1. #11

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Alıntı burak35'den alıntı Mesajı göster
    saolasın hocam teşekkür ederim bakalım adminden veya gökberk abiden farklı cevaplar gelicek mi ?
    Benden bu kadar, hiç hatırlamıyorum pulları

  2. #12

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Bunun diğer toplama ve çıkarmadaki gibi mantıklı bir açıklaması görünmüyor. 2 farklı 7. sınıf kitabında bölme işlemini çok fazla modellememiş.

    Farklı bir kaynak buldum ancak oda çok tatmin edici değil. Buradan şekillere bakarsanız anlayabilirsiniz ama çok iyi olmamış.

    Bir şeyler yazarız ancak yeni bir pul yöntemi olacağı için çok tatmin edici gelmeyebilir.

    Negatifleri bölme işlemi pullarla ifade edilebilmelidir diye bir şart yok. Mantıklı bir şekilde edilemeyebilir.

    Farklı bir modelleme yöntemi kullanmak gerekebilir.

  3. #13

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Serkan öğretmenim, benden başka bunu modelleyen yok galiba.
    patentini alıcam bunun kesin

  4. #14

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Alıntı MatematikciFM'den alıntı Mesajı göster
    Serkan öğretmenim, benden başka bunu modelleyen yok galiba.
    patentini alıcam bunun kesin


    Hocam buradaki sıkıntı şurda.

    Toplamada, çıkarmada, çarpmada, sonuçlar negatif ya da pozitif pul olarak karşımıza getirebiliyoruz. Bölme de bir şeyler yapıp sonuç kısmında pullar bırakmak değil, pulların gruplarının sayısını elde etmek gerekiyor. Bu grup sayısı negatif ya da pozitif olarak nesnelerle ifade edilebilir belki yine de pullara farklı anlamlar yüklemek gerekiyor o zamanda .

  5. #15

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Öğretmenim,
    Ben epey araştırdım. Bu pul olayını öğrenciler 4 işlemi görsel olarak kavrayabilsinler diye ortaya attılar , ama gördüğüm kadarıyla işin içinden kendileri de çıkamadıkları için rastgele kurallarla(cevaba göre çözüm mantığı) işi ***ürmüşler.
    İddia ediyorum, benim eklediğim kuralın , onlarınkinden farkı yok, zaten altyapısı ordan geliyor.
    onların bölme kuralına göre, grup sayısı zaten bölen sayısı. kuralı öyle vermişler.

  6. #16

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Evet dediğiniz gibi. Toplama ve çıkarma çok güzel. Çarpmada ve bölmede işler çorba oluyor. Çok tatmin edici değil.

    Sizin yaptığınızı inceledim. Çarpmadaki mantığı geliştirmişsiniz.

  7. #17

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Açıkçası ben de cevaba göre çözüm ürettim. Oyunun kuralı böyleymiş naapalım

  8. #18

    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni
    https://www.matematiktutkusu.com/ilk...ozitiftir.html daki anlatımın güzelliğini hiç bozmadan bölme için anlatılabilir örneğin.

  9. #19

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    Alıntı MatematikciFM'den alıntı Mesajı göster
    Ne yani bize güvenmiyor musun?
    O kadar kafa patlattık.
    Kırıldım şimdi
    Hocam her fikir benim açımdan önemlidir

  10. #20

    Grubu
    Üye
    İş
    8. sınıf
    admin ben tam sayılarda her şeyin nasıl çözüleceğini anladım. fakat bölme işleminde - pulların nasıl + ya dönüşütüğünü anlamadım ve matematik hocamızda bizden bunu istiyor


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Nakil işlemleri
    thelastattack59 bu konuyu Sohbet forumunda açtı
    Cevap: 0
    Son mesaj : 14 May 2014, 20:28
  2. [Ziyaretçi] Çarpma İşlemleri çÖzÜn lÜtfEN ....
    GüLsema bu konuyu 1. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 10
    Son mesaj : 01 Ara 2012, 17:33
  3. fonksiyonun Tanım kümesini bulup kartezyen düzlemde gösterme
    rana B. bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 13 Eki 2012, 15:37
  4. Cevap: 0
    Son mesaj : 25 Mar 2012, 04:21
  5. karekök işlemleri
    aceleciyim bu konuyu 8. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 5
    Son mesaj : 01 Ara 2010, 23:34
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları