1. #1

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    Trigonometriyle ilgili sorular

    1.soru
    a=arctan3-arctan1/2 ise a kaç derecedir?

    2.soru

    verilenlere göre c/b oranı kaçtır?

    3.soru

    verilenlere göre sin(a+60) kaçtır?

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    2 soruda 90dan bir dikme indirip 90 75 15 özel üçgeninin özelliğini kullanabilirsin. dikme h ise c 4hdır.
    İnternetim yok

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    ilk iki soruyu trigonometriyle çözen olacaktır ya da sen de çözebilirsin sanırım
    toplam ve fark formüllerini önüne koyup hangisine benziyo diye bakman yeterli olur
    ben geometrik olarak çözeyim dedim.

    1.


    2.



    3.
    bunun için kısa bir geometrik çözüm bulamadım mecbur
    sin(a+60)=sina.cos60+cosa.sin60 ı kullanmak gerek
    cosa değerini 4²+5²-2.cosa.4.5=6² den çekersek
    cosA=1/8 , buradan sina=√63/8
    sin(a+60)=√63/16+√3/16 gibi çok kötü bişey çıktı inş. yanlış bişey yapmadık

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    Teşekkür ediyorum hocam çözümleriniz doğru

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    çözümler doğruysa iki çift lafım var

    3. sorunun amacı nedir? madem böyle bir soru soruluyor biraz daha güzel sayı çıkacak şekilde sayılar ayarlanmalı yoksa sayıları kafadan atıp , aklına esen bişeyi sorup tüm hamallığı öğrenciye yüklemekle soru yazılmış olunmuyor bence. böyle olcaksa 1 haftada test kitabını dolduracak kadar soru yazabilirsin. işte össde böyle bir soru görmüyoruz ama soruları da beğenmiyoruz nedense.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    Haklısınız hocam, aslında çalıştığım kitap piyasadaki en tanınmış yayınlardan biri ama niye böyle sorular sorarlar anlamış değilim valla...

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Diğer
    YGS sorularına gelince, soruların kalitesi hakkında söylecek sözümüz yok, sorular iyi olabilir ama bizim demek istediğimiz, sorular YGS formatını çok fazlasıyla aşmış nerdeyse LYS gibi olmuş. Geçen senenin sorularıyla bir karşılaştırın arada uçurum var. Sorduğum herkes de bunu söylüyor ÖSYM sağ gösterip sol vurdu diyor. Sorulardan dershanediki öğretmenler bile memnun deil. Bu tarz sınavda eleme sorularının 5-6 yı geçmesi gerekiyor ama bu sınavda soruların nerdeyse tamamına yakını eleme sorusu. Ben geçen sene bu kadar ders çalışmadım ama matematik netim bundan daha yüksekti. Bu bana reva mı ? siz söyleyin hocam Allah aşkına....

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    başka yerde bunun için cevap niteliğinde bişeylr yzdım sanırım

    her neyse olan oldu geçen geçti hayıflanacak , şikayet edecek bi durum yok. herkese aynı sruların olduğu kitapçıklar verildi , herkes bildikleri konuların dışında eşit şartlarda sınava girdi yüzlerce kişi matematiği full yapacaktır yüzlerce kişi de sıfır net yapacaktır ve hepsi de sınava girerken ösym nin söylemlerini ve eski yıllardaki soruları referans alarak çalıştı. bundan sonra tekrar söylüyorum yarıştığınızın sınav olmadığını kendiniz ve diğer öğenciler olduğunu aklınızdan çıkarmadan sınavlara girerseniz gereksiz moral bozuklukları yaşayıp normalde yapabileceğinizden daha kötü dereceler elde etmemiş olursunuz. bundan sonraki sınavlarda bunlara dikkat etmeniz dileğiyle başarılar dilmekten başka bişey gelmiyo elimden

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer
    yani demem o ki senin netin sınav zor olduğu için (evet bana da normal bir öss sınvından zor göründü) geçen seneye göre düşecekse başkalarının neti de düşecektir. senin geçen yılki 35 netin bu sene 30 net olacaksa ve bu diğerleri arasında sıralamanı negatif olarak etki ediyosa bu sınavın zorluğundan kaynaklanmamıştır senin sınava az çalışmandan (öyle olmadığını söylüyosun) ya da yapabilecek olmana rağmen sınava mental olarak hzır olmaman dolayısıyla oluşan performans kaybından olmuştur. demek istediğim şu an yaptığın yakınmanın haksız olduğunu farkedip biran önce önüne bakmalısın olan oldu geçen geçti geri çevirmenin imkanı yok bundan sonra şartlar senin için değişmşitir kutunu açmışsındır amacın şimdiki şartlarda sıradaki kutudan en büyük tavşanı çıkarmak olmalı.


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Trigonometriyle ilgili sorular
      mert46, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 31 Mar 2011, 07:58
    2. Trigonometriyle ilgili sorular
      mert46, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 30 Mar 2011, 08:00
    3. Trigonometriyle ilgili sorular
      mert46, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 8
      : 09 Mar 2011, 17:27
    4. Trigonometriyle ilgili sorular
      mert46, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 28 Şub 2011, 19:50
    5. Trigonometriyle ilgili sorular
      mert46, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 6
      : 10 Şub 2011, 18:42
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları