cevap ver
1 2 3 ...
  1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    soru Tam sayılarda işlemleri pullarla gösterme

    (-8) : (-2) işlemini nası sayı pulları ile çözülür .






    (sorum aslında ilk başta - pullar nası + pullara dönüşüyor.)

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Öncelikle öğrenmek istediğin, negatif/negatif işleminin nasıl pozitif olduğu sanırım.

    Şu şekilde örnek veriyim,

    -8, 8 liralık borcu temsil etsin.

    -8 sayısını 2 ye böldüğümüzde işlemi şu şekilde düşünelim, 8 liralık borcu 2 taksitte ödüyoruz. Her taksitte elimizden çıkan para 8/2=4 liradır. Elimizden çıktığı için -4 olarak belirtiriz. -8/2=-4

    Şimdi de 8 liralık borcumuzu 2 taksitte ödememiz gerekirken ödemeyelim bakalım ne olacak
    Borcu 2'ye böldüğümüzde 2 taksitte ödemek olarak adlandırmıştık. Öyleyse ödememe işlemini de - ile gösteririz ve -2 ile böleriz.

    8 liralık borcu 2 taksitte ödememiz gerekirken ödemiyoruz, işlemimiz -8/-2. Bu işlemin sonunda her taksitten sonra elimizde kalan para 4 lira, çünkü ödemedik. Elimizde kaldığı için +4 ile gösterilir.
    Bu nedenle -8/-2 işleminin sonucu +4 olacaktır.

    Negatif/Negatif işleminin sonucunun neden pozitif olduğunu gösterdik, şimdi pullar ile işlem yapalım.

    8 tane - pulumuz var, iki eşit gruba ayırmalıyız. Her gruptaki pul sayısı bize sonucu verir.
    8 pulu 2 gruba ayırdığımızda her grupta 4 pul olur.
    İşlemimiz -8/-2 yani negatif/negatif olduğundan sonuç pozitif olur.

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar


  4. #4

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Gökberk abi 1. si senin yaptığın şema yanlış çünkü o - pullar , + pullar olacak .



    2.si gökberk abi ben nasıl çözüldüğünü anladım fakat bunun konuyla alakası yok . bu başka işlemde olabilir . ben tabloda sayma pullarıyla
    - pullların nasıl + pulllar şekilde yazılacak.örnek veriyorum : (-) : (+) , (+) : (-) , (+) : (+), işlemlerin nasıl sayı pullarıyla çözüleceğini anladım. fakat (-) : (-) sonucunda (+) pulların nasıl yazılacağını anlamadım. senin dediğin gibide (-8) : (-2) sonucu iki tane (+4) olması gerekir nasıl 4 tane + pul yazılır . Hoca benden bunu istiyor. Neden ilk baştaki - pullar, + pullara dönüşüyor .

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    burak canım,
    sayı pulları ben ilköğretimden ayrıldıktan sonra girdi müfredata. Hiç anlatmadım , o yüzden yarım yamalak biliyorum.
    Burada - ile - nin çarpımının sayı pullarıyla nasıl + olacağını anlatıyor.
    Anladıysam arap olayım
    Burda da + nın - ye bölümü anlatılmış.
    Artık sen ikisini harmanlayıp bir şeyler yap.
    Benden bu kadar, beynim durdu
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Gökberk abi 1. si senin yaptığın şema yanlış çünkü o - pullar , + pullar olacak .



    2.si gökberk abi ben nasıl çözüldüğünü anladım fakat bunun konuyla alakası yok . bu başka işlemde olabilir . ben tabloda sayma pullarıyla
    - pullların nasıl + pulllar şekilde yazılacak.örnek veriyorum : (-) : (+) , (+) : (-) , (+) : (+), işlemlerin nasıl sayı pullarıyla çözüleceğini anladım. fakat (-) : (-) sonucunda (+) pulların nasıl yazılacağını anlamadım. senin dediğin gibide (-8) : (-2) sonucu iki tane (+4) olması gerekir nasıl 4 tane + pul yazılır . Hoca benden bunu istiyor. Neden ilk baştaki - pullar, + pullara dönüşüyor .
    Ben de 5 yıl önce 1 haftacık görmüştüm bu konuyu, hatırladığım kadarıyla yardımcı olmaya çalıştım kusura bakma Gereksiz bir konu bence, bir daha karşına çıkmayacak, neden performans ödevi konusu olarak verilir ki

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    yavvv nasıl yapacam ben ödevi anlamadım . Ama yinede cevaplarınız için sağolun .Adminede mesaj attım ,birde onun cevabını bekliyorum

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    akşam akşam bana sayı pullarına kafa yordurdun ya, alacağın olsun burak
    şimdi,
    neti kurcaladım, hiç bir yerde - nin- ye bölümünün + olduğunu gösteren veya anlatan bir yer yok.
    iş başa düştü mecburen.
    kurcalarken bir şey farkettim.
    - ile - çarpılırken, ilk sayı - ile başladığı için ilk sayı kadar + ve - li pullar alınıyor.
    mesela (-3).(-2) işlemi için
    2 adet, 3 tane - 3 tane + pul giriyor.(bunlara 0 çifti deniyormuş)
    yani içerde 6 tane +, 6 tane - ul var.
    yine kural gereğince, ikincinin işaretiyle aynı olan pullar dışarı alınıyor.
    ve içerde 6 tane + pul kalıyor.
    şimdi bunu bölmeye uyarlamak istedim.
    şöyle saçma bir kural uydurdum. (tamamıyla patenti bana aittir
    -6 : -2 işlemi için
    2. nin işareti - olduğundan 6 tane 0 çiftini içeriye alalım.(yani 6 tane -, 6 tane +)
    sonra her ikisini 2 gruba ayıralım.
    kural bu ya
    ilkinin işareti - olduğundan - pulları dışarı alalım.
    içerde 2 tane 3 lü + pul kalır.
    yani -6 : -2 = +3
    olmuş olur.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    saolasın hocam teşekkür ederim bakalım adminden veya gökberk abiden farklı cevaplar gelicek mi ?

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    saolasın hocam teşekkür ederim bakalım adminden veya gökberk abiden farklı cevaplar gelicek mi ?
    Ne yani bize güvenmiyor musun?
    O kadar kafa patlattık.
    Kırıldım şimdi
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 
1 2 3 ...

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Nakil işlemleri
      thelastattack59, bu konuyu "Sohbet" forumunda açtı.
      : 0
      : 14 May 2014, 17:28
    2. Çarpma İşlemleri çÖzÜn lÜtfEN ....
      GüLsema, bu konuyu "1. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 10
      : 01 Ara 2012, 14:33
    3. fonksiyonun Tanım kümesini bulup kartezyen düzlemde gösterme
      rana B., bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 1
      : 13 Eki 2012, 12:37
    4. : 0
      : 25 Mar 2012, 01:21
    5. karekök işlemleri
      aceleciyim, bu konuyu "8. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 01 Ara 2010, 21:34
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları