1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    çarpanlara ayırma

    (x-3a-y3a)/(x-2a-y2a) :[ [x-a(x-a+ya)+y2a]/(xaya +1)] işleminin sonucu kaçtır? cvp:xa



    2)√x-(1/√x)=2 olduğuna göre x³+(1/x³) kaçtır? cvp:198

    3)√m-√n=2
    m.n=4 olduğuna göre m√m-n√n farkının pozitif değeri? cvp:20

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    C-2

    √x-
    1
    √x
    =2 verilmiş, karesini alırsak,



    x-2+
    1
    x
    =4


    x+
    1
    x
    =6
    Bir kez daha karesini alalım.



    x²+2+
    1
    =36



    x²+
    1
    =34



    (x)³+(
    1
    x
    )³=(x+
    1
    x
    ).(x²-1+
    1
    )




    Şimdi istenen değerlerin hepsini biliyoruz.

    6.(34-1)=198

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    C-3

    √m-√n=2 karesini alalım,

    m-2√mn+n=4, mn=4 verildiğinden √mn=2, m+n-4=4, m+n=8 bulunur.

    Şimdi bir değişiklik yapalım, √m=a, √n=b olsun,

    m√m-n√n = a³-b³ olacaktır, m=a², n=b² olacaktır.

    (a³-b³)=(a-b).(+ab+)

    a-b=√m-√n=2
    a²+b²=m+n=8
    ab=√mn=2

    a³-b³=m√m-n√n=(2).(8+2)=20

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    teşekkürler.

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Bişey değil, birinci soruda çok fazla işlem kalabalığı var, bilgisayarda kodlarla çok yazmak zor oluyor. Boş bir zamanında yazarım onu da. Ya da başka bir arkadaş yazar o zamana kadar

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    evet biraz zor yinede teşekkür ederim.

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    C-1

    Sonunda fırsat buldum da yazdım çözümü, bu arada forumdaki 1000. mesajım da senin soruna denk geldi



  8. #8

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    çözüm için çok teşekkür ederim.

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Bişey değil, anlaşılmayan bir yer yoktur umarım

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    12. sınıf
    hayır yok. anlaşılan bu tür soruları çözebilmem için bol soru çözmek gerek.


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Çarpanlara ayırma
      4emre9, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 3
      : 02 Kas 2012, 12:33
    2. Çarpanlara ayırma
      VRSC, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 9
      : 01 Kas 2012, 22:59
    3. çarpanlara ayırma
      algan, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 01 Kas 2012, 22:31
    4. Çarpanlara ayırma
      nisa587, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 01 Kas 2012, 22:23
    5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
      halil2, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 01 Şub 2011, 17:09
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları