1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    2.Dereceden Denklemler

    x²-2x-15=0 denkleminin kokleri x₁ ve x₂ dir.

    x₁<x₂ olduğuna göre x₂ kaçtır?

    (Ve x₁>x₂ olsaydı kökü nasıl bulurduk?)
    Information of penitus vobis

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    Diğer

    Sponsorlu Bağlantılar

    x²-2x+1-16=0
    (x-1)2=16
    x-1=4,-4
    x=5,-3 büyük olan 5 dir
    küçük olan x1 olduğunu için x1=-3 x2=5 dir x1>x2 olsaydı yerleri değişirdi sadece

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite

    Sponsorlu Bağlantılar

    Öncelikle x₁>x₂ olsaydı kökü nasıl bulurduk? sorusuna cevap verelim, bir şey farketmezdi, sen yine iki kökü de aynı şekilde bulurdun. Hangisini istiyorsa onu işaretlerdin.

    x²-2x-15=0

    Verilen ifadeyi çarpanlarına ayırınca ;

    (x-5).(x+3)=0 olacaktır.

    Çarpımları -15, toplamları -2 olan sayılar -3 ve 5 tir.

    -3<5 olduğundan, x₂=5 olur.

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    sentetikgeo'nun çözümü doğru gökberk yanlış yapmış.
    sen (x-5)(x+3)=0 dedin bu durumda x=5 V x=-3 dür -3<5 oldugundan x₂=5 olur.
    Information of penitus vobis

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    bi kaç sefer tanık oldum , demeden edemiycem.
    Arkadaşlar şak diye "YANLIŞ(!)" sözcüğünü yapıştırmayın hakkaten moral bozucu oluyor.Ne sorusu bu yüksek bilgi gerektiren bi sorumu ? , gözden ufak bi kaçışma olmuş gayet normal bi durum.

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    Ben burda kimseyi töhmet altında bırakmak istemiyorum. Bu siteye hepimiz bir şeyler öğrenmek istiyorsak okullardaki gibi bir aileyiz ve ben bu ailenin bir üyesiysem diğer üyelerin gözden kaçırıp yanlış sonuca ulaşmalarını istemem ve bu sebeple onları doğruya sevk etmek istediğimden bunları söylerim. Üniversite sınavlarında bildiğin halde gözden kaçırdığında telafisi olmaz. Ben bunu en aza indirmek için uyarı şeklinde yazmıştım. Kimsenin kalbini kırmak istemem. Saygılar.
    Information of penitus vobis

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Neden üzerine alındın ? Ben burada sadece sana söz etmedim bu durumla bi kaç kez şahit oldum.
    Geçenlerde mat.arkadaşımız bi arkadaşımızın sorusunu çözmüştü yorum ne biliyor musunuz?
    Ne teşekkür var ne de iyi bi dilek "cevap yanlış" aslında ben o arkadaşın yerinde olsaydım çözümümü silerdim ilgili moderatöre de bildirir konuyu kapattırırdım.Ki arkadaş da sinirlendi buna.
    Tamam orada bi yanlışlık olabilir denilebilir (ki inanıyorum sen böyle demek istemişsindir.)
    Benim sözüm ona değil şak diye "YANLIŞ(!)" kelimesine.

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    10. sınıf
    Çözümleriniz için teşekkürler.
    Information of penitus vobis

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    Üniversite
    Dalgınlığıma gelmiş kusura bakmayın Uzatılacak bir konu da değil arkadaşlar


 

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. 2. dereceden denklemler
      serife durmaz, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 5
      : 14 Ağu 2013, 12:11
    2. 2.dereceden denklemler :/ :)
      weepingwillow, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 28 Kas 2012, 17:36
    3. 2. dereceden denklemler
      duygu95, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 3
      : 26 Kas 2012, 21:15
    4. 2. dereceden denklemler
      esraerva, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 8
      : 28 Oca 2012, 16:57
    5. 1.dereceden denklemler
      safya47, bu konuyu "9. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 2
      : 06 Mar 2011, 20:03
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları