1. #1

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    Ünlem Çarpanlara Ayırma

    1. a,b,c sayıları birbirinden farklı olmak üzere, a²+b²+c²-2a+4b+6c+10 ifadesinin alabileceği en küçük değer kaçtır? (cevap:15)

    2.) x²-4y²-3x-14y-10 ifadesinin çarpalarından biri aşağıdakilerden hangisidir?
    A)x-y+1 B)x-y-2 C)x-y-5 D)x+2y-2 E)x+2y+2 (cevap:E)

    3.) a.b.c=5, a+b+c=0 olduğuna göre a³+b³+c³ toplamı kaçtır? (cevap:15)

    4.) a²+b²=18, a+ab+b=3 olduğuna göre, a+b toplamı aşağıdakilerden hangisi olabilir?
    A)6 B)5 C)-3 D)-5 E)-6 (cevap:E)

    x-
    3
    √x
    =
    4 olduğuna göre, x-√x farkı kaçtır? (cevap:3)

    yardımcı olursanız çok sevinirim.şimdiden teşekkürler.

  2. #2

    Statü
    Grubu
    Kıdemli Üye
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    C.1
    a²+b²+c²-2a+4b+6c+10
    =a²-2a+b²+4b+c²+6c+10
    =a²-2a+1+b²+4b+4+c²+6c+9-4
    =(a-1)²+(b+2)²+(c+3)²-4
    Bir sayının karesi en küçük 0 olur. Dolayısıyla a=1,b=-2,c=-3 verildiğinde; ifade en küçük değerini alır ve en küçük değer de -4 olur. Bu da zaten baştaki şarta aykırı değildir. 1≠-2≠-3 'tür.
    Parantez içinde yazdığın cevap hatalıyım diye bağırıyor

  3. #3

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf

    Sponsorlu Bağlantılar

    4.Soru

    ab=3-a-b

    (a+b)²=a²+b²+2ab
    (a+b)²=18+2.(3-a-b)
    (a+b)²=18+6-2a-2b
    (a+b)²+2(a+b)=24
    (a+b)((a+b)+2)=24
    a+b=-6 olabilir.

  4. #4

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    Parantez içinde yazdığın cevap hatalıyım diye bağırıyor
    evet ben de farkettim. soruya a, b, c nin doğal sayı olduğunu eklemeyi unutmuşum zaten anladım nasıl çözeceğimi sağol.

  5. #5

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    Şimdi evde değilim , kağıt kalem de yok yanımda.Ama son sorunun paydasının kök 4 olduğuna eminmisin?

  6. #6

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    cevaplar için teşekkürler.

  7. #7

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    Şimdi evde değilim , kağıt kalem de yok yanımda.Ama son sorunun paydasının kök 4 olduğuna eminmisin?
    pardon o kök x olacaktı

  8. #8

    Statü
    Grubu
    Moderatör
    İş
    11. sınıf
    C.5
    Böyle parçalama sorularını çok seviyorum

    3=x√x-4√x

    3+3√x=x√x-√x
    3(√x+1)=√x(x-1)
    3(√x+1)=√x.(√x-1).(√x+1)
    3=x-√x

  9. #9

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    çok teşekkürler

  10. #10

    Statü
    Grubu
    Üye
    İş
    11. sınıf
    3. Soru

    a.b.c=5, a+b+c=0 olduğuna göre a³+b³+c³ toplamı kaçtır?

    a+b+c=0 => a+b=-c ve a.b= 5/c

    (a+b)³=a³+b³+3.ab(a+b)

    -c³= a³+b³+3.5/c.-c

    -c³= a³+b³-15

    a³+b³+c³=15
    Ancak fikirdir varlığın, gerisi et ve kemiktir bir yığın. (MEVLANA CELALEDDİN RUMİ)


 
1 2

  • Bu yazıyı beğenerek
    destek
    verebilirsiniz

    Foruma üye olmana gerek yok! Facebook hesabınla yorumlarını bekliyoruz!
  • Benzer konular

    1. Çarpanlara ayırma
      4emre9, bu konuyu "Ygs & Lys Matematik" forumunda açtı.
      : 3
      : 02 Kas 2012, 12:33
    2. Çarpanlara ayırma
      VRSC, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 9
      : 01 Kas 2012, 22:59
    3. çarpanlara ayırma
      algan, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 4
      : 01 Kas 2012, 22:31
    4. Çarpanlara ayırma
      nisa587, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 7
      : 01 Kas 2012, 22:23
    5. çarpanlara ayırma ((x±y)^3,x^3 ±y^3 ,ax^2+bx+c biçiminde çarpanlara ayırma) 1
      halil2, bu konuyu "10. sınıf matematik soruları" forumunda açtı.
      : 3
      : 01 Şub 2011, 17:09
    Forum Kullanım ve Gizlilik Kuralları