)^4'e neden eşitleyelim ki? Burada 9^a , y cinsinden tanımlı.

  10. #10

    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    Alıntı svsmumcu26'den alıntı Mesajı göster
    O dediğin ile buradaki işlem çok farklı bir şey yâhu.
    Evet,öyle yaparız zira negatifin de karesi aynıdır pozitifinde temel mantığından.
    Burada y^4'e eşit vermiş yani kalkıp ta (-y)^4'e neden eşitleyelim ki? Burada 9^a , y cinsinden tanımlı.
    Bende devreler iyice yandı Böyle ufak tefek şeylere kafayı takmayı huy edindim tekrardan kusura bakmayın açıklama içinde ayrıca teşekkürler


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Sayılar(basamak kavramı, taban aritmetiği, üslü sayılar)
    kaan121 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 06 Eyl 2014, 18:13
  2. Sayılar/Üslü-Köklü Sayılar/Çrp.Ayırma/Polinom
    Million bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 04 Tem 2013, 02:00
  3. üslü sayılar,çok büyük ve çok küçük pozitif sayılar konu anlatım sunusu
    balbeyden bu konuyu İlköğretim Matematik Öğretmenleri forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 20 Eyl 2011, 00:50
  4. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
    aligüncan bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 06 Şub 2011, 23:53
  5. Cevap: 1
    Son mesaj : 29 Oca 2011, 22:47
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları