1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Utandım çarpanlara ayırma

    S-1

    x.y = 6
    x - 2y = -1 olduğuna göre , x³ - 8y³ ifadesinin değeri kaçtır ?

    S-2

    (x - 2y + 3z )² - (x + 2y - 3z)² ifadesinin çarpanlara ayrılmış şekli nasıldır ?

    S-3

    (a-b)² -c²
    a²-(b-c)²
    -1 ifadesinin en sade şekli nedir?



    S-4)

    16x²-8x+1
    16
    = (x+a)² old. göre, a kaçtır ?



    S-5

    2x - 2-x = 5
    olduğuna göre,
    8x - 2-x / 2x ifadesinin değeri kaçtır ?

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    C-1

    (x-2y)³=-1³

    x³-6x²y+12xy-8y³=-1
    x³-6xy(x-2y)-8y³=-1
    x³-8y³-(36).(-1)=-1
    x³-8y³+36=-1
    x³-8y³=-37

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Site sahibi
    İş
    Matematik Öğretmeni

    Sponsorlu Bağlantılar

    x.y = 6
    x - 2y = -1 olduğuna göre , x³ - 8y³ ifadesinin değeri kaçtır ?
    x³ - 8y³ = x³ - (2y)³ diye yazabiliriz.

    Şimdi bu ifade a3 - b3 = (a - b).(a2 + ab + b2) özdeşliğine benzemiştir. Buna benzetirsek Bu açılımda a²+b² açılımını bulmak için bir daha uğraşmamız gerekiyor bu yüzden başka bir özdeşliğe benzeteceğiz. Pek bilinmesede

    a3 – b3 = (a – b)3 + 3ab.(a – b) eşitliğini kullanabilirsin.

    x³ - 8y³ = x³ - (2y)³= (x-2y)³+3.x2y.(x-2y) şimdi eşiti olanları yerine yazarsak

    x³ - 8y³ = x³ - (2y)³= (-1)³+6.6.(-1)

    x³ - 8y³ = x³ - (2y)³=-1-36= −37 dir.

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    ikinci soru iki kare farkı zaten [x-2y+3z -(x+2y-3z)].(x-2y+3z+x+2y-3z)seklinde burdanda (6z-4y).2x olur parantez içlerini yaparsan

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    C-2

    İki kare farkı özdeşliğinden,
    a²-b²=(a-b).(a+b)

    Soruya uygularsak,
    (x-2y+3z-x-2y+3z).(2x)
    =2.x.(6z-4y)

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    C-3

    (a-b-c)(a-b+c)
    (a-b+c).(a+b-c)
    -1=
    a-b-c
    a+b-c
    -1

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    C-4

    (16x²-8x+1)
    16
    =x²-
    x
    2
    +
    1
    16
    =(x-
    1
    4



    a=-1/4

    -----------------------------------------

    5. sorunuz için parantez kullanın.

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    3. sorunun cevabı nerden geldi bn anlamadm açıklama yapar mısınız.

  9. #9

    Grubu
    Yasaklı üye
    İş
    11. sınıf
    3. sorunun cevabı nerden geldi bn anlamadm açıklama yapar mısınız.
    iki kare farkı

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    C-3)

    iki kare farkını kullanacağım a²-b²=(a-b).(a+b) olduğundan

    (a-b)²-c²
    a²-(b-c)²
    -1



    =
    (a-b-c).(a-b+c)
    (a-b+c).(a-b+c)
    -1



    =
    (a-b-c)
    (a+b-c)
    -1



    =
    (a-b-c-a-b+c)
    (a+b-c)



    =
    -2b
    (a+b-c)


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Çarpanlara ayırma
      4emre9, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 3
      : 02 Kas 2012, 12:33
    2. Çarpanlara ayırma
      VRSC, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 9
      : 01 Kas 2012, 22:59
    3. çarpanlara ayırma
      algan, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 01 Kas 2012, 22:31
    4. Çarpanlara ayırma
      nisa587, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 01 Kas 2012, 22:23
    5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
      halil2, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 01 Şub 2011, 17:09
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları