1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    soru Tam sayılarda işlemleri pullarla gösterme

    (-8) : (-2) işlemini nası sayı pulları ile çözülür .






    (sorum aslında ilk başta - pullar nası + pullara dönüşüyor.)

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Öncelikle öğrenmek istediğin, negatif/negatif işleminin nasıl pozitif olduğu sanırım.

    Şu şekilde örnek veriyim,

    -8, 8 liralık borcu temsil etsin.

    -8 sayısını 2 ye böldüğümüzde işlemi şu şekilde düşünelim, 8 liralık borcu 2 taksitte ödüyoruz. Her taksitte elimizden çıkan para 8/2=4 liradır. Elimizden çıktığı için -4 olarak belirtiriz. -8/2=-4

    Şimdi de 8 liralık borcumuzu 2 taksitte ödememiz gerekirken ödemeyelim bakalım ne olacak
    Borcu 2'ye böldüğümüzde 2 taksitte ödemek olarak adlandırmıştık. Öyleyse ödememe işlemini de - ile gösteririz ve -2 ile böleriz.

    8 liralık borcu 2 taksitte ödememiz gerekirken ödemiyoruz, işlemimiz -8/-2. Bu işlemin sonunda her taksitten sonra elimizde kalan para 4 lira, çünkü ödemedik. Elimizde kaldığı için +4 ile gösterilir.
    Bu nedenle -8/-2 işleminin sonucu +4 olacaktır.

    Negatif/Negatif işleminin sonucunun neden pozitif olduğunu gösterdik, şimdi pullar ile işlem yapalım.

    8 tane - pulumuz var, iki eşit gruba ayırmalıyız. Her gruptaki pul sayısı bize sonucu verir.
    8 pulu 2 gruba ayırdığımızda her grupta 4 pul olur.
    İşlemimiz -8/-2 yani negatif/negatif olduğundan sonuç pozitif olur.

  3. #3

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar


  4. #4

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Gökberk abi 1. si senin yaptığın şema yanlış çünkü o - pullar , + pullar olacak .



    2.si gökberk abi ben nasıl çözüldüğünü anladım fakat bunun konuyla alakası yok . bu başka işlemde olabilir . ben tabloda sayma pullarıyla
    - pullların nasıl + pulllar şekilde yazılacak.örnek veriyorum : (-) : (+) , (+) : (-) , (+) : (+), işlemlerin nasıl sayı pullarıyla çözüleceğini anladım. fakat (-) : (-) sonucunda (+) pulların nasıl yazılacağını anlamadım. senin dediğin gibide (-8) : (-2) sonucu iki tane (+4) olması gerekir nasıl 4 tane + pul yazılır . Hoca benden bunu istiyor. Neden ilk baştaki - pullar, + pullara dönüşüyor .

  5. #5

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    burak canım,
    sayı pulları ben ilköğretimden ayrıldıktan sonra girdi müfredata. Hiç anlatmadım , o yüzden yarım yamalak biliyorum.
    Burada - ile - nin çarpımının sayı pullarıyla nasıl + olacağını anlatıyor.
    Anladıysam arap olayım
    Burda da + nın - ye bölümü anlatılmış.
    Artık sen ikisini harmanlayıp bir şeyler yap.
    Benden bu kadar, beynim durdu
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı burak35'den alıntı Mesajı göster
    Gökberk abi 1. si senin yaptığın şema yanlış çünkü o - pullar , + pullar olacak .



    2.si gökberk abi ben nasıl çözüldüğünü anladım fakat bunun konuyla alakası yok . bu başka işlemde olabilir . ben tabloda sayma pullarıyla
    - pullların nasıl + pulllar şekilde yazılacak.örnek veriyorum : (-) : (+) , (+) : (-) , (+) : (+), işlemlerin nasıl sayı pullarıyla çözüleceğini anladım. fakat (-) : (-) sonucunda (+) pulların nasıl yazılacağını anlamadım. senin dediğin gibide (-8) : (-2) sonucu iki tane (+4) olması gerekir nasıl 4 tane + pul yazılır . Hoca benden bunu istiyor. Neden ilk baştaki - pullar, + pullara dönüşüyor .
    Ben de 5 yıl önce 1 haftacık görmüştüm bu konuyu, hatırladığım kadarıyla yardımcı olmaya çalıştım kusura bakma Gereksiz bir konu bence, bir daha karşına çıkmayacak, neden performans ödevi konusu olarak verilir ki

  7. #7

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    yavvv nasıl yapacam ben ödevi anlamadım . Ama yinede cevaplarınız için sağolun .Adminede mesaj attım ,birde onun cevabını bekliyorum

  8. #8

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    akşam akşam bana sayı pullarına kafa yordurdun ya, alacağın olsun burak
    şimdi,
    neti kurcaladım, hiç bir yerde - nin- ye bölümünün + olduğunu gösteren veya anlatan bir yer yok.
    iş başa düştü mecburen.
    kurcalarken bir şey farkettim.
    - ile - çarpılırken, ilk sayı - ile başladığı için ilk sayı kadar + ve - li pullar alınıyor.
    mesela (-3).(-2) işlemi için
    2 adet, 3 tane - 3 tane + pul giriyor.(bunlara 0 çifti deniyormuş)
    yani içerde 6 tane +, 6 tane - ul var.
    yine kural gereğince, ikincinin işaretiyle aynı olan pullar dışarı alınıyor.
    ve içerde 6 tane + pul kalıyor.
    şimdi bunu bölmeye uyarlamak istedim.
    şöyle saçma bir kural uydurdum. (tamamıyla patenti bana aittir
    -6 : -2 işlemi için
    2. nin işareti - olduğundan 6 tane 0 çiftini içeriye alalım.(yani 6 tane -, 6 tane +)
    sonra her ikisini 2 gruba ayıralım.
    kural bu ya
    ilkinin işareti - olduğundan - pulları dışarı alalım.
    içerde 2 tane 3 lü + pul kalır.
    yani -6 : -2 = +3
    olmuş olur.
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.

  9. #9

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    saolasın hocam teşekkür ederim bakalım adminden veya gökberk abiden farklı cevaplar gelicek mi ?

  10. #10

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı burak35'den alıntı Mesajı göster
    saolasın hocam teşekkür ederim bakalım adminden veya gökberk abiden farklı cevaplar gelicek mi ?
    Ne yani bize güvenmiyor musun?
    O kadar kafa patlattık.
    Kırıldım şimdi
    3 tür beyin vardır.
    Küçük beyinler, insanları;
    Orta beyinler, olayları;
    Büyük beyinler, fikirleri;
    tartışır.


 
4 sayfadan 1.si 123 ... SonuncuSonuncu

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Nakil işlemleri
    thelastattack59 bu konuyu Sohbet forumunda açtı
    Cevap: 0
    Son mesaj : 14 May 2014, 19:28
  2. [Ziyaretçi] Çarpma İşlemleri çÖzÜn lÜtfEN ....
    GüLsema bu konuyu 1. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 10
    Son mesaj : 01 Ara 2012, 16:33
  3. fonksiyonun Tanım kümesini bulup kartezyen düzlemde gösterme
    rana B. bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 13 Eki 2012, 14:37
  4. Cevap: 0
    Son mesaj : 25 Mar 2012, 03:21
  5. karekök işlemleri
    aceleciyim bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 01 Ara 2010, 23:34
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları