1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf

    Üslü Sayılar

    1) 18⁻².27³ / 9⁴.⁻² işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?

    A) 3⁻³

    B) 3⁻¹

    C) 3

    D) 3³

    2) 3^18=x olduğuna göre, 9^8 ifadesinin x cinsinden değeri aşağıdakilerden hangisidir?

    A) x/9

    B) x/3

    C) 3x

    D) 9x

    3) 100³.(1000² : 10⁵) / 10⁴ işleminin sonucu ağaşıdakilerden hangisidir?

    A) 10^7

    B) 10³

    C) 10⁻¹

    D) 10⁻⁴

    4) a = 0,0027 . 10³
    b = 0,03 . 10²
    c = 0,0107 . 10⁵
    Verilen a, b ve c sayılarının sıralanışı aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?

    A) a > b > c

    B) b > a > c

    C) c > a > b

    D) c > b > a

    5) a = (-0,5) . (-0,5) . (-0,5) ve b = (0,1) . (0,1) . (0,1) . (0,1) . (0,1)
    olduğuna göre, a/b işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?

    A) 0,5 . 10^6

    B) 5^6 . 10¹

    C) -5² . 10³

    D) -5³ . 10²


    Keşke daha fazla sorabilseydim ama... Şimdiden çok teşekkür ediyorum çözenlere.

  2. #2

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    C.2


    9^8 = 3^16 dır. , 3^18 = x ise , 3^16 , 3^18/3^'2 olduğundan x/9 olur.

  3. #3

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    3) 100³.(1000² : 10⁵) / 10⁴ işleminin sonucu ağaşıdakilerden hangisidir?

    Cevap : 100³. ( 106 : 10⁵) / 10⁴

    = 100³.10¹ / 10⁴

    = 106.10¹ / 10⁴

    =107 / 10⁴

    =10³

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    4) a = 0,0027 . 10³
    b = 0,03 . 10²
    c = 0,0107 . 10⁵
    Verilen a, b ve c sayılarının sıralanışı aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?

    a = 0,0027 . 10³
    b = 0,03 . 10²=0,003.10³
    c = 0,0107 . 10⁵=1,07.10³

    a<b<c

  5. #5

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    5) a = (-0,5) . (-0,5) . (-0,5) ve b = (0,1) . (0,1) . (0,1) . (0,1) . (0,1)
    olduğuna göre, a/b işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?

    Cevap :

    -5⁻³.10⁻⁵ olucak fakat şıklarda yok. Ben cevabı böyle buldum ama tabi daha tecrübeli üyeler bakarsa onlar daha kesin bir cevap verirler.

    Cevap : -5⁻³.10⁻⁵ çünkü ; -5⁻³ demek -(1/125) 'tir. 10⁻⁵ demek ise 0,1 zaten 1/10 demek 1/10 . 1/10. 1/10. 1/10. 1/10= 1/100000 'dir.

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    1) 18⁻².27³ / 9⁴.2⁻² işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?

    =2-2.3-4.39 / 38.2-2

    =35 / 38

    =3-3

  7. #7

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    5. soru

    =(-5).(-5).(-5).10

    =-1250
    =-5³.10¹

    olması lazım.

  8. #8

    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    Alıntı MatematikciFM'den alıntı Mesajı göster
    1) 18⁻².27³ / 9⁴.2⁻² işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?

    =2-2.3-4.39 / 38.2-2

    =35 / 38

    =3-3
    Hocam ben bu soruyu tam anlıyamadım bi yardımcı olurmusunuz? 1) 18⁻².27³ / 9⁴.2⁻² diyor.

    27³=(3³)³ = 39burayı yazmışsınız zaten anladım .

    9⁴=(3³)⁴=312 buluyorum ama 312 'yı göremedim burada 2⁻² zaten aynen geçiyor ama şu baştaki 2-2 ve 3-4 birde 38 ı anlıyamadım bunlar nereden geliyor?

  9. #9

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    94, 312 değil, 38 dir.

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    18-2=2-2.9-2=2-2.3-4


 
2 sayfadan 1.si 12 SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Sayılar(basamak kavramı, taban aritmetiği, üslü sayılar)
    kaan121 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 2
    Son mesaj : 06 Eyl 2014, 18:13
  2. Sayılar/Üslü-Köklü Sayılar/Çrp.Ayırma/Polinom
    Million bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 04 Tem 2013, 02:00
  3. üslü sayılar,çok büyük ve çok küçük pozitif sayılar konu anlatım sunusu
    balbeyden bu konuyu İlköğretim Matematik Öğretmenleri forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 20 Eyl 2011, 00:50
  4. sayılar, üslü sayılar, mutlak değer, köklü sayılar
    aligüncan bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 7
    Son mesaj : 06 Şub 2011, 23:53
  5. Cevap: 1
    Son mesaj : 29 Oca 2011, 22:47
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları