1. #21

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    burak sen yazılanları iyi okumamışsın.
    - : - = + yı gösteren bir örnek yok piyasada. pullarla kuralının olduğu bile belli değil.
    yolun sonunda şu görünüyor.
    ya kendin bir kural üreticen, ya da benim kini yazıp öğretmene vericen.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  2. #22

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    bide dershane hocasına soruyum hocam o zaman sizinde verdiğiniz emeklerden dolayı teşekkür ederim

  3. #23

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    Sor bakalım

    bir şey değil
    iyi çalışmalar
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  4. #24

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    Üniversite
    (-8) : (-2) işleminin sonucunu sayı olarak değil de belki birim olarak düşününce daha mantıklı geliyor. Yani -8'in -2'ye bölümünde karşımıza iki tane ( -) grup ortaya çıkıyor. Her grupta da 4'er tane (yani 4 birim) eksi grubu olduğuna göre cevap 4 oluyor.

  5. #25

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    sorun, kutunun içindeki pulların işaretinin + olması.
    kural olarak , kutunun içindeki pullar, okunurken işareti değiştirilmiyor.
    işareti değiştirecek kural üretilip görünen işaretle okunuyor.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  6. #26

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    dershane hocasına sordum onun bir gösterim şekli yok diyor hocam

  7. #27

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Çok gereksiz bi konu çünkü İlkokuldada hiç anlam verememiştim.

  8. #28

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    dershane hocasına sordum onun bir gösterim şekli yok diyor hocam
    Aldın mı boyunun ölçüsünü , ben sana dedim
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  9. #29

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    akşam akşam bana sayı pullarına kafa yordurdun ya, alacağın olsun burak
    şimdi,
    neti kurcaladım, hiç bir yerde - nin- ye bölümünün + olduğunu gösteren veya anlatan bir yer yok.
    iş başa düştü mecburen.
    kurcalarken bir şey farkettim.
    - ile - çarpılırken, ilk sayı - ile başladığı için ilk sayı kadar + ve - li pullar alınıyor.
    mesela (-3).(-2) işlemi için
    2 adet, 3 tane - 3 tane + pul giriyor.(bunlara 0 çifti deniyormuş)
    yani içerde 6 tane +, 6 tane - ul var.
    yine kural gereğince, ikincinin işaretiyle aynı olan pullar dışarı alınıyor.
    ve içerde 6 tane + pul kalıyor.
    şimdi bunu bölmeye uyarlamak istedim.
    şöyle saçma bir kural uydurdum. (tamamıyla patenti bana aittir
    -6 : -2 işlemi için
    2. nin işareti - olduğundan 6 tane 0 çiftini içeriye alalım.(yani 6 tane -, 6 tane +)
    sonra her ikisini 2 gruba ayıralım.
    kural bu ya
    ilkinin işareti - olduğundan - pulları dışarı alalım.
    içerde 2 tane 3 lü + pul kalır.
    yani -6 : -2 = +3
    olmuş olur.
    hocam bize okulda matematik hocasının böyle bir kural yok dedi ,asla böyle bir şey mümkün olamaz dedi

  10. #30

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    ben var demedim ki canım.
    bunu benim uydurduğumu ben söyledim zaten, orda yazıyor.

    o zaman bu şu anlama geliyor.
    bakanlığımız, sayı pullarında - ile - nin bölümünün + olduğunu gösteren kural üretmeyi unutmuş

    valla benden bu kadar

    beğenen alır gider, beğenmeyen kaçar gider

    bu arada sayın matematik öğretmenine şunu sor.
    acaba - ile - nin çarpımının + olduğunu gösteren, ya da anlatan örneklerde verilen kural hakkında ne düşünüyor ?
    Benim uydurduğum kuralın ondan ne farkı var ?
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 
1 2 3 4

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Nakil işlemleri
      thelastattack59, bu konuyu "Sohbet" forumunda açtı.
      : 0
      : 14 May 2014, 17:28
    2. Çarpma İşlemleri çÖzÜn lÜtfEN ....
      GüLsema, bu konuyu "1. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 10
      : 01 Ara 2012, 14:33
    3. fonksiyonun Tanım kümesini bulup kartezyen düzlemde gösterme
      rana B., bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 1
      : 13 Eki 2012, 12:37
    4. : 0
      : 25 Mar 2012, 01:21
    5. karekök işlemleri
      aceleciyim, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 01 Ara 2010, 21:34
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları