1. #1

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite

    2. derece Denklemler.

    (m-3) x²-4x+2 üç terimlisinin her x gerçel sayısı için -2 den büyük olduğuna göre ,m için aşağıdakilerden hangisi doğrudur ?

    A)m<-2
    B)m>3
    C)m>4
    D)m<3
    E3<m<4

  2. #2

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    (m-3) x²-4x+2 >-2 ise (m-3) x²-4x+4 > 0
    Bu bir eşitsizlik veya 2. derece denklem sorusu Bu sorunun benzeri daha önceden soruldu. Buradaki (2. dereceden denklemler) 3. soruyu ve verdiğim çözümü incele.

  3. #3

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    türev kullanmak serbest mi, gerçi türevsiz de zor değil ama türev yardımıyla tek satırda halledilebilecek bir soru. ben müfredatın nasıl olduğunu bilmediğimden hangi konuların hangi yıllarda işlendiğini sık sık sormak zorunda kalıyorum.

  4. #4

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Aman üstadım türev demeyin. İş öyle bir hale geldi ki nerdeyse ilkokulda bile türev anlatılacak. Öğretmenlerden bazıları, herşeyin zamanında olması gerektiğine kanaat getiremiyor. 12. sınıftaki türevi 10. sınıfa indirdiler.
    Ben bu konuda çok duyarlıyım. Ayrıca bu konunun forumda tartışmaya açmayı düşünüyorum. Çünkü bu konu hem öğrenciyi, hem de öğretmeni yakından ilgilendiriyor.
    Bununla ilgili iki anımı paylaşayım. Birincisi, üniversitenin 1. sınıfında hangi ders olduğunu hatırlamıyorum ama hoca bize dedi ki "Bu derste üçgenin iç açılarının toplamı 180 derece olduğu ispat edilinceye kadar, bunu kullanmanız yasak." Ne demek şimdi bu dedik. Çünkü bu seneki konularda bu ispatlanacak. O zaman ne demek istediğini anlamamıştım ama sonra aynı şeyi ben de yaptım. 12. sınıfta önce limit, sonra türev anlatılır. Dershaneye giden öğrencilere dershanede limit anlatılırken L'hospital kuralını da veriyorlarmış. Limitten yazılı yapacağım zaman hep dershaneye giden öğrencilerle bunun münakaşasını yaparız. Onlar "Hocam yazılı da L'hospitali kullanabilir miyiz?" derler. Ben de "Hayır çünkü ben size onu anlatmadım." derim. Bazı öğretmenler bunun bir sakıncasının olmayacağını söylüyorlar ama ben bu konuda geri kafalıyım. Her şey zamanında olmalı. Şimdi de 10. sınıflarda polinomla ilgili bir soruyu çözdürebilmek için türev anlatıyorlar. Hangi akla hizmet anlamıyorum.

  5. #5

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    evet haklısınız hocam eğer L'Hospital in ispatını yapabiliyorsa kullanabilir
    yoksa öğrenilmemiş birşeyi bence de kullanamaz , o yüzden de türev serbest mi diye sordum yani türev şu ana kadar işlendi mi anlamında.

    türevin ne zaman anlatılacağını ise siz eğitimciler bilirsiniz ben gerçekten bu konulardan çok uzağım, sıranın sadece bu taafında oturdum, eğitmn olarak yaptığım tek şey de yeğenlerime bazen ders anlatmak ya da sorularını çözmek (buraya da soru gönderiyolar zaten). siz sıranın hem bu tarafında oturdunuz hem karşısında durup ders anlatıyorsunuz türev 10. sınıfta yok diyosanız öyle olsun

  6. #6

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Üstadım, benim eleştirim size değil. Sizin böyle bir sorumluluğunuz yok. Eğitim sistemi o kadar kompleks bir hal aldı ki. Neyin ne zaman anlatıldığı belli değil. MEB ve ÖSYM bile kendisiyle çelişiyor bazen. Öğretmenlere de bir şey denilemiyor bu noktada. Bizim işimiz gerçekten zor. Konuları anlatırken, müfredata mı öncelik vericez, yoksa sınavı mı baz alıcaz biz de iki arada bir derede kaldık. Ama ben prensip olarak, ki olması gereken de bu, sınıfta ders işlerken müfredatın dışına çıkmıyorum, ama özel olarak hariçten ileriki konularda ön bilgisi olan varsa onları da geri çevirmiyorum. Forumda da buna dikkat etmeye çalışıyorum.

  7. #7

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Üniversite
    Kendi açımdan bakarsam türevi bu yıl göstermeleri sadece tek bir soru çeşiti için geçerli 12.sınıfta göreceğimiz bir konuyu şimdiden görüyoruz yani bir ön bilgimiz oluyor ama Şu an türevi neden kullandığımı sorsalar bana sadece derece yok etmek derim ama türev nedir ? başka konuları var mı ? sorularına cevap veremem.. Şu an belki ezber yapmış oluyorz çünkü mantığını anlayarak yapmıyoruz bu 12.sınıfa gelince unutulacak zaten şimdi tek soru çeşiti için vermeleri yanlış..size katılıyorum

  8. #8

    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    türev = hız

  9. #9

    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Matematik Öğretmeni
    Üstadım koca türev konusunu tek kelimeyle nasıl özetlediniz böyle. Bir kaç cümle daha etseydiniz.


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. 1. derece denklemler
    ilayza1534 bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 21 Haz 2014, 23:26
  2. 2.Derece Denklemler
    deryakavlak bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 15
    Son mesaj : 21 Eki 2012, 20:00
  3. 2.Derece Denklemler
    deryakavlak bu konuyu 12. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 4
    Son mesaj : 11 Eki 2012, 22:21
  4. 2. derece denklemler
    nightmare bu konuyu Lise Matematik forumunda açtı
    Cevap: 15
    Son mesaj : 21 Eyl 2012, 02:13
  5. 2. Derece denklemler
    mine bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 30 Kas 2011, 23:11
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları