gökberk 23:40 25 Eyl 2012 #11
Benden bu kadar, hiç hatırlamıyorum pulları
Serkan A. 00:29 26 Eyl 2012 #12
Bunun diğer toplama ve çıkarmadaki gibi mantıklı bir açıklaması görünmüyor. 2 farklı 7. sınıf kitabında bölme işlemini çok fazla modellememiş.
Farklı bir kaynak buldum ancak oda çok tatmin edici değil.
Buradan şekillere bakarsanız anlayabilirsiniz ama çok iyi olmamış.
Bir şeyler yazarız ancak yeni bir pul yöntemi olacağı için çok tatmin edici gelmeyebilir.
Negatifleri bölme işlemi pullarla ifade edilebilmelidir diye bir şart yok. Mantıklı bir şekilde edilemeyebilir.
Farklı bir modelleme yöntemi kullanmak gerekebilir.
MatematikciFM 00:53 26 Eyl 2012 #13
Serkan öğretmenim, benden başka bunu modelleyen yok galiba.
patentini alıcam bunun kesin
Serkan A. 01:04 26 Eyl 2012 #14 Serkan öğretmenim, benden başka bunu modelleyen yok galiba.
patentini alıcam bunun kesin

Hocam buradaki sıkıntı şurda.
Toplamada, çıkarmada, çarpmada, sonuçlar negatif ya da pozitif pul olarak karşımıza getirebiliyoruz. Bölme de bir şeyler yapıp sonuç kısmında pullar bırakmak değil, pulların gruplarının sayısını elde etmek gerekiyor. Bu grup sayısı negatif ya da pozitif olarak nesnelerle ifade edilebilir belki yine de pullara farklı anlamlar yüklemek gerekiyor o zamanda .
MatematikciFM 01:09 26 Eyl 2012 #15
Öğretmenim,
Ben epey araştırdım. Bu pul olayını öğrenciler 4 işlemi görsel olarak kavrayabilsinler diye ortaya attılar , ama gördüğüm kadarıyla işin içinden kendileri de çıkamadıkları için rastgele kurallarla(cevaba göre çözüm mantığı) işi ***ürmüşler.
İddia ediyorum, benim eklediğim kuralın , onlarınkinden farkı yok, zaten altyapısı ordan geliyor.
onların bölme kuralına göre, grup sayısı zaten bölen sayısı. kuralı öyle vermişler.
Serkan A. 01:11 26 Eyl 2012 #16
Evet dediğiniz gibi. Toplama ve çıkarma çok güzel. Çarpmada ve bölmede işler çorba oluyor. Çok tatmin edici değil.
Sizin yaptığınızı inceledim. Çarpmadaki mantığı geliştirmişsiniz.
MatematikciFM 01:12 26 Eyl 2012 #17
Açıkçası ben de cevaba göre çözüm ürettim. Oyunun kuralı böyleymiş naapalım
Serkan A. 01:16 26 Eyl 2012 #18
burak35 18:22 26 Eyl 2012 #19 Ne yani bize güvenmiyor musun?
O kadar kafa patlattık.
Kırıldım şimdi

Hocam her fikir benim açımdan önemlidir
burak35 18:26 26 Eyl 2012 #20
admin ben tam sayılarda her şeyin nasıl çözüleceğini anladım. fakat bölme işleminde - pulların nasıl + ya dönüşütüğünü anlamadım ve matematik hocamızda bizden bunu istiyor