1. #1

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf

    Parabol,Eşitsizlikler

    Sorular klasik olduğu için şık veremiyorum..

    1)
    x²-9
    x²-x-20

    ≤0 eşitsizliğini sağlayan x tamsayılarının toplamı kaçtır?

    2)
    3Л/2<0<2Л olmak üzere, cotѲ=-3 olduğuna göre
    sinѲ+cosѲ
    6.tanѲ



    ifadesinin değeri kaçtır?

    3)y=x²-2ax+b parabolünün tepe noktası T(-1,2) olduğuna göre, a+b toplamı kaçtır?


    4)


    ABCD dik yamuk, [AD]┴[AB] , [AB]┴[BC] |AD|=1cm , |AB|=6 cm , |BC|=9 cm old. göre sin(DĈB) nin değeri kaçtır?

    5)


    Yukarıdaki parabol f(x)=ax²+bx+c fonksiyonunun grafiğidir. Buna göre, a+b+c kaçtır?

    Şimdiden teşekkürler..

  2. #2

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Yeni kalktığımdan ötürü kahvaltı filan yapmadım şu ikisine bakayım sonra arkadaşlar yapmazsa diğerlerine de bakarım kusura bakmayın
    5.
    bir kök -1 olduğuna göre diğer kök x olsun bakalım x-1/2=2 , x-1=4 , x=5 olur.
    y=a.(x+1).(x-5)
    x=0 , y=-1 için a'yı bulacağız.
    -1=a.1.-5 => -5a=-1 , a=1/5 bulunur.
    4.
    burada Dden alt tabana dikme atalım indiğimiz nokta F olsun.|FC|=8 br olur. |DF|=6 birim olur. O halde dik üçgen gereği |DC|=10 br olur. dik üçgende sinüse bakarsak |DF|/|DC|=6/10 bulunur.

  3. #3

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    haydi şu ikisine de bakayım öyle çıkayım. diğerine de kısmetse gelince.
    1.
    (x-3).(x+3)/(x-5).(x+4)≤0 şeklinde yazabiliriz.
    aslında eşitsizlik tablosu çizilecek başka bir şey istenmiyor kökleri yazalım,
    + -4 - -3 + 3 - 5 +
    ≤0 aralığı isteniyor (3,5) ve (-4,-3) aralığını ayıralım şimdi onları inceleyelim 5 bu ifadeyi tanımsız yapacağından onu dışarda bırakmalıyız ama 3 sağlayacaktır. [3,5) şeklinde.
    aynı şekilde (-4,-3) noktalarını inceleyelim -4 tanımsız yapar ama -3 yapmaz o halde (-4,-3] şeklinde gösterebiliriz.
    şimdi de birleştirmemizi istiyor.

    3.
    simetri ekseni 2a/2 => a=-1 verilmiş.
    x^2+2x+b şeklinde tepe noktası da +2 verilmiş aslında kolay olarak bu parabol orjinden geçen bir parabolün +1 birim sağa +2 birim yukarı kaydırılmış halidir.
    o halde x^2+2x+1+2 => (x+1)^2+2 şeklinde yazarsak parabol denklemini sağlayacaktır.
    y=x^2+2x+3 şeklinde bir paraboldür a=-1 , b=3 bulunur.

  4. #4

    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    çok teşekkürler

  5. #5

    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    2.
    10-15 dakikadır uğraşıyorum çözemedim bir türlü nedeni de belli oraya ufacık yazdığınız kotanjant değerini görememişim.
    Neyse,şu şekilde yapacağız aslında bu x açısı 270*<x<360* olduğundan 4.bölgeye tekabül eder.
    Bu yerde kotanjant - olur zaten cotx=-3 verildiğinden bunu dar açı gibi düşünüp bir dik üçgen çizelim cotx=3 olduğundan hipotenüs kök10 birim olacaktır.
    işaretlere göre düzenleme yaparsak -sinx+cosx/-6tanx olacaktır.
    cotx=-3 olduğudan tanx=-1/3 olur.
    (cosx-sinx).3/6 => cosx-sinx/2 şeklinde yazılabilir.
    4.bölgede kosinüs + olur o halde cosx = 3/√10 , sinx = -1√10 olacaktır.
    4/√10/2 => 2/√10 bulunur.


 

  1. Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!

Benzer konular

  1. Parabol ve Eşitsizlikler
    mehmetodabasi10 bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 18 Eyl 2013, 16:05
  2. - Eşitsizlikler -
    Nazmiye bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 20 Şub 2013, 21:26
  3. Eşitsizlikler
    Revenge58 bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 3
    Son mesaj : 15 Şub 2013, 20:07
  4. eşitsizlikler
    murat21 bu konuyu 9. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 6
    Son mesaj : 26 Kas 2012, 21:35
  5. eşitsizlikler
    hacer 201 bu konuyu 10. sınıf matematik soruları forumunda açtı
    Cevap: 1
    Son mesaj : 08 Tem 2011, 13:39
Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları