1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Üslü Sayılar

    1) (6/(31+x-y+3))+(6/(31-x+y+3)) işleminin sonucu kaçtır?
    A)1/4 B)1/2 C)1 D)2 E)4

    2) x≠0 olmak üzere (2x+1/x)36 . (x+1/2x)-36 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?
    A)1 B)2-18 C)2-36 D)218 E)236

    3) (x+y)4/x=256 ve (x-y)3/x=125 olduğuna göre x²−y² ifadesi neye eşittir?

    4) 42-x=400 olduğuna göre 2x-1 değeri kaçtır?

    5) a≠0 olmak üzere 3a-1=x/3-1 ve 9a=y⁴ ise x in y türünden değeri nedir?

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    1)

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    2)

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    3)

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    )

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    5)

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    Üstad 5. soruda x-3=y² demişsin "-3"ü karşıya tekrar -3 olarak atmışsın dalgınlığına gelmiştir, çok teşekkürler.

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    5)
    hocam üslü denklemlerde üsler çiftse iki durum olduğunu öğrenmiştik fakat kafama takılan birşey var bu tarz sorularda üs çift olsada direk tabanları eşitliyoruz 3 üzeri a yı y kareye eşitlememiz gibi halbuki bir diğer ihtimal -y² ye eşitlemiş olsak sonuç değişecek ayrıntılara takılmaktan kafam iyice karıştı k.bakmayın bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    hocam üslü denklemlerde üsler çiftse iki durum olduğunu öğrenmiştik fakat kafama takılan birşey var bu tarz sorularda üs çift olsada direk tabanları eşitliyoruz 3 üzeri a yı y kareye eşitlememiz gibi halbuki bir diğer ihtimal -y² ye eşitlemiş olsak sonuç değişecek ayrıntılara takılmaktan kafam iyice karıştı k.bakmayın bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim
    O dediğin ile buradaki işlem çok farklı bir şey yâhu.
    Evet,öyle yaparız zira negatifin de karesi aynıdır pozitifinde temel mantığından.
    Burada y^4'e eşit vermiş yani kalkıp ta (-y)^4'e neden eşitleyelim ki? Burada 9^a , y cinsinden tanımlı.

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Diğer
    O dediğin ile buradaki işlem çok farklı bir şey yâhu.
    Evet,öyle yaparız zira negatifin de karesi aynıdır pozitifinde temel mantığından.
    Burada y^4'e eşit vermiş yani kalkıp ta (-y)^4'e neden eşitleyelim ki? Burada 9^a , y cinsinden tanımlı.
    Bende devreler iyice yandı Böyle ufak tefek şeylere kafayı takmayı huy edindim tekrardan kusura bakmayın açıklama içinde ayrıca teşekkürler


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Sayılar(basamak kavramı, taban aritmetiği, üslü sayılar)
      kaan121, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 06 Eyl 2014, 15:13
    2. Sayılar/Üslü-Köklü Sayılar/Çrp.Ayırma/Polinom
      Million, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 6
      : 03 Tem 2013, 23:00
    3. üslü sayılar,çok büyük ve çok küçük pozitif sayılar konu anlatım sunusu
      balbeyden, bu konuyu "İlköğretim Matematik Öğretmenleri" forumunda açtı.
      : 1
      : 19 Eyl 2011, 21:50
    4. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
      aligüncan, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 7
      : 06 Şub 2011, 21:53
    5. : 1
      : 29 Oca 2011, 20:47
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları