1. #1
    CumaLy
    Ziyaretçi

    Sponsorlu Bağlantılar

    Çeşitli sorular yardım

    1. Aşağıda verilen sayı dizilerinin aritmetik dizi veya geometrik dizi olduklarını, genel terimlerini yazınız.

    = 3,9,27,81……..

    = 2,4,6,8,10…………

    2. Aşağıdaki eşitliklerden denklem olanların başına D, özdeşlik olanların başına Ö yazınız.

    (….) x+4 = 7

    (….) x(x+3) = +3x

    (….) (x-1)(x+5) = +4x -5

    (….) 4x+11 = 2x+3

    (….) 2(x+5)=10+2


    3. (2x+1). (x+2) işlemini modelleyerek sonucunu bulunuz.


    4. Bir sınıftaki öğrencilere 8 öğrenci daha katılırsa öğrenciler dörderli gruplar oluşturuyor. Bu sınıftaki öğrencilerden ikisi ayrılırsa geriye kalan öğrenciler üçerli gruplar oluşturuyor. Her iki durumda oluşan grup sayısı eşitse bu sınıfta kaç öğrenci vardır? Probleminin çözümü için gereken denklemi yazınız.

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    C-1)
    3,9,27,81…….. terimler biribirinin 3 katı olduğuna göre geometrik dizidir.

    an=a₁.(ortak kat)n-1 den
    genel kuralı an=3.(3)n-1

    2,4,6,8,10………… terimlerin artış miktarı sabit olduğu için aritmetik dizidir.

    an=a₁+(ortak fark).(n-1) den

    an=2+(2).(n-1)

    C-2)
    (…D) x+4 = 7

    (…D) x(x+3) = +3x

    (…D) (x-1)(x+5) = +4x -5

    (…D) 4x+11 = 2x+3

    (…D) 2(x+5)=10+2

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    C-4) Sınıf A kişi olsun. 8 öğrenci katılırsa 4erli grup olması demek (A+8)/4 bölünebilir demektir Bunu
    A+8=4.k ( k burada grup sayısıdır) şeklinde ifade edebiliriz.

    2 kişi ayrılırsa aynı mantıkla A-2=3.k ( grup sayısı eşitti )

    A+8=4.k
    A-2=3.k

    denklemleri birlikte çözülürse

    A=4.k-8
    A=3.k+2

    4.k-8=3.k+2

    4k-3k=2+8

    k=10

    A=4.10-8
    A=32

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    9. sınıf
    Soru 3:

    To Be Or Not To Be.....[William Shakespeare]

    ~~GüLüMsE...~~#

    ax+by+bx+ay=a(x+y)+b(x+y)
    =(x+y).(a+b)


    a²-b²=(a+b).(a-b)

    İmzamı çalmayın lütfen!![Don't stole,please].

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Admin S.3 'ün cevabını yazmamışsın onu yazar mısın ?

    ::::: x²-10x+25 ifadesini çarpanlara ayırınız .. varya .d onu yapsana sana zahmet_?

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Admin S.3 'ün cevabını yazmamışsın onu yazar mısın ?

    ::::: x²-10x+25 ifadesini çarpanlara ayırınız .. varya .d onu yapsana sana zahmet_?
    İlk önce x² ifadesini ayıralım, x.x olacak.
    Şimdi +25 ifadesini ayıralım fakat toplamlarının -10 etmesine dikkat edelim, -5.-5=25, -5-5=-10 olduğundan ifade;

    (x-5).(x-5) şeklinde yazılabilir.

Diğer çözümlü sorular için alttaki linkleri ziyaret ediniz


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. karışık sorular yardım lütfennnnnnnn!
      sadiye-47, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 4
      : 01 Mar 2013, 22:14
    2. Çeşitli Problemler
      ahmetkurkcu, bu konuyu "Kpss matematik soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 04 Eyl 2012, 10:04
    3. Çeşitli Matematik Problemleri
      akincelik, bu konuyu "7. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 8
      : 16 Haz 2012, 14:21
    4. Polinom ile ilgili sorular(yardım!!)
      serd12, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 30
      : 15 Eki 2011, 21:29
    5. Bu sorular için yardım bekliyorum...
      protein, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 3
      : 15 Eki 2010, 19:22
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları